Gå til innhold

Sykepleierlønn 75% (50 natt og 25 dag) Lønn?

Anbefalte innlegg

Jobber 100% nå, men driver og snuser litt på andre muligheter. Har nå fått tilbud om en jobb som er innenfor spesialfeltet jeg ønsker (sykehus), men da er det 50% natt og 25% dag. Hvor mye vil det utgjøre i mnd? Noen som vet? Jobben er fra nyåret så må svare snart. 10 års ansiennitet. 

Anonymkode: f0c3d...925

Fortsetter under...

Jeg personlig synes ikke jeg fikk mye igjen for det lønnsmessig av å jobbe netter 75% i et år. Men det var i kommunen da, tjente bare 56 kr ekstra i timen og det var kun fram til kl 06. I tillegg gikk det kraftig utover helsa. Men det er veldig individuelt da. 

Du har vel fått en arbeidsavtale, så da er det vel bare å sette seg ned og regne ut da. 🤷‍♀️ Satsen på tilleggene finner du vel i avtalen med Spekter, siden det er sykehus.

Anonymkode: 42504...a53

Heisann1234 skrev (3 timer siden):

Jeg personlig synes ikke jeg fikk mye igjen for det lønnsmessig av å jobbe netter 75% i et år. Men det var i kommunen da, tjente bare 56 kr ekstra i timen og det var kun fram til kl 06. I tillegg gikk det kraftig utover helsa. Men det er veldig individuelt da. 

Takk for svar. Når var det du jobbet 75% natt? Og hvor lang ansiennitet har du? Kommunen er jo kjent for å betale dårligere :(

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Når var det du jobbet 75% natt? Og hvor lang ansiennitet har du? Kommunen er jo kjent for å betale dårligere :(

Det var ifjor så ikke så lenge siden heller.. Har 8 års ansiennitet, jeg merka godt at jeg fikk 1/4 mindre lønn for å si det slik og angret fort, gikk tilbake til vanlig dag/kveld 100%. Det usle nattevaktstillegget er ikke noe verdt, men tror det skal være bedre på sykehuset? 

De kollegaene jeg jobbet med som hadde vært nattevakter i flere år, var mer motivert av langfrier, mindre pes og stress på nattestid osv. Lønna er dårlig. 

Annonse

Jeg jobber 75 % natt i kommunen, har ca. det samme utbetalt som 100 % dag og kveld-stilling. Jeg jobber i en kommune med rekrutteringsbonus og nattbonus så det hjelper litt på. For ellers er nattillegget kun 56 kr/timen, og bare frem til 06.00 🤦‍♀️

Jobbet tidligere nattstilling på sykehus, tilleggene er mye bedre der. Kommer litt an på hvilket sykehus, men f.eks. på Ahus er nattillegget 45 % og hele vakten. Noen sykehus har og egen nattbonus. Vil tippe det står i kontrakten om du har det.

75 % stilling gir en grunnlønn på ca. 403500 (10 år ansiennitet). 50 % nattstilling tilsvarer ca. 7 netter i måneden som du da vil få nattillegg for. Dette blir kanskje rundt 9000-9500 per måned. Også får du helgetillegg kanskje? (Veldig grovt regnet, men du får en idé).

Anonymkode: 1863c...185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...