Pimbila Skrevet 7. desember 2005 #1 Del Skrevet 7. desember 2005 Ja, dette blir interessant Jeg kaller det snork. Tror jeg fant på det da jeg var lita. Har sagt det så lenge jeg husker. Hva kaller du det? Skriv gjerne hvilket fylke/landsdel du kommer fra, sånn at vi kan komme litt dypere til verks (Jeg er fra Nord-Trøndelag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Very Victoria Skrevet 7. desember 2005 #2 Del Skrevet 7. desember 2005 Det kalles "å ha våg i øynene". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #3 Del Skrevet 7. desember 2005 morra-guffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. desember 2005 #4 Del Skrevet 7. desember 2005 Nja... "øyegørre" eller "morgengørre" eller "morgenrusk" eller "morgengugge" eller "øyegugge". Somregel den siste tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rioja Skrevet 7. desember 2005 #5 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg kaller det "søvn". Og det gjør de fleste jeg kjenner -tror jeg? Ikke akkurat det store diskusjonstemaet kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 7. desember 2005 #6 Del Skrevet 7. desember 2005 Det kalles "å ha våg i øynene". ← Ja, det sier mamma også. Sier bæsj i øyet jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 7. desember 2005 #7 Del Skrevet 7. desember 2005 Øyemøkk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2324 Skrevet 7. desember 2005 #8 Del Skrevet 7. desember 2005 Øyegugg eller søvn.. Hedmark Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderwoman Skrevet 7. desember 2005 #9 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Ole Lukkøye-bæsj? Eller soverusk.... Endret 7. desember 2005 av Mummitrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 7. desember 2005 #10 Del Skrevet 7. desember 2005 Kaller det søvn eller øyegørr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemmera Skrevet 7. desember 2005 #11 Del Skrevet 7. desember 2005 Sier søvn jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #12 Del Skrevet 7. desember 2005 Søvn var et veldig fint ord for noe såpass ekkelt. Soverusk sier jeg også, bare hadde glemt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 7. desember 2005 #13 Del Skrevet 7. desember 2005 Øyebuse. Ekle ting skal ha ekle navn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lene_* Skrevet 7. desember 2005 #14 Del Skrevet 7. desember 2005 smurfebæsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #15 Del Skrevet 7. desember 2005 Øyebøb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. desember 2005 #16 Del Skrevet 7. desember 2005 Vi har alltid sagt at vi har "søvn i øyet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 7. desember 2005 #17 Del Skrevet 7. desember 2005 Søvn i øynene har jeg alltid brukt og hørt. Men av en eller annen grunn sa min mor at jeg hadde "sukat i øynene" om dette da jeg var liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uri Skrevet 7. desember 2005 #18 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg sier øyebussemann.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 7. desember 2005 #19 Del Skrevet 7. desember 2005 Hvis jeg i det hele tatt kaller det noe så må det vel bli "...sånn søvn i øynene"? (hva man tar stilling til... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 7. desember 2005 #20 Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg sier det ikke så mye, men har hørt det bli kalt både sukat og søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå