Kristin Skrevet 7. desember 2005 #41 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg sier våg eller sukat... Jeg kommer fra østlandet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. desember 2005 #42 Del Skrevet 7. desember 2005 "Søvn i øynene" eller "sovefugler" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 7. desember 2005 #43 Del Skrevet 7. desember 2005 "søvn" kan jeg forstå, det er jo noe som ligger i øyet etter du har sovet. Men "sukat"?!?! DEN forstår jeg ikke! Ligner gørra på sukat? æææshj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 7. desember 2005 #44 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg kaller det "søvn". Og det gjør de fleste jeg kjenner -tror jeg? Ikke akkurat det store diskusjonstemaet kanskje... ← Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #45 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg sier øyegusj - eller gusj på øyet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 7. desember 2005 #46 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Jeg er fra Østlandet og kaller det søvn. Er det bare meg som ikke synes at det er dritekkelt? Jeg tenker mer på det som sukkerkorn eller no... Endret 11. desember 2005 av LoisLane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svart Katt Skrevet 7. desember 2005 #47 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg sier rusk, rusk i øyet eller øyerusk. Mamma har lært meg det tror jeg. Men jeg synes ikke det er s å ekkelt. Det er ikke nødvendingvis fint å se det på folk rundt omkring, men jeg synes faktisk at det er litt deilig å pelle ut når det er i sånn "sukkerkorn-tilstand" :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 8. desember 2005 #48 Del Skrevet 8. desember 2005 Ole Lukkøyebæsj Jeg er fra Romerike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #49 Del Skrevet 8. desember 2005 Men heter det søvn i øyet også når det dukker opp på dagtid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 8. desember 2005 #50 Del Skrevet 8. desember 2005 jeg kaller det søvn eller Ole Lukkøye bæsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aricept.. Skrevet 8. desember 2005 #51 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg sier sukat i øyet. Er fra Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 8. desember 2005 #52 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) æsj i øyet Endret 8. desember 2005 av Miloine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 8. desember 2005 #53 Del Skrevet 8. desember 2005 Sier at jeg har søvn i øyet, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 8. desember 2005 #54 Del Skrevet 8. desember 2005 Øyerusk eller øyegugge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 9. desember 2005 #55 Del Skrevet 9. desember 2005 Våg i øyet.. Ikke spør meg hvor jeg har det fra, har alltid sagt det.. Mannen sier søvn i øyet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #56 Del Skrevet 9. desember 2005 Søvn. rett og slett. kommer fra finnmarka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koalan Skrevet 9. desember 2005 #57 Del Skrevet 9. desember 2005 Sovegris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wembi Skrevet 11. desember 2005 #58 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg kaller det bare "gørr" jeg Har ikke vært oppfinsom nok til å gi det et bedre navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Night Owl Skrevet 11. desember 2005 #59 Del Skrevet 11. desember 2005 Øyeverk eller "mårrasverk". Er fra Sør-Trøndelag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #60 Del Skrevet 12. desember 2005 Ja, dette blir interessant Jeg kaller det snork. Tror jeg fant på det da jeg var lita. Har sagt det så lenge jeg husker. Hva kaller du det? Skriv gjerne hvilket fylke/landsdel du kommer fra, sånn at vi kan komme litt dypere til verks (Jeg er fra Nord-Trøndelag) ← Vi kaller det sukat og har aldri hørt noen andre ord for det. Ser jo ut som sukat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå