AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Skrevet 12. november 2022 Hei.. dette er nok en ganske uvanlig problemstilling vil jeg tro… men det er sant. Mannen min har siden jeg møtte ham spist reker, og da enorme mengder reker, minst 3 kvelder i uken. Noen ganger er det litt kreps og krabber med også. Men alltid disse jævla rekene. I datingfasen spiste jeg også reker med ham ganske ofte. Og vi lo av at han spiste dette så sinnsykt mye. Nå etter noen år er det ikke like morsomt lenger…. Det er faktisk veldig fortvilende. Jeg har gått lei for flere år siden og nærmer meg ikke skalldyr i det hele tatt. Så hvert fall 3 kvelder i uken spiser vi forskjellig middag. Rekebåten kommer ofte inn sent på torsdager som fører til at fredag kveld er en reke kveld for mannen min. Jeg ønsker meg taco. Etter mye krangling har det blitt taco til middag og han spiser reker til kveldsmat. Men jeg er så lei de jævla rekene!!!!!!! Jeg orker ikke leve sånn her lenger jeg!!! Er det gyldig skilsmissegrunn at noen spiser for mye reker liksom 😩 nei det høres jo ut som en bagatell… men det er ikke det for meg. og jeg har forsøkt å prate med han. Da setter han opp verdens tristeste ansikt og stemme og sier «jaja jeg får kutte ned da, men det er jo det aller beste jeg vet i hele verden».. og da føler jeg meg råtten som forsøker å tvinge han til å endre kosthold. men jeg klarer mer 😩 lukten og søppelet. Og rekesøl og rekehorn. Mannen min stinker fisk!! Jeg vet ikke mine arme råd.. jeg er gravid så det kan hende dette blir ekstra dramatisk akkurat nå. Men jeg må bare vite, hadde dere taklet dette??? Anonymkode: f2652...ca1 3 4 1
jukkapalme Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 Aner jeg en KG-klassiker her? Jeg har ingen råd, dessverre, men forstår jo at du er lei. 16 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 jukkapalme skrev (Akkurat nå): Aner jeg en KG-klassiker her? Jeg har ingen råd, dessverre, men forstår jo at du er lei. Dette er ikke troll. Jeg skulle ønske det var det, tro meg!! Jeg forstår jo selv at dette høres helt fjernt ut, men jeg må jo forsøke å få noen råd allikevel? Anonymkode: f2652...ca1
Hoppetaujenta Skrevet 12. november 2022 #4 Skrevet 12. november 2022 Han vil ha det hele tiden, for det er favoritten hans? Jeg forstår jo det, men... Jeg føler med deg. Det er alt jeg kan si, for det stinker virkelig ganske intenst det der. Har ingen gode råd. 4 1
Embla Othea Skrevet 12. november 2022 #5 Skrevet 12. november 2022 Jeg har heller ingen råd, men kanskje du kan ta det opp med han på nytt? 1
lillevill Skrevet 12. november 2022 #6 Skrevet 12. november 2022 Hva med neseklype? Hold ut.. Kjøp han elektrisk tannbørste. Men han kan vel begrense seg litt slik at dere kan feks ha reker annenhver lørdag slik at dere ikke begge stinker reker døgnet rundt. 1
Purple_Pixiedust Skrevet 12. november 2022 #7 Skrevet 12. november 2022 Du kan sikkert si at nå som du er gravid så takler du ikke lukten av dette, og be han kutte ned. Men ellers så kjente du jo han slik da du møtte han. 8
Heydayotheinterweb Skrevet 12. november 2022 #8 Skrevet 12. november 2022 Hvem kan spise den kvalmen dritten der? Sitte å gomle på tarminvollene til et dyr som spiser menneskelik i havet. Og Scampi er ennå verre. Kjenne hvordan du tygger på de KVALME innvollene. 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #10 Skrevet 12. november 2022 lillevill skrev (1 minutt siden): Hva med neseklype? Hold ut.. Kjøp han elektrisk tannbørste. Men han kan vel begrense seg litt slik at dere kan feks ha reker annenhver lørdag slik at dere ikke begge stinker reker døgnet rundt. Det hjelper ikke å pusse tennene. Det lukter av selve ånden og det føles ut som det lukter av huden hans også! 😩 Anonymkode: f2652...ca1 1
Gjest PanteneProVVV Skrevet 12. november 2022 #11 Skrevet 12. november 2022 Rekeforbud i første trimester? Ta en ny vurdering etter det?
jukkapalme Skrevet 12. november 2022 #12 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke troll. Jeg skulle ønske det var det, tro meg!! Jeg forstår jo selv at dette høres helt fjernt ut, men jeg må jo forsøke å få noen råd allikevel? Anonymkode: f2652...ca1 Har ikke kalt deg noe troll, jeg tror deg jeg. Kg-klassikere er bare ekstra morsomme tråder, ikke nødvendigvis trolletråder. For tråden din er jo litt morsom, selv om jeg virkelig føler med deg. Jeg har ingen råd, dessverre, annet å gi han lett bedervende reker sånn at han får litt magesjau og holder seg unna for en stund Men det er vel litt slemt? 3 1 4
tirben Skrevet 12. november 2022 #13 Skrevet 12. november 2022 Synes han kan begrense det til en gang i uka. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for om han får det bare en gang i uka. Jeg elsker feks indisk mat, sushi og pizza, men jeg må da ikke ha det flere ganger i uka for det! En voksen mann må tåle dette. 4 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #14 Skrevet 12. november 2022 Reker en gang i uka vinterhalvåret. (Kveldsmat fredag) Så mye og ofte han vil sommerhalvåret så lenge det spises ute. Problem løst! Anonymkode: dc549...412 10 1
Blåjojo Skrevet 12. november 2022 #15 Skrevet 12. november 2022 Har nok litt å si at du er gravid og dermed har litt ømfintlig luktesans, samt hormoner som raser. Men han bør jo kunne kutte ned til bare en dag i uka. Og sørge for ordentlig opprydding, kasting av søppel asap, god håndvask og tannpuss for å minimere problemene du opplever. Skjønner deg godt, og jeg liker reker. Men hater lukta av søppel med fisk eller skalldyr som har stått over natta inne. 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #16 Skrevet 12. november 2022 Skal sies at det plaget meg før jeg ble gravid også altså. Jeg har kjøpt en tett boks som han skal ha rekene i i kjøleskapet for jeg orket ikke at det lå o en pose og stinket ned hele kjøleskapet. Men selv med rekene oppi boksen så lukter det. Jeg er bare så lei av dette. Jeg hadde da ALDRI trodd at dette skulle bli framtiden min.. jeg tenkte det var en fase ell noe at han skulle ha reker hele jævla tiden. At det kom til å gå over. Ingen kan vel holde på sånn liksom.. men tydeligvis.. og jeg tenker på barnet.. jeg ønsker ikke at barnet skal spise reker og loff 3 ganger i uken! Eller venne seg til at det er vanlig liksom 😩😩 Anonymkode: f2652...ca1 2
Snuppiluppi84 Skrevet 12. november 2022 #17 Skrevet 12. november 2022 Tror jeg må ha meg reker i dag 1 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. november 2022 #18 Skrevet 12. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (28 minutter siden): Hvem kan spise den kvalmen dritten der? Sitte å gomle på tarminvollene til et dyr som spiser menneskelik i havet. Og Scampi er ennå verre. Kjenne hvordan du tygger på de KVALME innvollene. Innvoller? NÅ tuller du fælt! 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #19 Skrevet 12. november 2022 Æsj, reker er havets kakerlakker 🤮 Anonymkode: e3c61...f0c 4
Hoppetaujenta Skrevet 12. november 2022 #20 Skrevet 12. november 2022 Med fint brød under og ekte majones/sitron/krydder oppå, blir det supergodt for alle oss som liker det. P.s. alt med måte! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå