Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å betale inn 300 000 på boliglånet; renta nærmer seg 5%. Men blir avdragene automatisk mindre? Eller må jeg gi beskjed til banken? Har ikke lyst å forlenge nedbetalingstid, bare spare noen småpenger😄Siden jeg uansett har denne store bufferen.

Anonymkode: 1939c...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nedbetalingstiden forkortes normalt ved ekstraordinær nedbetaling.

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg tror det er litt ulikt hva bankene gjør automatisk. Hør med din bank og evt. gi beskjed hvis du ønsker noe annet.

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (8 timer siden):

Jeg tror det er litt ulikt hva bankene gjør automatisk. Hør med din bank og evt. gi beskjed hvis du ønsker noe annet.

Dette er eneste riktige svar!

• Liker 1
Skrevet

Men for din egen del så lønner det seg ikke å kutte ned på månedsbeløpet. Du ender bare opp med å betale mer renter totalt. Du sparer mest på å korte ned tiden. 

Men sånn ellers så er det vel forskjellig fra bank til bank hvordan de gjør det. I min bank kan jeg velge før jeg overfører. 

Anonymkode: 9f0b8...9bc

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenkte å betale inn 300 000 på boliglånet; renta nærmer seg 5%. Men blir avdragene automatisk mindre? Eller må jeg gi beskjed til banken? Har ikke lyst å forlenge nedbetalingstid, bare spare noen småpenger😄Siden jeg uansett har denne store bufferen.

Anonymkode: 1939c...7f1

Om avdragene blir mindre etterpå så er det jo bare å betale ekstra da også. Jeg gjorde det noen år. Ble litt latterlig tilslutt da avdragene nærmet seg 1/10 av det jeg faktisk betalte hver måned.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men for din egen del så lønner det seg ikke å kutte ned på månedsbeløpet. Du ender bare opp med å betale mer renter totalt. Du sparer mest på å korte ned tiden. 

Men sånn ellers så er det vel forskjellig fra bank til bank hvordan de gjør det. I min bank kan jeg velge før jeg overfører. 

Anonymkode: 9f0b8...9bc

Tull. 

Anonymkode: a599f...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...