AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Del Skrevet 12. november 2022 Blitt stille om krypto for tiden, hørte rykter her om at uregulerte penger er flott siden myndigheter er onde og ved å fjerne reguleringer som beskytter forbrukerne så kommer vi til paradis på jord, for myndigheter og reguleringer er onde og undertrykker vår FRIHET. Hva med å sette uregulerte penger inn i uregulerte banker for å drive med uregulert spekulasjon og ha uregulerte aktører som kan gjøre hva de vil med andres uregulerte penger. Kan ikke se noen måter det skulle gå galt ? Hva mener kvinneguidens finansielle eksperter om saken ? Fremstår litt som mange "små" ponzi prosjekter samlet i en stor ponzi pyramide. Men sikkert jeg som misforstår ? Og hva er fremtiden til "uregulerte penger", krever dere at bankene som håndterer uregulerte penger skal reguleres, det høres jo merkelig ut 🤔 Anonymkode: 1f543...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blitt stille om krypto for tiden, hørte rykter her om at uregulerte penger er flott siden myndigheter er onde og ved å fjerne reguleringer som beskytter forbrukerne så kommer vi til paradis på jord, for myndigheter og reguleringer er onde og undertrykker vår FRIHET. Hva med å sette uregulerte penger inn i uregulerte banker for å drive med uregulert spekulasjon og ha uregulerte aktører som kan gjøre hva de vil med andres uregulerte penger. Kan ikke se noen måter det skulle gå galt ? Hva mener kvinneguidens finansielle eksperter om saken ? Fremstår litt som mange "små" ponzi prosjekter samlet i en stor ponzi pyramide. Men sikkert jeg som misforstår ? Og hva er fremtiden til "uregulerte penger", krever dere at bankene som håndterer uregulerte penger skal reguleres, det høres jo merkelig ut 🤔 Anonymkode: 1f543...293 Jepp, anbefaler krypto på lang sikt. Les deg opp på tema, så ser du at det er noe som tilhører fremtiden. Anonymkode: 96287...56a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Del Skrevet 12. november 2022 Krypto tar jo helt av om dagen, bitcoin går opp og opp i verdi. Det er en kjempeflott valuta, siden den er desentralisert og uregulert, så har den en rekke fordeler. Den er blant annet immun for påvirkning av ytre omstendigheter, den er immun mot inflasjon og er helt stødig og trygg. *facepalm* Dette har vi nå fått høre i en årrekke fra de religiøse (generelt skyggelappbærende folk som har et helt ukritisk syn i sin tro på kryptovaluta). Vi som faktisk ser litt bredere på ting, ser at dette kanskje ikke stemte helt likevel... 😂 Anonymkode: f12ed...3c6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 12. november 2022 #4 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blitt stille om krypto for tiden, hørte rykter her om at uregulerte penger er flott siden myndigheter er onde og ved å fjerne reguleringer som beskytter forbrukerne så kommer vi til paradis på jord, for myndigheter og reguleringer er onde og undertrykker vår FRIHET. Hva med å sette uregulerte penger inn i uregulerte banker for å drive med uregulert spekulasjon og ha uregulerte aktører som kan gjøre hva de vil med andres uregulerte penger. Kan ikke se noen måter det skulle gå galt ? Hva mener kvinneguidens finansielle eksperter om saken ? Fremstår litt som mange "små" ponzi prosjekter samlet i en stor ponzi pyramide. Men sikkert jeg som misforstår ? Og hva er fremtiden til "uregulerte penger", krever dere at bankene som håndterer uregulerte penger skal reguleres, det høres jo merkelig ut 🤔 Anonymkode: 1f543...293 Krypto er nåtidens alkymister de.. Penger trenger en underliggende verdi som matproduksjon, forbruksvarer og arbeidskraft..Tanken om at noen bare plutselig kan trykke egne penger som får en egen verdi er absurd,.. På alle andre arenaer enn krypto ville opphavsmennene blitt buret inne for falskmynteri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #5 Del Skrevet 12. november 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Krypto tar jo helt av om dagen, bitcoin går opp og opp i verdi. Det er en kjempeflott valuta, siden den er desentralisert og uregulert, så har den en rekke fordeler. Den er blant annet immun for påvirkning av ytre omstendigheter, den er immun mot inflasjon og er helt stødig og trygg. *facepalm* Dette har vi nå fått høre i en årrekke fra de religiøse (generelt skyggelappbærende folk som har et helt ukritisk syn i sin tro på kryptovaluta). Vi som faktisk ser litt bredere på ting, ser at dette kanskje ikke stemte helt likevel... 😂 Anonymkode: f12ed...3c6 Den som ler sist ler best. Jeg har kanskje 10-15 % av sparing i krypto. Resten fond. Snakkes om 2-3 år så får vi se 🙂 Anonymkode: e7c60...116 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #6 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, anbefaler krypto på lang sikt. Les deg opp på tema, så ser du at det er noe som tilhører fremtiden. Anonymkode: 96287...56a Jepp. Anonymkode: c65ef...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #7 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jepp, anbefaler krypto på lang sikt. Les deg opp på tema, så ser du at det er noe som tilhører fremtiden. Anonymkode: 96287...56a Fremtiden? Finner ikke en eneste ting jeg kan kjøpe i byen her for krypto. Penger som ikke kan byttes mot varer eller tjenester, hva slags penger er det. Gått 5-6 år siden folk begynte å gnåle om bitcoin over alt, fortsatt ingenting. Sneglefart... Mener du at i fremtiden så vil jeg kunne kjøpe et brød på kiwi (anonymt) for KRYPTO (krypto kortene teller ikke, det er bare fiat kort basert på at du selger kryptoen din for fiat for å betale med fiat men føle at du betaler med krypto pluss et mareritt av et skatteoppgjør på toppen som bonus) Hvilke myndigheter tror du vil godta det? Det du heller vil få et ikke-anonym "krypto", som i praksis er det samme bortsett fra at myndigheten ser alt og kontrollerer alt og du vil få verdien spist opp av inflasjon som med FIAT. CBDC heter det, og det ER fremtiden, men ikke en fremtid du vil få noen fordel av som "tidlig investor" i btc eller eth... Forklar for folk, hvordan ser denne fremtiden din ut, vær spesifikk. Jeg vil ha et brød. Jeg har en bitcoin/eth eller annet i lommeboken min. Hva er neste steg ? Anonymkode: 1f543...293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #8 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fremtiden? Finner ikke en eneste ting jeg kan kjøpe i byen her for krypto. Penger som ikke kan byttes mot varer eller tjenester, hva slags penger er det. Gått 5-6 år siden folk begynte å gnåle om bitcoin over alt, fortsatt ingenting. Sneglefart... Mener du at i fremtiden så vil jeg kunne kjøpe et brød på kiwi (anonymt) for KRYPTO (krypto kortene teller ikke, det er bare fiat kort basert på at du selger kryptoen din for fiat for å betale med fiat men føle at du betaler med krypto pluss et mareritt av et skatteoppgjør på toppen som bonus) Hvilke myndigheter tror du vil godta det? Det du heller vil få et ikke-anonym "krypto", som i praksis er det samme bortsett fra at myndigheten ser alt og kontrollerer alt og du vil få verdien spist opp av inflasjon som med FIAT. CBDC heter det, og det ER fremtiden, men ikke en fremtid du vil få noen fordel av som "tidlig investor" i btc eller eth... Forklar for folk, hvordan ser denne fremtiden din ut, vær spesifikk. Jeg vil ha et brød. Jeg har en bitcoin/eth eller annet i lommeboken min. Hva er neste steg ? Anonymkode: 1f543...293 Mener å huske det var en kafé i Oslo hvor du kunne betale med BTC. Jeg bor ikke der, så har ikke oversikten. Mange nettbutikker aksepterer BTC, og restauranter internasjonalt. https://thefoodxp.com/restaurants-that-accept-cryptocurrency/ Du betaler direkte fra walleten din. Anonymkode: 96287...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. november 2022 #9 Del Skrevet 12. november 2022 Jeg har satt alle pengene mine i Cumrocket skyunicorn og satser på at pengene har tidoblet seg innen 2030. Crypto har kommet for å bli. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #10 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mener å huske det var en kafé i Oslo hvor du kunne betale med BTC. Jeg bor ikke der, så har ikke oversikten. Mange nettbutikker aksepterer BTC, og restauranter internasjonalt. https://thefoodxp.com/restaurants-that-accept-cryptocurrency/ Du betaler direkte fra walleten din. Anonymkode: 96287...56a Prøve å google, så aktivisten kafe' i Oslo godtok bitcoin i 2014, så det var tilbake til tiden hvor du kunne kjøpe bitcoin uten KYC mange steder inkludert i Norge frem til 2017 i vertfall, var andre tider da, men så begynte myndighetene å innse problemene og det er strammet kraftig inn Etter år 2018 har disse folkene ikke oppdatert Facebook siden, så hva status er vet jeg ikke, men virker ikke lovende.. Problemene er mange, ta nordkoreanske hackere f.eks som stjeler masse penger, så for å få fiat er dekriminelle villige til å selge de skitne pengene billig, f.eks 50%+ rabatt. Så, jeg kan få digitale skitne mynter til halv pris, også drar jeg til butikken din og betaler med skitne mynter så jeg får kaffe til halv pris. Supert for meg, og nordkoreanske hackere, men dette er bare noe som går under "hvitvasking og terrorfinansiering" som myndigheter ikke er veldig glade i. Du, kaffeselgeren, til hvitvasking av NORDKOREANSKE hacker penger (som går til å finansiere atombomber som de skal bruke til å bombe oss og våre allierte btw...), og du må derfor forsikre deg om at pengene er legitime. Du vil derfor måtte ID sjekke MEG, og forsikre deg om at jeg har fått pengene på en legitim måte I praksis vil det koste deg hundrevis av kroner i adm kostnader, for å selge meg en kopp til 10 kroner, OG det er meningsløst fordi om jeg skal vise deg pass og dokumentere livshistorikken til lommeboken min før jeg for lov til å kjøpe kaffekoppen, så vet du hva, da forsvinner hele poenget.... Da kan jeg bruke bankkortet mitt istedenfor, som allerede har dokumentert min ID og livshistorikk og at pengene er legitime. Som er det samme du må gjøre om du vil flytte krypto pengene dine til banken din Dere lever/levde i en eventyrverden, og kryptosjokket nå er en god anledning til å revurdere strategien. Hvordan skal dette funke i praksis, uten å bli det samme som CBDC er. Anonymkode: 1f543...293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #11 Del Skrevet 12. november 2022 Bitcoin har steget 4,65% i løpet av de siste tre dagene. Med andre ord - hadde man investert en milliard i Bitcoin, hadde man hatt en gevinst på over 40 millioner, og det er ikke lite. Kjøp på bunn, selg på topp; det er nå tiden er inne for store investeringer. Alle vet at Bitcoin er framtiden. 6 hours ago, Automagisk said: Krypto er nåtidens alkymister de.. Penger trenger en underliggende verdi som matproduksjon, forbruksvarer og arbeidskraft..Tanken om at noen bare plutselig kan trykke egne penger som får en egen verdi er absurd,.. På alle andre arenaer enn krypto ville opphavsmennene blitt buret inne for falskmynteri... Man gikk fra en underliggende verdi da man gikk bort fra gullstandarden, og hvor mye den underliggende verdien i dagens pengesystem er verdt, kan man se ved å følge kursen på den tyrkiske valutaen; Tyrkia er faktisk ikke et U-land. Og tar Putin i bruk atomvåpen og det begynner å skje saker og ting i nordområdene, vil den norske krona kollapse; det eneste som vil ha verdi da, er gull og råvarer. Anonymkode: feb8e...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 12. november 2022 #12 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bitcoin har steget 4,65% i løpet av de siste tre dagene. Med andre ord - hadde man investert en milliard i Bitcoin, hadde man hatt en gevinst på over 40 millioner, og det er ikke lite. Kjøp på bunn, selg på topp; det er nå tiden er inne for store investeringer. Alle vet at Bitcoin er framtiden. Man gikk fra en underliggende verdi da man gikk bort fra gullstandarden, og hvor mye den underliggende verdien i dagens pengesystem er verdt, kan man se ved å følge kursen på den tyrkiske valutaen; Tyrkia er faktisk ikke et U-land. Og tar Putin i bruk atomvåpen og det begynner å skje saker og ting i nordområdene, vil den norske krona kollapse; det eneste som vil ha verdi da, er gull og råvarer. Anonymkode: feb8e...a81 Xpeng har steget 25 % ila de siste 2 dagene, handles på Nasdaq med usd.. Hadde man investert en milliard hadde man tjent 250 millioner på 2 dager.. Tar Putin i bruk atomvåpen vil all krypto fort nærme seg sin egentlige verdi ......0.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 12. november 2022 #13 Del Skrevet 12. november 2022 Det finnes en mulighet for å få krypto som et allment legitimt betalingsmiddel..Det er at sentralbankene lager en global kryptovaluta som alle land bruker og veksler inn dagens valutaer mot denne som da blir gyldig valuta over hele verden.. Å bare tro en kan trykke opp litt Ole Brumm penger og de blir verd noe som helst er latterlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #14 Del Skrevet 12. november 2022 3 minutter siden, Automagisk said: Xpeng har steget 25 % ila de siste 2 dagene, handles på Nasdaq med usd.. Hadde man investert en milliard hadde man tjent 250 millioner på 2 dager.. Tar Putin i bruk atomvåpen vil all krypto fort nærme seg sin egentlige verdi ......0.. Ja, Bitcoin vil nok kollapse i en atomkrig, men norske kroner er ikke en sikrere investering selv om man kan få inntrykk av dette; Banksikringsfondet kan være til hjelp i en mindre krise, men er verdiløst i en stor krise. Da er man like langt. Sparepengene man har i DNB er ikke vesentlig sikrere enn sparepengene man har i Bitcoin, bortsett fra at DNB gir latterlig lave renter, mens man faktisk kan tjene en god del i krypto hvis man kjøper når kursen er lav. Dette er spekulasjon, ja, men skiller seg ikke ut fra frimerkefeberen i Norge rundt i 1980 da ordet "postfrisk" var på alles lepper, og NK 647 føk fra de 80 ørene merket ble solgt for i 1976, til en salgspris på 60 kroner fem år senere. Anonymkode: feb8e...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 13. november 2022 #15 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, Bitcoin vil nok kollapse i en atomkrig, men norske kroner er ikke en sikrere investering selv om man kan få inntrykk av dette; Banksikringsfondet kan være til hjelp i en mindre krise, men er verdiløst i en stor krise. Da er man like langt. Sparepengene man har i DNB er ikke vesentlig sikrere enn sparepengene man har i Bitcoin, bortsett fra at DNB gir latterlig lave renter, mens man faktisk kan tjene en god del i krypto hvis man kjøper når kursen er lav. Dette er spekulasjon, ja, men skiller seg ikke ut fra frimerkefeberen i Norge rundt i 1980 da ordet "postfrisk" var på alles lepper, og NK 647 føk fra de 80 ørene merket ble solgt for i 1976, til en salgspris på 60 kroner fem år senere. Anonymkode: feb8e...a81 Du vet før i tiden hvis folk trykket penger sjæl ble man bura inn for falskmynteri..🙈.. Penger har jo ingen egenverdi, de representerer jo bare de bakenforliggende verdiene i et geografisk avgrenset område i verden... Når vi snakker om krypto finnes det ingen bakenforliggende verdier...bare selve "valutaen" som altså ikke har egenverdi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Del Skrevet 13. november 2022 2 minutter siden, Automagisk said: Du vet før i tiden hvis folk trykket penger sjæl ble man bura inn for falskmynteri..🙈.. Penger har jo ingen egenverdi, de representerer jo bare de bakenforliggende verdiene i et geografisk avgrenset område i verden... Når vi snakker om krypto finnes det ingen bakenforliggende verdier...bare selve "valutaen" som altså ikke har egenverdi... Brukte frimerker har heller ingen bakenforliggende verdi, og det samme gjelder ubrukte frimerker den dagen de blir ugyldige, som tyske merker etter at man gikk over til Euro. Likevel selges og kjøpes frimerker fortsatt for relativt store summer, selv om summene blir mindre etter hvert som antall samlere er på vei mot stupet. Det samme med Bitcoin; dette er et privat marked som ikke skiller seg ut OL-pins, fotballkort, gitarer eller aksjer i et selskap som taper penger (men håper å gjøre det på lang sikt); så lenge det fortsatt finnes kjøpere, vil Bitcoin ha en viss verdi. Hvor stor eller liten denne verdien vil være kan diskuteres; mens brukte frimerker eller ugyldige sedler stadig har en verdi som samleeksemplar fordi dette er en fysisk gjenstand, er Bitcoin og NFT-er avhengig av et digitalt nettverk. Anonymkode: feb8e...a81 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 13. november 2022 #17 Del Skrevet 13. november 2022 Blåttvann skrev (11 timer siden): Jeg har satt alle pengene mine i Cumrocket skyunicorn og satser på at pengene har tidoblet seg innen 2030. Crypto har kommet for å bli. 🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #18 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Prøve å google, så aktivisten kafe' i Oslo godtok bitcoin i 2014, så det var tilbake til tiden hvor du kunne kjøpe bitcoin uten KYC mange steder inkludert i Norge frem til 2017 i vertfall, var andre tider da, men så begynte myndighetene å innse problemene og det er strammet kraftig inn Etter år 2018 har disse folkene ikke oppdatert Facebook siden, så hva status er vet jeg ikke, men virker ikke lovende.. Problemene er mange, ta nordkoreanske hackere f.eks som stjeler masse penger, så for å få fiat er dekriminelle villige til å selge de skitne pengene billig, f.eks 50%+ rabatt. Så, jeg kan få digitale skitne mynter til halv pris, også drar jeg til butikken din og betaler med skitne mynter så jeg får kaffe til halv pris. Supert for meg, og nordkoreanske hackere, men dette er bare noe som går under "hvitvasking og terrorfinansiering" som myndigheter ikke er veldig glade i. Du, kaffeselgeren, til hvitvasking av NORDKOREANSKE hacker penger (som går til å finansiere atombomber som de skal bruke til å bombe oss og våre allierte btw...), og du må derfor forsikre deg om at pengene er legitime. Du vil derfor måtte ID sjekke MEG, og forsikre deg om at jeg har fått pengene på en legitim måte I praksis vil det koste deg hundrevis av kroner i adm kostnader, for å selge meg en kopp til 10 kroner, OG det er meningsløst fordi om jeg skal vise deg pass og dokumentere livshistorikken til lommeboken min før jeg for lov til å kjøpe kaffekoppen, så vet du hva, da forsvinner hele poenget.... Da kan jeg bruke bankkortet mitt istedenfor, som allerede har dokumentert min ID og livshistorikk og at pengene er legitime. Som er det samme du må gjøre om du vil flytte krypto pengene dine til banken din Dere lever/levde i en eventyrverden, og kryptosjokket nå er en god anledning til å revurdere strategien. Hvordan skal dette funke i praksis, uten å bli det samme som CBDC er. Anonymkode: 1f543...293 Hvitvasking og terrorfinansiering er ikke noe problem med Fiat penger? Krypto er fortsatt i startgropen, men den og teknologien bak kommer til å bli viktig i fremtiden. Problemet nå er at det finnes tusenvis av ulike valutaer. Hvem som helst kan lage en ny valuta, og potensielt svindle andre. Anonymkode: 96287...56a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #19 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvitvasking og terrorfinansiering er ikke noe problem med Fiat penger? Anonymkode: 96287...56a Jada, det er bare uendelig mye lettere med krypto. Lag/ evt kjøp en NFT/NFTer for 100 000 kroner, selg den/dem for 400 000 kroner (til deg selv med urene penger). Vips 300 000 / 400 000 rene penger Lag/ evt kjøp en shitcoin for 100 000 kroner. Kjøp masse av coinen så prisen går til værs (med urene penger). Selg. Vips 300 000 / 400 000 rene penger Effektiviseringen av kriminell adferd er så uendelig effektiv/lett at dette vil myndigheter ALDRI kunne gå med på. Mye lettere å utføre, mye vanskeligere å avsløre. Dette vil ALDRI funke. Anonym krypto må bort, og den vil bli byttet ut med CBDC er. Det er ingen annen mulighet. Anonymkode: 1f543...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #20 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jepp, anbefaler krypto på lang sikt. Les deg opp på tema, så ser du at det er noe som tilhører fremtiden. Anonymkode: 96287...56a Blåttvann skrev (12 timer siden): Jeg har satt alle pengene mine i Cumrocket skyunicorn og satser på at pengene har tidoblet seg innen 2030. Crypto har kommet for å bli. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bitcoin har steget 4,65% i løpet av de siste tre dagene. Anonymkode: feb8e...a81 Skjønner ikke hvordan bitcion skal bli en lovlig valuta. Det ene er at de fleste banker ikke godtar bruk av sine kort for overføringer. Pluss at det har bare tapt seg den siste tiden🥳🥳😅🤪😂😂😂 Skjermdump er fra E24, og stoler mer på den enn hva som kommer frem her. Anonymkode: 4f7aa...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå