Gå til innhold

Sykepleierlønn 75% (50 natt og 25 dag) Lønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber 100% nå, men driver og snuser litt på andre muligheter. Har nå fått tilbud om en jobb som er innenfor spesialfeltet jeg ønsker (sykehus), men da er det 50% natt og 25% dag. Hvor mye vil det utgjøre i mnd? Noen som vet? Jobben er fra nyåret så må svare snart. 10 års ansiennitet. 

Anonymkode: f0c3d...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig synes ikke jeg fikk mye igjen for det lønnsmessig av å jobbe netter 75% i et år. Men det var i kommunen da, tjente bare 56 kr ekstra i timen og det var kun fram til kl 06. I tillegg gikk det kraftig utover helsa. Men det er veldig individuelt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel fått en arbeidsavtale, så da er det vel bare å sette seg ned og regne ut da. 🤷‍♀️ Satsen på tilleggene finner du vel i avtalen med Spekter, siden det er sykehus.

Anonymkode: 42504...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann1234 skrev (3 timer siden):

Jeg personlig synes ikke jeg fikk mye igjen for det lønnsmessig av å jobbe netter 75% i et år. Men det var i kommunen da, tjente bare 56 kr ekstra i timen og det var kun fram til kl 06. I tillegg gikk det kraftig utover helsa. Men det er veldig individuelt da. 

Takk for svar. Når var det du jobbet 75% natt? Og hvor lang ansiennitet har du? Kommunen er jo kjent for å betale dårligere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Når var det du jobbet 75% natt? Og hvor lang ansiennitet har du? Kommunen er jo kjent for å betale dårligere :(

Det var ifjor så ikke så lenge siden heller.. Har 8 års ansiennitet, jeg merka godt at jeg fikk 1/4 mindre lønn for å si det slik og angret fort, gikk tilbake til vanlig dag/kveld 100%. Det usle nattevaktstillegget er ikke noe verdt, men tror det skal være bedre på sykehuset? 

De kollegaene jeg jobbet med som hadde vært nattevakter i flere år, var mer motivert av langfrier, mindre pes og stress på nattestid osv. Lønna er dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber 75 % natt i kommunen, har ca. det samme utbetalt som 100 % dag og kveld-stilling. Jeg jobber i en kommune med rekrutteringsbonus og nattbonus så det hjelper litt på. For ellers er nattillegget kun 56 kr/timen, og bare frem til 06.00 🤦‍♀️

Jobbet tidligere nattstilling på sykehus, tilleggene er mye bedre der. Kommer litt an på hvilket sykehus, men f.eks. på Ahus er nattillegget 45 % og hele vakten. Noen sykehus har og egen nattbonus. Vil tippe det står i kontrakten om du har det.

75 % stilling gir en grunnlønn på ca. 403500 (10 år ansiennitet). 50 % nattstilling tilsvarer ca. 7 netter i måneden som du da vil få nattillegg for. Dette blir kanskje rundt 9000-9500 per måned. Også får du helgetillegg kanskje? (Veldig grovt regnet, men du får en idé).

Anonymkode: 1863c...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...