Gå til innhold

Tips til å klare å slanke seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å gå ned 9,5 kg før jul. Tips til hvordan å holde motivasjonen oppe?

Anonymkode: 99255...040

Skrevet

Viljestyrke. 

Anonymkode: 12190...3bd

• Liker 3
Skrevet

Velsig’d spesifikt tall. Noe grunn til at du må gå ned akkurat 9.5 kilo?

Anonymkode: 34410...7d6

• Liker 1
Skrevet

For meg hjalp det å finne noe som ga meg nok motivasjon til å begynne og klare å holde ut. 

Anonymkode: 9baad...238

Skrevet

Spise mindre 🙂

Skrevet

Lag en visionboard

Finn motivasjon fra indre faktorer, ikke ytre.

Anonymkode: dad74...8ad

• Liker 3
Skrevet

Du må rett og slett innstille deg på at det blir beinhardt, at du kommer til å være mye sulten (og da mener jeg sulten så det gnager), og du må stå i den sulten. Det går over, det er ikke farlig.

Ellers, få i deg mye protein og grønnsaker (fiber). Ta deg en kopp koffeinfri te når sulten er som mest plagsom. Kjøp inn is uten kalorier (Diplom-IS 0 % og ZerOh uten kalorier), de kan døyve mye på sultfølelsen der og da.

Men i det store og det hele; du må trene deg på å klare å være sulten. Veldig og lenge.

PS. 9,5 kilo ned på halvannen måned er ganske close på uoppnåelig og dumt. Men 5-7 skal du klare uten å være direkte usunn.

Lykke til!

Anonymkode: 28e36...3fd

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Se foran deg målet. Ikke slutt å spise, det stopper forbrenningen. Men spis sunt og ofte. 

• Liker 1
Skrevet

Gikk ned 12 kg på et par mnd før i år, spiste 2 egg til lunsj, kyllingfilet/strimler med krydder varmet i ovnen og evt salat/grønnsaker til middag, 2 egg til kvelds... og kun dette hver dag. Altså lavkarbo. Holdt meg mett og gikk ned fort.

Anonymkode: 7e22f...2e2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Helene skrev (Akkurat nå):

Se foran deg målet. Ikke slutt å spise, det stopper forbrenningen. Men spis sunt og ofte. 

At mindre næringsinntak påvirker forbrenningen negativt i såpass grad at den har effekt på vektnedgang er en gammel og utdatert myte. Det største spennet i nedsatt forbrenning ligger på 5 % av en 100 % forbrenning.

Å spise ofte er også tilbakevist for lengst. 
Spis når du må, få i deg proteiner og grønt. Tål sulten, beveg deg, og drikk vann. Da er du der.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gikk ned 12 kg på et par mnd før i år, spiste 2 egg til lunsj, kyllingfilet/strimler med krydder varmet i ovnen og evt salat/grønnsaker til middag, 2 egg til kvelds... og kun dette hver dag. Altså lavkarbo. Holdt meg mett og gikk ned fort.

Godt jobbet!👏

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Inspirerende. Har du holdt vekten etterpå?

Anonymkode: f7cd4...868

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

At mindre næringsinntak påvirker forbrenningen negativt i såpass grad at den har effekt på vektnedgang er en gammel og utdatert myte. Det største spennet i nedsatt forbrenning ligger på 5 % av en 100 % forbrenning.

Å spise ofte er også tilbakevist for lengst. 
Spis når du må, få i deg proteiner og grønt. Tål sulten, beveg deg, og drikk vann. Da er du der.

Det du sier opplever jeg som helt feil. Man skal ikke tåle sulten. Man kan spise sunt  gjennom hele dagen, uten å gå sulten. Enig i, bevege deg, drikk vann. Men spis mat. Så mange muligheter i dag. Skyr, ok prøvd, liker det ikke, men en mulighet. Frukt, mellommåltid, nøtter. Å spise ofte er ikke tilbakevist forlengst. Du tar feil. 

Endret av Helene
  • Liker 1
Skrevet
Helene skrev (3 minutter siden):

Det du sier opplever jeg som helt feil. Man skal ikke tåle sulten. Man kan spise sunt  gjennom hele dagen, uten å gå sulten. Enig i, bevege deg, drikk vann. Men spis mat. Så mange muligheter i dag. Skyr, ok prøvd, liker det ikke, men en mulighet. Frukt, mellommåltid, nøtter. Å spise ofte er ikke tilbakevist forlengst. Du tar feil. 

Du må gjerne oppleve det som feil, det er likevel vitenskapelig beviste faktum.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Spis mat du liker, trenger ikke smake vondt selvom det er sunt

Anonymkode: c0958...abd

Skrevet
Helene skrev (31 minutter siden):

Tull.

Anonymkode: 280e5...da0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tull.

Amen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må gjerne oppleve det som feil, det er likevel vitenskapelig beviste faktum.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tull.

Ok, vitenskapeligst bevist. Gi meg fakta. Tull, gi meg fakta. 

Kjenner at jeg blir provosert. Det skjer ikke ofte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Inspirerende. Har du holdt vekten etterpå?

Anonymkode: f7cd4...868

Ja det har jeg faktisk gjort, spiser mer normalt nå,men holder ca oversikt over kalorier.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Lag en visionboard

Finn motivasjon fra indre faktorer, ikke ytre.

Anonymkode: dad74...8ad

Thinspiration?

Anonymkode: 5165d...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...