fraggle72 Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Heisann! Er det noen som har gode råd om hvordan man venner av en baby med å bli bysset i søvn? Har ei lita tulle på 3 mnd. Hun vil ikke sovne av seg selv. Hvor lenge kan hun ligge å gråte før jeg tar henne opp? Meget takknemlig for alle råd
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Heisann! Er det noen som har gode råd om hvordan man venner av en baby med å bli bysset i søvn? Har ei lita tulle på 3 mnd. Hun vil ikke sovne av seg selv. Hvor lenge kan hun ligge å gråte før jeg tar henne opp? Meget takknemlig for alle råd ← Er kanskje ikke den rette til å svare, ettersom jeg ikke har samme problem selv, men kan jo si litt om hvordan vi gjør det med vår på 3 mnd: - prøver å faste rutiner når vi er hjemme; kveldsstell ca. kl. 19.30, får mat. Noen ganger sovner han under måltidet, da legger jeg ham bare. Det samme dersom han virker trøtt. Hvis han virker lys våken, legger jeg ham ikke. Vil ikke "tvinge" ham til å sove. Slik som våre dager er forskjellige med ulike behov, slik er hans dager og. - Når han er lagt; hvis han sutrer, setter jeg meg ved ham, men løfter han ikke opp. Går litt til og fra, snakker til ham fra døråpningen slik at han skal vite at jeg er der, selv om han ikke kan se meg. Han ligger gjerne våken i en halvtimes tid før han sovner. - bytte på hvem som legger han, slik at han ikke skal være "avhengig" av bare en person.. - vi bysser ham ikke i søvn/går ikke rundt med ham når han skal sove. Det har bare aldri blitt slik... - hvis han griner, løfter jeg han opp med en gang. Dette fordi jeg vil at han skal føle seg 100% trygg, når han sutrer får han litt oppmerksomhet, når han griner får han trøst. Men i mitt tilfelle gråter han noen minutter, så legger jeg han ned igjen, og han sovner. Han sover stort sett fra kl. 21-10 Mitt råd, er å gradvis innføre nye leggerutiner.. Sett deg ved sengekanten og kos med henne, men ikke løft henne opp. Sett deg små og oppnåelige mål. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå