AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Steriliserte katten min sist uke, og nå oppfører hun seg helt likt som når hun har løpetid. Veldig kosete, mjauer, løper etter meg, gnir seg inntil meg osv. Normalt er hun veldig «gretten» og liker ikke kos, med mindre hun har løpetid. De har tatt bort livmor, eggstokker og alt så hun kan jo ikke ha løpetid. Noen flere som har vært borti dette? Anonymkode: acf2f...391
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 Mjauer hun intenst også, eller er det bare kos du opplever? Mine katter blir ekstra kosete etter kirurgi og anestesi, tror de søker trygghet og kanskje en form for trøst. De maler også ekstra høyt. Malelyden er ikke bare en koselyd, det er også for å roe ned hjerterytmen og katten gjør dette for oss mennesker så vel som for andre katter og seg selv. Derfor maler noen katter når de har vondt også. Hvis hun faktisk oppfører seg helt likt som da hun var fertil, det vil si mjauer høylydt og karakteristisk døgnet rundt, løfter rumpa når hun blir kost med ved halerota etc, så kan det være at det er noen hormoner som sitter igjen i kroppen enda. I verste fall kan det være at det er igjen noe inni kroppen. Du skriver sterilisering, men det du beskriver i posten er kastrering. Å sterilisere katter utføres vel omtrent aldri i Norge lenger, men kan være noe å ha i bakhodet hvis det er det veterinæren har sagt at vedkommende har gjort. Du kan også ta kontakt med vet etterhvert dersom denne oppførselen ikke gir seg eller kommer tilbake. Anonymkode: ac50b...18d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 Jeg ville tatt en tlf til veterinær å hørt på mandag.. Jeg vet ikke om det er slik med hunnkastrering men med hannkastrering kan det ta et par uker før alle hormonene er ute av kroppen, så det kan jo muligens være det. Evt så tenker jeg at hun har smerter/noe er galt (de viser det jo på litt rare måter disse kattene) eller at som hun over sa at de ikke fikk alt med.. eller at hun bare har vært igjennom en operasjon og trenger mer kos og oppmerksomhet fra deg, det kan være mange grunner, så derfor ville jeg bare hørt med veterinær. Følg med på hva hun spiser/drikker og hva som kommer i kassen, så oppdager du det fort om du må ringe før mandag. Anonymkode: d06d6...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå