Embla Othea Skrevet 14. november 2022 #41 Del Skrevet 14. november 2022 1. Kaloriunderskudd 2. Lavkarbo 3. Periodisk faste 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #42 Del Skrevet 14. november 2022 Viljestyrke Anonymkode: 61dda...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #43 Del Skrevet 14. november 2022 Helene skrev (På 13.11.2022 den 1.07): Se foran deg målet. Ikke slutt å spise, det stopper forbrenningen. Men spis sunt og ofte. Hvis forbrenningen stopper, så dør du. Dette er noe tull matindustrien sier for og få deg til og spise dyre mellommåltider. Tenk litt over det, det gir null mening. Spise sunt er lurt, men selvsagt ikke ofte. Hvorfor skulle man gå ned i vekt av og spise ofte? Anonymkode: 16aa8...50a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #44 Del Skrevet 14. november 2022 Du må være i energiunderskudd. Bortsett fra det finnes det så mange individuelle veier. Løsningen jeg opplever som best for flest, og som også gir minst jojo effekt er forlengelse av nattfasten og kutt i karbohydrater. Egg er genialt , egentlig kan man ta et par uker med bare egg ( og c- vitaminer) , rent kjøtt, fisk , kylling, grønnsaker, bær, nøtter. dropp brød, pasta , ris , epler osv . Litt sult vil en føle på, men velg kalorier som metter og gir næring. Anonymkode: 16aa8...50a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #45 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må være i energiunderskudd. Bortsett fra det finnes det så mange individuelle veier. Løsningen jeg opplever som best for flest, og som også gir minst jojo effekt er forlengelse av nattfasten og kutt i karbohydrater. Egg er genialt , egentlig kan man ta et par uker med bare egg ( og c- vitaminer) , rent kjøtt, fisk , kylling, grønnsaker, bær, nøtter. dropp brød, pasta , ris , epler osv . Litt sult vil en føle på, men velg kalorier som metter og gir næring. Anonymkode: 16aa8...50a Skjønner ikke hvorfor folk er så redd karbohydrater.. eller jo, jeg kan skjønne det fordi jeg selv var det en gang i tiden grunnet at jeg var uopplyst. Kroppen trenger karbohydrater for å prestere, men det handler om mengden man spiser. Et godt sammensatt kosthold med proteiner, fett og karbohydrater, men i underskudd, vil hjelpe deg å gå ned i vekt. Det var nøkkelen for meg å skjønne dette. Jeg har utallige ganger prøvd alt dra nutrilett kurer, lavkarbo, spis deg fri ol. Og JA, man dropper vekt og mister mye vann, men så går man rett opp igjen og enda litt til… Fokuser på å få i deg god næring for å kunne prestere på trening og øke hverdagsaktiviteten. Dropp alt av tomme kalorier som brus, boller, godteri. Pass på å ligge i totalt underskudd. Hilsen meg som har gått ned 15 kg og blitt der, uten å sulte meg eller kjøre meg selv hardt i grøfta. Anonymkode: ebb6e...c8d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #46 Del Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner ikke hvorfor folk er så redd karbohydrater.. eller jo, jeg kan skjønne det fordi jeg selv var det en gang i tiden grunnet at jeg var uopplyst. Kroppen trenger karbohydrater for å prestere, men det handler om mengden man spiser. Et godt sammensatt kosthold med proteiner, fett og karbohydrater, men i underskudd, vil hjelpe deg å gå ned i vekt. Det var nøkkelen for meg å skjønne dette. Jeg har utallige ganger prøvd alt dra nutrilett kurer, lavkarbo, spis deg fri ol. Og JA, man dropper vekt og mister mye vann, men så går man rett opp igjen og enda litt til… Fokuser på å få i deg god næring for å kunne prestere på trening og øke hverdagsaktiviteten. Dropp alt av tomme kalorier som brus, boller, godteri. Pass på å ligge i totalt underskudd. Hilsen meg som har gått ned 15 kg og blitt der, uten å sulte meg eller kjøre meg selv hardt i grøfta. Anonymkode: ebb6e...c8d Jeg er ikke veldig redd for karbohydrater. Jeg synes ikke raske karbohydrater er lurt når en skal så raskt ned i vekt. De fleste tomme kalorier, som du nevner er jo karbohydrater. Jeg spiser karbohydrater, mer enn da jeg gikk ned i vekt, men mye mindre enn gjennomsnittet. Har holdt meg slank i 15 år. Jeg skrev at det var så mange veier til vekttap og at en må finne det som passer seg . Hvis man allikevel skal gi råd, opplever jeg at de fleste både fullfører og holder vekten ved og velge energi som metter og gir næring. Bær og grønnsaker er fine karbohydrater under vektnedgang. ( og ellers) Anonymkode: 16aa8...50a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 15. november 2022 #47 Del Skrevet 15. november 2022 Ryddet for brudd på: * Oppfordring til, tilretteleggelse for eller forherligelse av brudd på norsk lov. * Helseskadelig råd og anbefalinger. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. november 2022 #48 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 20.58): Skjønner ikke hvorfor folk er så redd karbohydrater.. eller jo, jeg kan skjønne det fordi jeg selv var det en gang i tiden grunnet at jeg var uopplyst. Kroppen trenger karbohydrater for å prestere, men det handler om mengden man spiser. Et godt sammensatt kosthold med proteiner, fett og karbohydrater, men i underskudd, vil hjelpe deg å gå ned i vekt. Det var nøkkelen for meg å skjønne dette. Jeg har utallige ganger prøvd alt dra nutrilett kurer, lavkarbo, spis deg fri ol. Og JA, man dropper vekt og mister mye vann, men så går man rett opp igjen og enda litt til… Fokuser på å få i deg god næring for å kunne prestere på trening og øke hverdagsaktiviteten. Dropp alt av tomme kalorier som brus, boller, godteri. Pass på å ligge i totalt underskudd. Hilsen meg som har gått ned 15 kg og blitt der, uten å sulte meg eller kjøre meg selv hardt i grøfta. Anonymkode: ebb6e...c8d Det handler om mengden man spiser, og for noen av oss - inkludert meg selv - også selve karbohydratkilden. Jeg fungerer bedre uten korn og ris, og jeg begrenser også mengden frukt. Er uansett allergisk mot bl.a. epler, pærer, kiwi, plommer, kirsebær og moreller, men spiser litt appelsin, grapefrukt og melon. Spiser derimot MYE grønnsaker, bær, litt helfete meieriprodukter og nøtter/frø. Å spise moderat lavkarbo kombinert med PF har gjort at jeg for første gang i hele mitt voksne liv har klart å holde stabil vekt over lengre tid etter vektnedgang (9 kg). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #49 Del Skrevet 17. november 2022 Ozempic 😉 Anonymkode: daab3...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå