AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Huff. Vet ikke hvordan jeg skal formidle meg. Jeg har aldri trodd jeg skulle komme hit, det har liksom alltid virket så fjernt for meg. Men jeg tror jeg er på vei til å møte veggen, eller hvertfall ikke lenge før. Jeg er helt tom om dagen. Alt er galt, feil, vondt. Og det går utover forhold, jobb, sønnen min og ja.. alt det ikke burde. Jeg klarer ikke forklare hva eller hvorfor, men det føles ut som det er noe galt med meg. Jeg har aldri følt meg sånn før. Det eneste jeg orker er å ligge på sofaen og surve! Herregud, så flaut. Det jeg syns er vanskelig nå er hvor man går med dette? Jeg skulle bare prøvd å snakke med noen. Ringe fastlegen? Føler det er så rart? Har dessverre ingen fastlege men flere vikarer og har vært uheldig med de før.. Anonymkode: 77f45...e5a
skreppamedleppa Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 Kjipt med fastlegesituasjonen din. For ja legen er nok det første steget mot bedring her tror jeg. Vi mennesker er ofte for opptatt av eller prioriterer å virke sterk fremfor å ha det bra, men å være så fullstendig tom, utladet og flat så må en sakte men sikkert prioritere annerledes.. Å bestille en legetime, gå igjennom og prøve å mentalisere samtalen på forhånd, gjerne skrive ned stikkord om du tror det vil hjelpe, og forklare på best mulig måte til vikaren hvordan situasjonen din er og hvordan det er å være deg i livet ditt nå❤ 1
Fru2020 Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 Hvis det er utbrenthet så er gjerne medisinen hvile og da trenger du en lege for sykemelding. Hvis det er en depresjon er medisinen ikke nødvendigvis mer tid til hvile, men kan være det. Du må nok til legen selv om du dessverre ikke har en fast som du stoler på. Det er viktig å ta affære nå. Det blir bare verre av å utsette det. I mange kommuner er det et tilbud som heter rask psykisk helsehjelp. Det er veldig lavterskel med kort ventetid. Du kan undersøke om kommunen din har det tilbudet og så eventuelt kontakte dem. Her i kommunen er dette et veldig bra tilbud som mange har fått god hjelp fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå