AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #21 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fremtiden? Finner ikke en eneste ting jeg kan kjøpe i byen her for krypto. Penger som ikke kan byttes mot varer eller tjenester, hva slags penger er det. Gått 5-6 år siden folk begynte å gnåle om bitcoin over alt, fortsatt ingenting. Sneglefart... Mener du at i fremtiden så vil jeg kunne kjøpe et brød på kiwi (anonymt) for KRYPTO (krypto kortene teller ikke, det er bare fiat kort basert på at du selger kryptoen din for fiat for å betale med fiat men føle at du betaler med krypto pluss et mareritt av et skatteoppgjør på toppen som bonus) Hvilke myndigheter tror du vil godta det? Det du heller vil få et ikke-anonym "krypto", som i praksis er det samme bortsett fra at myndigheten ser alt og kontrollerer alt og du vil få verdien spist opp av inflasjon som med FIAT. CBDC heter det, og det ER fremtiden, men ikke en fremtid du vil få noen fordel av som "tidlig investor" i btc eller eth... Forklar for folk, hvordan ser denne fremtiden din ut, vær spesifikk. Jeg vil ha et brød. Jeg har en bitcoin/eth eller annet i lommeboken min. Hva er neste steg ? Anonymkode: 1f543...293 Ser at mange her kun er opptatt av å kunne kjøpe varer. Vel, for det første er det mange kryptobørser som har kort. Det er lett, for eksempel Binance: https://www.binance.com/en/cards - du har krypto på kontoen, og så blir det gjort konvertering til lokal valuta når du trekker kortet. Så da kan du kjøpe brødet ditt. Dessuten er krypto mye mer enn varehandel. Det er store of value (inflasjonen på BTC er for eksempel lav og 100% kontrollert og forutsigbar). Det er en mulighet å unngå banksystemet på i land hvor banksystemet ikke er til å stole på eller ikke er tilgjengelig for alle. Det gjør det lett å overføre penger til folk i andre land, billig og på sekundet. Og mye mer. Anonymkode: c65ef...206 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #22 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ser at mange her kun er opptatt av å kunne kjøpe varer. Vel, for det første er det mange kryptobørser som har kort. Det er lett, for eksempel Binance: https://www.binance.com/en/cards - du har krypto på kontoen, og så blir det gjort konvertering til lokal valuta når du trekker kortet. Så da kan du kjøpe brødet ditt. mer. Anonymkode: c65ef...206 Ja, personlig har jeg mitt krypto kort hos FTX, uregulert aktør som veksler krypto til fiat for å betale brød, veldig praktisk FTX sier at de ikke gambler med kundemidler, så det er trygt. Er vel det Binance sier også Funker fett, men, når jeg dro for å kjøpe brødet mitt i dag så var kortet stengt, etter nermere ettersyn ser det ut som, FTX først stjal pengene mine for å gamble med dem og mistet mesteparten, og etterpå stjal noen hackere litt av de få pengene FTX hadde igjen etter gamblingen med minde penger, så blir ikke mye stored value for meg. Mer brødsmuler enn brød for meg i dag. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er store of value (inflasjonen på BTC er for eksempel lav og 100% kontrollert og forutsigbar). Anonymkode: c65ef...206 inflasjon er en skatt, som betaler for veier, sykehus, politi, brannbil etc. Jeg skjønner at folk ikke liker skatt, men "noen" må betale for disse tingene, og om du lurer deg unna ved "krypto" så må vi andre betale gjennom enda større inflasjon av våre penger. Du pusher bare "freeloading". Og om alle går for bitcoin isteden for kroner så må pengene hentes fra økte andre skatter, så da forsvinner pengene dine den andre veien istedenfor. Altså, dette er ikke noen magisk verdiskapning, det er kun forskyvning, og trolig mer destruktivt enn du innser. Anonymkode: 1f543...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 13. november 2022 #23 Del Skrevet 13. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke hvordan bitcion skal bli en lovlig valuta. Det ene er at de fleste banker ikke godtar bruk av sine kort for overføringer. Pluss at det har bare tapt seg den siste tiden🥳🥳😅🤪😂😂😂 Skjermdump er fra E24, og stoler mer på den enn hva som kommer frem her. Anonymkode: 4f7aa...a8e Du trodde ikke jeg var seriøs da jeg sa at jeg la alle pengene mine i Cumrocket skyunicorn-mynten? 🥲 Anyways, jeg tror crypto er kommet for å bli fordi mange tror på prosjektet. Foreløpig er det like mye et luftslott som et betalingsmiddel. Det vil ha verdi så lenge folk er villig til å betale for det, men om det blir et vanlig betalingsmiddel med det første? Nei. Endret 13. november 2022 av Blåttvann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #24 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, personlig har jeg mitt krypto kort hos FTX, uregulert aktør som veksler krypto til fiat for å betale brød, veldig praktisk FTX sier at de ikke gambler med kundemidler, så det er trygt. Er vel det Binance sier også Funker fett, men, når jeg dro for å kjøpe brødet mitt i dag så var kortet stengt, etter nermere ettersyn ser det ut som, FTX først stjal pengene mine for å gamble med dem og mistet mesteparten, og etterpå stjal noen hackere litt av de få pengene FTX hadde igjen etter gamblingen med minde penger, så blir ikke mye stored value for meg. Mer brødsmuler enn brød for meg i dag. inflasjon er en skatt, som betaler for veier, sykehus, politi, brannbil etc. Jeg skjønner at folk ikke liker skatt, men "noen" må betale for disse tingene, og om du lurer deg unna ved "krypto" så må vi andre betale gjennom enda større inflasjon av våre penger. Du pusher bare "freeloading". Og om alle går for bitcoin isteden for kroner så må pengene hentes fra økte andre skatter, så da forsvinner pengene dine den andre veien istedenfor. Altså, dette er ikke noen magisk verdiskapning, det er kun forskyvning, og trolig mer destruktivt enn du innser. Anonymkode: 1f543...293 Du løper en risiko ved å la andre holde på verdiene dine. Løser seg med egen privat Wallet, men det blir vanskelig å kjøpe brødet ditt på den måten, foreløpig. Anonymkode: 96287...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #25 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, personlig har jeg mitt krypto kort hos FTX, uregulert aktør som veksler krypto til fiat for å betale brød, veldig praktisk FTX sier at de ikke gambler med kundemidler, så det er trygt. Er vel det Binance sier også Funker fett, men, når jeg dro for å kjøpe brødet mitt i dag så var kortet stengt, etter nermere ettersyn ser det ut som, FTX først stjal pengene mine for å gamble med dem og mistet mesteparten, og etterpå stjal noen hackere litt av de få pengene FTX hadde igjen etter gamblingen med minde penger, så blir ikke mye stored value for meg. Mer brødsmuler enn brød for meg i dag. inflasjon er en skatt, som betaler for veier, sykehus, politi, brannbil etc. Jeg skjønner at folk ikke liker skatt, men "noen" må betale for disse tingene, og om du lurer deg unna ved "krypto" så må vi andre betale gjennom enda større inflasjon av våre penger. Du pusher bare "freeloading". Og om alle går for bitcoin isteden for kroner så må pengene hentes fra økte andre skatter, så da forsvinner pengene dine den andre veien istedenfor. Altså, dette er ikke noen magisk verdiskapning, det er kun forskyvning, og trolig mer destruktivt enn du innser. Anonymkode: 1f543...293 Ops, tåler ikke så godt motbør, skjønner jeg. 🤣 Da må man fram med usaklige argumenter og «ironi». Du kan jo forsøke å diskutere på saklig vis i stedet. Det er fullt mulig å betale med krypto, som jeg viste med en enkel link, og at FTX har gått ad undas er ikke noe bevis på det motsatte. Inflasjon er skatt? Eh… https://www.ssb.no/priser-og-prisindekser/konsumpriser/artikler/hva-er-inflasjon Forøvrig betaler jeg skatt av kryptoen min, akkurat som jeg betaler skatt av fond og aksjer. Ikke noe freeloading ved det. At noen snyter på skatten er ikke noe argument mot krypto, det er ikke sånn at man forbyr NOK heller fordi det er noen som jobber svart eller snyter på skatten på andre måter. Anonymkode: c65ef...206 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #26 Del Skrevet 19. november 2022 Hvordan går det med investeringen deres? Jeg ble anbefalt av en bekjent av meg å investere i Bitcoin for 12 måneder siden. Hadde jeg gått inn med 100 000 kroner så hadde verdien av det vært cirka 25 000 i dag. Det vil si et tap på 75% Hadde jeg gått inn med 100 000 i mai/juni så hadde jeg sittet igjen med 50 000. Det vil si et tap på 50%. Er dere fortsatt like sikre på at krypto er en sikker investering? Anonymkode: b8bf4...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #27 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan går det med investeringen deres? Jeg ble anbefalt av en bekjent av meg å investere i Bitcoin for 12 måneder siden. Hadde jeg gått inn med 100 000 kroner så hadde verdien av det vært cirka 25 000 i dag. Det vil si et tap på 75% Hadde jeg gått inn med 100 000 i mai/juni så hadde jeg sittet igjen med 50 000. Det vil si et tap på 50%. Er dere fortsatt like sikre på at krypto er en sikker investering? Anonymkode: b8bf4...da3 På lang sikt, ja. Krypto er mye mer enn bare Bitcoin. På kort sikt er krypto veldig volatil, så passer godt til daytrading med den rette strategien Anonymkode: 96287...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #28 Del Skrevet 19. november 2022 Anonymkode: 1df93...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #29 Del Skrevet 19. november 2022 Hei Jeg har investert i både bitcoin og crypto - førstnevnte siden 2014 og crypto siden 2016. Jeg er et aktivt medlem i såkalt bitcoin-twitter og snakker og diskuterer jevnlig med bitcoin utviklere, minere og andre i miljøet. Jeg henger også i diverse grupper med cryptofolk og har bred erfaring i hvordan disse tokenese utsendes, hvordan de markedsføres, pumpes osv. Kort fortalt utviklet pseudonymet Satoshi Nakamoto bitcoin i 2009 i kjølevannet av finanskrisen. Riktignok på skuldrene til arbeid av kryptografer og teknologer før ham/de. Men det unike med Satoshi var at han løste det byzantinske-general problemet samt double spending problemet. Den unike kombinasjonen av proof of work (mining/energibruk) for å sikre nettverket, individuelle nodes for verifisering av transaksjoner samt halvering og difficulty adjustment gjør at bitcoin fungerer som verdens første elektronike desentralisere valuta. For å forstå verdien i dette må man forstå hvordan penger fungerer (anbefaler boken bitcoin standard av safedean ammous) men hovedpoenget er at bitcoin-nettverket er et såkalt layer 1 betalingssystem. Det kan kjøre flere mindre sikre nettverk på toppen av bitcoin for verifisering av transakskjoner av mindre verdi men raskere transaksjoner som feks lightning network. Med det i bakhodet så oppstod det etter bitcoin en rekke andre kryptoer som digitbye, litecoin og senere ethereum. Disse skulle liksom kunne gjøre raskere transaksjoner men dog på bekostnkng av sikkerhet. Sikkerheten til bitcoin nettverket er sikret av enegimengden den bruker den såkalte hash-raten. Det koster mao veldig mye penger å angripe bitcoin. Disse nyere coinsa er veldig mye lettere å angripe. Ethereum og diverse andre crypto bruker andre konsensusmekanismer som POS (proof of work) osv. Disse er ikle så veldig ulike konsensmekanismene i det tradisjonelle valutasystemet og er derfor ikke desentralisert. De har et team og en CEO, og mye av coinsa er pre-mined. Bitcoin er den eneste som er fullstendig fair og uten en organisasjon i ryggen. Disse altcoinsa som det finnes titusenvis av pumpes og dumpes og er stort sett relativt illikvide og verdiløse. bitcoin vil nok antakelig være den eneste som overlever og muligens også bli base layer valutasystem dersom verden velger en liberal fremtid. bitcoin kan også fungere som stabilisator for energimarkedet ved incentiviseringmodellen for mining når energi er billig. enten går bitcoin til null de neste 10 årene eller så går den til 10 millioner dollar. Det er det mest assymetriske veddemålet man kan gjøre selv med de høye prisene vi ser nå. I 2024 kommer neste halvering (av block rewards fra 6.25 til 3.125 btc per block) og realised price vil øke fra ca 22.000$ til 44.000$ Anonymkode: b4651...dd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #30 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan går det med investeringen deres? Jeg ble anbefalt av en bekjent av meg å investere i Bitcoin for 12 måneder siden. Hadde jeg gått inn med 100 000 kroner så hadde verdien av det vært cirka 25 000 i dag. Det vil si et tap på 75% Hadde jeg gått inn med 100 000 i mai/juni så hadde jeg sittet igjen med 50 000. Det vil si et tap på 50%. Er dere fortsatt like sikre på at krypto er en sikker investering? Anonymkode: b8bf4...da3 crypto er en ræva investering. veldig bra for spekulasjon om du forstår markedsdynamikkenZ. at du kjøpte bitcoin på topp får stå på din regning. om du kjøpte på topp i 2017 ville du vært i ca null nå. om du kjøpte på bunn i 2020 hadde du vært opp 500% Anonymkode: b4651...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #31 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): På lang sikt, ja. Krypto er mye mer enn bare Bitcoin. På kort sikt er krypto veldig volatil, så passer godt til daytrading med den rette strategien Anonymkode: 96287...56a De eneste som tjener på" trading" med "rette strategier" er exchangene, de lever av å lokke dere inn, også utnytter de dere, gjennom fees, manipulering og noen av dem stjeler pengene deres for å trade med selv som FTX og sikkert mange andre Mange av exchangene frontrunner sine egne meldinger f.eks, så dumper de på de som tror de er tidlig ute med å kjøpe myntene når de annonseres at skal listes- Blokkjede? Nope alt er skjult på exchangene uten noe innsyn så ingen kan avdekke lureriet. Så de kan melke dere til evig tid, eller til myndigheter må steppe inn for å redde dere fra dere selv. Exchanger er døden til krypto. Og uten exchanger får dere ikke konvertert til FIAT så det er også døden. Det er tap-tap du kan ikke vinne. Eneste løsninger er butikker som tar betalt i EKTE krypto, fra DIN lommebok direkte (ikke krypto "kort"), men de får ikke lov av myndighetene..... så, det er en bomvei. Så, nå er det å dumpe penger i endeløst sort hull som er exchangene, intill dere går lei. Så er festen over. Så enkelt er det med den saken. AnonymBruker skrev (2 timer siden): I 2024 kommer neste halvering (av block rewards fra 6.25 til 3.125 btc per block) og realised price vil øke fra ca 22.000$ til 44.000$ Anonymkode: b4651...dd3 Dette er en logcal fallacy, at halvering skal lede til økt pris. halvering betyr bare at om ingenting endrer seg, så vil minerne få halv lønn. Dette vil bare bety at med mindre prisen stiger, så må omtrent halvparten gi opp og "sikkerheten" halveres slik at de som blir igjen kan tjene penger. Halver et par ganger, og plutselig er det faktisk ikke utenkelig at bad actors angriper, om vi har to halveringer til og bitcoin prisen vedvarer, vil Kina f.eks relativt enkelt ha råd til å skaffe 51% av mining poweren og stjele alle bitcoins i verden (jada, en kan begynne med en fork da men det spiller ingen rolle bitcoin prosjektet er død den dagen det må skje, for forken kan angripes på ny osv) Dere blander sammen korrelasjon og kausalitet. Historiskt har prisen gått opp etter halveringer, men det betyr ikke at halveringen førte til at prisen gikk opp. Og husk, om prisen går ned, f.eks 50% ned, vil sikkerheten også gå ned med halvparten av poweren siden minerne må gi seg. Om prisen blir 1/4, og 2 halveringer fremover fører til 1/4 av bitcoin i lønn, blir sikkerheten 1/16 av det den er i dag. 1/16 del , da snakker vi ikke lenger at Kina eller noen tar over, snart kan Nordkorea ha råd til å ta over all bitcoin i verden, det hadde egentlig vært litt morro, om nordkorea stjal milliarder av dollar gjennom hacking av "alt coins", også brukte de milliardene til å kjøpe mining utstyr for å stjele all bitcoin i verden gjennom "legitime metoder". Nesten så en må heie på nordkoreanerne så vi kan få slutt på dette krypto våset og tapetisk dårlige salgstriks som alle med litt kunnskap kan gjennomse. Shorting, som exchangene tilbyr, gjør 51% angrep meget lukrative så det er kun et spørsmål om når ikke hvis dette vil skje. Exchangene dreper krypto den veien om ikke andre veier tar krypto først Lykke til !!!! Anonymkode: 1f543...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #32 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De eneste som tjener på" trading" med "rette strategier" er exchangene, de lever av å lokke dere inn, også utnytter de dere, gjennom fees, manipulering og noen av dem stjeler pengene deres for å trade med selv som FTX og sikkert mange andre Mange av exchangene frontrunner sine egne meldinger f.eks, så dumper de på de som tror de er tidlig ute med å kjøpe myntene når de annonseres at skal listes- Blokkjede? Nope alt er skjult på exchangene uten noe innsyn så ingen kan avdekke lureriet. Så de kan melke dere til evig tid, eller til myndigheter må steppe inn for å redde dere fra dere selv. Exchanger er døden til krypto. Og uten exchanger får dere ikke konvertert til FIAT så det er også døden. Det er tap-tap du kan ikke vinne. Eneste løsninger er butikker som tar betalt i EKTE krypto, fra DIN lommebok direkte (ikke krypto "kort"), men de får ikke lov av myndighetene..... så, det er en bomvei. Så, nå er det å dumpe penger i endeløst sort hull som er exchangene, intill dere går lei. Så er festen over. Så enkelt er det med den saken. Dette er en logcal fallacy, at halvering skal lede til økt pris. halvering betyr bare at om ingenting endrer seg, så vil minerne få halv lønn. Dette vil bare bety at med mindre prisen stiger, så må omtrent halvparten gi opp og "sikkerheten" halveres slik at de som blir igjen kan tjene penger. Halver et par ganger, og plutselig er det faktisk ikke utenkelig at bad actors angriper, om vi har to halveringer til og bitcoin prisen vedvarer, vil Kina f.eks relativt enkelt ha råd til å skaffe 51% av mining poweren og stjele alle bitcoins i verden (jada, en kan begynne med en fork da men det spiller ingen rolle bitcoin prosjektet er død den dagen det må skje, for forken kan angripes på ny osv) Dere blander sammen korrelasjon og kausalitet. Historiskt har prisen gått opp etter halveringer, men det betyr ikke at halveringen førte til at prisen gikk opp. Og husk, om prisen går ned, f.eks 50% ned, vil sikkerheten også gå ned med halvparten av poweren siden minerne må gi seg. Om prisen blir 1/4, og 2 halveringer fremover fører til 1/4 av bitcoin i lønn, blir sikkerheten 1/16 av det den er i dag. 1/16 del , da snakker vi ikke lenger at Kina eller noen tar over, snart kan Nordkorea ha råd til å ta over all bitcoin i verden, det hadde egentlig vært litt morro, om nordkorea stjal milliarder av dollar gjennom hacking av "alt coins", også brukte de milliardene til å kjøpe mining utstyr for å stjele all bitcoin i verden gjennom "legitime metoder". Nesten så en må heie på nordkoreanerne så vi kan få slutt på dette krypto våset og tapetisk dårlige salgstriks som alle med litt kunnskap kan gjennomse. Shorting, som exchangene tilbyr, gjør 51% angrep meget lukrative så det er kun et spørsmål om når ikke hvis dette vil skje. Exchangene dreper krypto den veien om ikke andre veier tar krypto først Lykke til !!!! Anonymkode: 1f543...293 Har null og nada peiling på bitcoin, men har to stk på jobb som ønsker å verve meg og få meg til å kjøpe bitcoin. I følge dem så tjener de alt i fra 100 kr til 300 kr i mnd på bitcoin som de har investert. Minste investering en kan gjøre er 5000. Overskuddet kan de bruke til å investere mer, eller de kan ordne seg med ett kort som de kan dra i butikken som ett bankkort, hvor det står bitcoin som de betaler med. Det går ikke en dag uten at de er ute for å verve folk og skryter. Har så innmari lyst til å få stoppet kjeften på de, men som sagt..jeg har null og nada peiling på bitcoin. Noen som kan si hva jeg bør spørre eller si til dem? Jeg mener dette er fjas! Anonymkode: 1c238...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #33 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): De eneste som tjener på" trading" med "rette strategier" er exchangene, de lever av å lokke dere inn, også utnytter de dere, gjennom fees, manipulering og noen av dem stjeler pengene deres for å trade med selv som FTX og sikkert mange andre Mange av exchangene frontrunner sine egne meldinger f.eks, så dumper de på de som tror de er tidlig ute med å kjøpe myntene når de annonseres at skal listes- Blokkjede? Nope alt er skjult på exchangene uten noe innsyn så ingen kan avdekke lureriet. Så de kan melke dere til evig tid, eller til myndigheter må steppe inn for å redde dere fra dere selv. Exchanger er døden til krypto. Og uten exchanger får dere ikke konvertert til FIAT så det er også døden. Det er tap-tap du kan ikke vinne. Eneste løsninger er butikker som tar betalt i EKTE krypto, fra DIN lommebok direkte (ikke krypto "kort"), men de får ikke lov av myndighetene..... så, det er en bomvei. Så, nå er det å dumpe penger i endeløst sort hull som er exchangene, intill dere går lei. Så er festen over. Så enkelt er det med den saken. Dette er en logcal fallacy, at halvering skal lede til økt pris. halvering betyr bare at om ingenting endrer seg, så vil minerne få halv lønn. Dette vil bare bety at med mindre prisen stiger, så må omtrent halvparten gi opp og "sikkerheten" halveres slik at de som blir igjen kan tjene penger. Halver et par ganger, og plutselig er det faktisk ikke utenkelig at bad actors angriper, om vi har to halveringer til og bitcoin prisen vedvarer, vil Kina f.eks relativt enkelt ha råd til å skaffe 51% av mining poweren og stjele alle bitcoins i verden (jada, en kan begynne med en fork da men det spiller ingen rolle bitcoin prosjektet er død den dagen det må skje, for forken kan angripes på ny osv) Dere blander sammen korrelasjon og kausalitet. Historiskt har prisen gått opp etter halveringer, men det betyr ikke at halveringen førte til at prisen gikk opp. Og husk, om prisen går ned, f.eks 50% ned, vil sikkerheten også gå ned med halvparten av poweren siden minerne må gi seg. Om prisen blir 1/4, og 2 halveringer fremover fører til 1/4 av bitcoin i lønn, blir sikkerheten 1/16 av det den er i dag. 1/16 del , da snakker vi ikke lenger at Kina eller noen tar over, snart kan Nordkorea ha råd til å ta over all bitcoin i verden, det hadde egentlig vært litt morro, om nordkorea stjal milliarder av dollar gjennom hacking av "alt coins", også brukte de milliardene til å kjøpe mining utstyr for å stjele all bitcoin i verden gjennom "legitime metoder". Nesten så en må heie på nordkoreanerne så vi kan få slutt på dette krypto våset og tapetisk dårlige salgstriks som alle med litt kunnskap kan gjennomse. Shorting, som exchangene tilbyr, gjør 51% angrep meget lukrative så det er kun et spørsmål om når ikke hvis dette vil skje. Exchangene dreper krypto den veien om ikke andre veier tar krypto først Lykke til !!!! Anonymkode: 1f543...293 Hvis noen sikrer seg 51% og endrer på tidligere transaksjoner vil bitcoin bli verdiløs, så da forsvinner hele insentivet for å sikre seg 51%. Anonymkode: c65ef...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #34 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har null og nada peiling på bitcoin, men har to stk på jobb som ønsker å verve meg og få meg til å kjøpe bitcoin. I følge dem så tjener de alt i fra 100 kr til 300 kr i mnd på bitcoin som de har investert. Minste investering en kan gjøre er 5000. Overskuddet kan de bruke til å investere mer, eller de kan ordne seg med ett kort som de kan dra i butikken som ett bankkort, hvor det står bitcoin som de betaler med. Det går ikke en dag uten at de er ute for å verve folk og skryter. Har så innmari lyst til å få stoppet kjeften på de, men som sagt..jeg har null og nada peiling på bitcoin. Noen som kan si hva jeg bør spørre eller si til dem? Jeg mener dette er fjas! Anonymkode: 1c238...cb9 Ikke vet jeg hva de driver med, men hvis du skal kjøpe bitcoin så gjør det selv! Det er lett. Ingen grunn til å gå på en scam. Du trenger ikke bruke 5000kr, du kan kjøpe bitcoin for 10 dollar om du vil. Skjønner heller ikke hvorfor noen skal bli imponert over 100-300kr per måned. 🤣 Anonymkode: c65ef...206 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #35 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis noen sikrer seg 51% og endrer på tidligere transaksjoner vil bitcoin bli verdiløs, så da forsvinner hele insentivet for å sikre seg 51%. Anonymkode: c65ef...206 Ikke om du shorter. Alle som shorter vil bli veldig rike når dette angrepet skjer (flere titalls milliarder dollar er shortet per nu), og siden DU er den som vet om angrepet så kan du time det perfekt med giring og opsjoner. Så når kostnaden for angrepet synker med 50%, for hver halvering, så er det bare et tidsspørsmål før det gir økonomisk mening å angripe. Tenk om andre selskaper brukte halvering av sikkerheten som salgsargument. "Hey vi er Bank XYZ og i år halverer vi sikkerheten på dine penger du har hos oss" hva ville skjedd med aksjene til det selskapet Kun bitcoin folk som kjøper sånne argumenter som en god ting. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har null og nada peiling på bitcoin, men har to stk på jobb som ønsker å verve meg og få meg til å kjøpe bitcoin. I følge dem så tjener de alt i fra 100 kr til 300 kr i mnd på bitcoin som de har investert. Minste investering en kan gjøre er 5000. Anonymkode: 1c238...cb9 Det det er en scam 100%, ville advart dem også si at du synes det høres ut som de kan ha falt for en scam og/eller pyramidespill. Det kan godt hende de er ofre selv og ikke dårlige folk, men for all del IKKE kjøp bitcoin fra noen webside de anbefaler. Er teoretisk sett mulig at de bare har "affiliate code" og da er det jo scam med salgstrikset deres men ikke nødvendigvis en fake webside. Uansett hold deg unna ! Bitcoin kan du kjøpe hos bitmynt om du vil ha dem selv eller firi om du vil ha barnevakt. eller FTX om du vil ha barnevakt som stjeler pengene dine 😂 Men beste er å holde seg unna krypto, er mitt finansielle råd Anonymkode: 1f543...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #36 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som kan si hva jeg bør spørre eller si til dem? Jeg mener dette er fjas! Anonymkode: 1c238...cb9 Ok ved nærmere ettertanke er de nok muligens på en ekte exchange som tilbyr "staking rewards". Problemet er, hvor kommer "staking rewardsene" fra, er ikke native staking på bitcoin FTX ga deg % på bitcoin etc, disse %ene fikk de ved å gamble med DINE penger. Også tape FTX veddemålet, også var pengene DINE borte. Ingen gir folk gratis penger, spørsmålet er hvor kommer pengene fra og hvor trygt er det. Det bør du spørre dem. Hvordan er de sikre på at FTX fadesen ikke vil skje med dem ? HVA ER RISIKOEN ? Celcius, og Anchor var mye samme greia. Anchor ga deg 20% på stablecoins. Wow. put in 100 dollar, eller 100'000 dollar, og få 120 / 120000 dollar tilbake om et år. Gratis penger! Helt til pyramidepsillet kollapset og pengene forsvant og "stablecoinsa ikke lenger var "stable". Altså, det finnes ikke gratis penger, spørsmålet er hva er risikoen, og er det et pyramidespill er risikoen 100%.... Anonymkode: 1f543...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #37 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): De eneste som tjener på" trading" med "rette strategier" er exchangene, de lever av å lokke dere inn, også utnytter de dere, gjennom fees, manipulering og noen av dem stjeler pengene deres for å trade med selv som FTX og sikkert mange andre Mange av exchangene frontrunner sine egne meldinger f.eks, så dumper de på de som tror de er tidlig ute med å kjøpe myntene når de annonseres at skal listes- Blokkjede? Nope alt er skjult på exchangene uten noe innsyn så ingen kan avdekke lureriet. Så de kan melke dere til evig tid, eller til myndigheter må steppe inn for å redde dere fra dere selv. Exchanger er døden til krypto. Og uten exchanger får dere ikke konvertert til FIAT så det er også døden. Det er tap-tap du kan ikke vinne. Eneste løsninger er butikker som tar betalt i EKTE krypto, fra DIN lommebok direkte (ikke krypto "kort"), men de får ikke lov av myndighetene..... så, det er en bomvei. Så, nå er det å dumpe penger i endeløst sort hull som er exchangene, intill dere går lei. Så er festen over. Så enkelt er det med den saken. Dette er en logcal fallacy, at halvering skal lede til økt pris. halvering betyr bare at om ingenting endrer seg, så vil minerne få halv lønn. Dette vil bare bety at med mindre prisen stiger, så må omtrent halvparten gi opp og "sikkerheten" halveres slik at de som blir igjen kan tjene penger. Halver et par ganger, og plutselig er det faktisk ikke utenkelig at bad actors angriper, om vi har to halveringer til og bitcoin prisen vedvarer, vil Kina f.eks relativt enkelt ha råd til å skaffe 51% av mining poweren og stjele alle bitcoins i verden (jada, en kan begynne med en fork da men det spiller ingen rolle bitcoin prosjektet er død den dagen det må skje, for forken kan angripes på ny osv) Dere blander sammen korrelasjon og kausalitet. Historiskt har prisen gått opp etter halveringer, men det betyr ikke at halveringen førte til at prisen gikk opp. Og husk, om prisen går ned, f.eks 50% ned, vil sikkerheten også gå ned med halvparten av poweren siden minerne må gi seg. Om prisen blir 1/4, og 2 halveringer fremover fører til 1/4 av bitcoin i lønn, blir sikkerheten 1/16 av det den er i dag. 1/16 del , da snakker vi ikke lenger at Kina eller noen tar over, snart kan Nordkorea ha råd til å ta over all bitcoin i verden, det hadde egentlig vært litt morro, om nordkorea stjal milliarder av dollar gjennom hacking av "alt coins", også brukte de milliardene til å kjøpe mining utstyr for å stjele all bitcoin i verden gjennom "legitime metoder". Nesten så en må heie på nordkoreanerne så vi kan få slutt på dette krypto våset og tapetisk dårlige salgstriks som alle med litt kunnskap kan gjennomse. Shorting, som exchangene tilbyr, gjør 51% angrep meget lukrative så det er kun et spørsmål om når ikke hvis dette vil skje. Exchangene dreper krypto den veien om ikke andre veier tar krypto først Lykke til !!!! Anonymkode: 1f543...293 Sure.. Du har sett på hash raten nylig eller? Sikkerheten i dag er ca 100x høyere enn den trenger å være. Et 51% ville kostet et land som england sitt totale energiforbruk en hel dag for å gjøre EN double spending. Hvorfor skulle noen gjøre det? Anonymkode: b4651...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #38 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sure.. Du har sett på hash raten nylig eller? Sikkerheten i dag er ca 100x høyere enn den trenger å være. Et 51% ville kostet et land som england sitt totale energiforbruk en hel dag for å gjøre EN double spending. Hvorfor skulle noen gjøre det? Anonymkode: b4651...dd3 La oss si du har rett, selv om du overdriver litt, selv da, etter 7 halveringer vil sikkerheten være mindre enn den trenger å være, MED MINDRE bitcoin stiger i verdi. Du har ingen "end game" her, du har kun utsatt problemet, hva etter 14 halveringer, da er det 1/(2^14) av dagens belønning, som er 1/16384 . DU sier sikkerheten er 100x, men 100 / 16384 er ikke et høyt tall. Bitcoin må stige i verdi 16384x innen den tid for å bevare denne gode sikkerheten du har nå. Hvem er det du tror har de pengene ? La oss regne litt, si prisen er 16'000$ nå, også x 16384 som vi trenger, også 21000000 mynter ca (jada mange har mistet nøklene sine, men mesteparten er nok fortsatt her) 16000*16384*21000000 = 5'505'024'000'000'000$. Vent nå litt, dette var mange tall, vet du i det hele tatt hva dette tallet er som du forventer at bitcoin skal være verdt om 14 halveringer?, ikke vet jeg, vi får google https://www.wikidata.org/wiki/Q803760 . Svaret er, det er for høyt tall til at dette er realistisk. Vi vil trenge hundrevis av jordkloder hvor alle menneskene på alle konverterer alle penger til bitcoin og dropper alle andre mynter. Det er det dere baserer dere på med disse "halveringene" som skal "doble verdien" hver gang. Dette er et pyramidespill som kun fungerer OM BITCOIN STIGER BETYDELIG I VERDI TIL EVIG TID, ellers er det over og ut for ingen vil gidde å mine for 1/16384 del av rewardsene de har i dag, omtrent alle vil slutte, og dermed kan en mikro aktør ta over hele nettverket om bitcoin holder seg der den er nå. Lykke til Anonymkode: 1f543...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #39 Del Skrevet 20. november 2022 Latest official GDP figures published by the World Bank. World's GDP is $80,934,771,028,340 while, $5,500,000,000,000,000 is Bitcoins mcap etter 14 halveringer/doblinger to maintain its "security" YEAH THIS IS TOTALLY LEGIT AND NOT A SCAM/PYRAMID SCHEME AT ALL WAGMI !!! Anonymkode: 1f543...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #40 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): La oss si du har rett, selv om du overdriver litt, selv da, etter 7 halveringer vil sikkerheten være mindre enn den trenger å være, MED MINDRE bitcoin stiger i verdi. Du har ingen "end game" her, du har kun utsatt problemet, hva etter 14 halveringer, da er det 1/(2^14) av dagens belønning, som er 1/16384 . DU sier sikkerheten er 100x, men 100 / 16384 er ikke et høyt tall. Bitcoin må stige i verdi 16384x innen den tid for å bevare denne gode sikkerheten du har nå. Hvem er det du tror har de pengene ? La oss regne litt, si prisen er 16'000$ nå, også x 16384 som vi trenger, også 21000000 mynter ca (jada mange har mistet nøklene sine, men mesteparten er nok fortsatt her) 16000*16384*21000000 = 5'505'024'000'000'000$. Vent nå litt, dette var mange tall, vet du i det hele tatt hva dette tallet er som du forventer at bitcoin skal være verdt om 14 halveringer?, ikke vet jeg, vi får google https://www.wikidata.org/wiki/Q803760 . Svaret er, det er for høyt tall til at dette er realistisk. Vi vil trenge hundrevis av jordkloder hvor alle menneskene på alle konverterer alle penger til bitcoin og dropper alle andre mynter. Det er det dere baserer dere på med disse "halveringene" som skal "doble verdien" hver gang. Dette er et pyramidespill som kun fungerer OM BITCOIN STIGER BETYDELIG I VERDI TIL EVIG TID, ellers er det over og ut for ingen vil gidde å mine for 1/16384 del av rewardsene de har i dag, omtrent alle vil slutte, og dermed kan en mikro aktør ta over hele nettverket om bitcoin holder seg der den er nå. Lykke til Anonymkode: 1f543...293 Ja prisen på en bitcoin vil bli høy, men det bitcoin er laget sånn at stadig mer av incentivet for å mine er gjennom fees på transaksjoner og ikke mining rewards. Du tror ikke Satoshi tenkte på dette da han løste byzantine general problem og double spending? Uansett 14 halveringer er 50-60 år til. Innen den tid kjører all verdens transaksjoner på bitcoin eller så er selvsagt eksperimentet dødt. Vi som er bitcoin entusiaster er klar over at sannsynligheten for at bitcoin spiser alt er relativt lav, men det er likevel tidenes mest asymmetriske bet Anonymkode: b4651...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå