Gå til innhold

Er markedsføring en trygg utdanning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som studerer markedsføring og ledelse. Er det en trygg utdanning? Hvordan er jobbmulighetene? Hvilke yrke er dere i og Hva tjener dere

Anonymkode: 4ec47...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Til dere som studerer markedsføring og ledelse. Er det en trygg utdanning? Hvordan er jobbmulighetene? Hvilke yrke er dere i og Hva tjener dere

Anonymkode: 4ec47...fc5

Det er litt som Human Resources - HR. Kan slå begge veier. Litt for mange damer som studerer det der, og i disse tider der influencere kan være "markedsførere" på bakgrunn av antallet følgere de har i sosiale medier (uten noe formell utdanning), så er det klart at det er en risiko. 

Mitt inntrykk er at du må være først og fremst "hot" hvis du skal begynne å studere dette, siden studiet har noe slikt som 85 - 90% kvinnelige studenter, og veldig mange av de ser nærmest ut som modeller eller "Instagram damer". 

Kan godt sammenlignes med eiendomsmeglerstudiet også. Mye "hot" faktor der også blant de yngre meglere de siste 10+ årene.

Et annet godt tips til deg er å be studiestedet om å vise deg en "hvor mange som har kommet i jobb" rapport. For hvis de ikke har det, så er det rødt flagg om de bare har en generell og vag beskrivelse av hva du "kan jobbe med" eller "hva du kvalifiserer deg til" formelt sett. 

Anonymkode: 1fa83...266

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kommer på noe yrke som er mer forkastelig enn et som utelukkende er dedikert til å lure penger fra folk ved å prakke på de ting de ikke trenger.

Anonymkode: a5bf9...f87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du utdanner deg til selger eller arbeidsledighet. Jeg studerte markedsføring og angrer. Finnes ikke jobber bortsett fra å være selger. Jobber i dag med noe helt annet.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste om å studerte noe annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er influencer fra før eller driver med noe form for salg så vil jeg ikke anbefale studiet, da det er vanskelig å få relevant jobb utenom salg. 

Anonymkode: 97459...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt trygt om bacheloren heter økonomi og administrasjon, men med fokus på markedsføring eller om du tar bachelor I informatikk og tar noen emner i digital markedsføring. Ellers er det risky.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noen spesialist, men tenker det er av de minst tryggeste utdannelsene, om du ikke er spesielt kreativ og/eller har talent innen design/tegning e.l..  :vetikke: (spesielt mtp. tidene vi går inn i nå)  Ref. overskrift... 

Edith, om du tenker å starte nå - så kan det jo tenkes du faktisk er ferdig akkurat i bunnen av  lavkÅjenktØøørr - så da er det ikke nødvendigvis så gÆli... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...