Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Haha nei, energidrikker inneholder mindre koffein per dl enn kaffe. Google it.

Anonymkode: ec45f...aa1

Whatever 😜 står på boksene, at gravide og ammende ikke skal drikke dette. Det er det som er poenget her! 

Anonymkode: 97e9b...4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kutta ned, men slutta ikke helt. Har ikke dårlig samvittighet. Vet om flere som har drukket kanner med kaffe og røyka. Der virker barna litt mer påvirket av det da....

Anonymkode: 05123...c45

Skrevet

Energidrikk er bare tull. Aldri smakt det. Holder meg i dagleg med vann og variert kopsthold.

Skrevet

Her vil folk uansett alltid være uenige. En liten boks redbull om dagen, med det koffeininntaket som er i det samt de andre stoffene, er ikke farlig. Da er det mye mer i vanlig kaffe. Det drikker jeg med god samvittighet. Og så er det fint for dere andre som ikke gjør det, men dere har ingen holdepunkter for å si at en liten boks redbull vil være skadelig fordi forskingen viser at det lille man få i seg i en sånn liten boks faktisk ikke har påvist skade.

dere er gode der som ikke drikker det, og så er det noe jeg kanskje er bedre på på andre punkter :)

Anonymkode: b8bd7...3b3

Skrevet

Det er mindre koffein i energidrikk enn kaffe. Og har sett mange si på forumet her at de drakk kaffe som vanlig eller iallfall 1-2 kopper per dag. (Maks 200mg om dagen er vel anbefaling fra myndighetene i Norge. 0,5 l energidrikk mener jeg har ca 135 mg)

Men om det er Monster du drikker så er det en del ginseng i det. Er litt på nett fra amerikanske sider at man ikke skal ta ginseng... Jeg visste ikke det og drakk litt monster både i graviditeten og når jeg ammet. Vanskelig å finne ordentlig info om det da. Jeg spurte legen min som ikke fant noe i sine norske kilder men sa at føre var da er jo å la være.

Anonymkode: cfb7c...7d8

Skrevet

Jeg drikker det ikke pga alle de rare stoffene i det man ikke vet så mye om enda. Når det først kom hit til landet ble energidrikk klassifisert som et legemiddel pga mengden koffein og andre stimulerende virkestoffer og det sier jo sitt tenker jeg. Hvorfor ta sjansen liksom. Man klarer seg fint uten selvom det ikke føles sånn i starten. Hilsen en som sluttet med både snus og energidrikk 

Anonymkode: 85a7e...91c

Skrevet

Jeg kuttet både kaffe og te når jeg ble gravid. Har aldri drukket hverken cola, pepsi max eller energidrikk (det er jo usunt skvip uansett).

Alle må velge for seg selv, men jeg tar ikke sjansen. Orker ikke en unge med hyperaktiv/adhd/konsentrasjonsproblemer, og vil gjøre alt for å unngå det.

Anonymkode: 6fb02...ab8

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kuttet både kaffe og te når jeg ble gravid. Har aldri drukket hverken cola, pepsi max eller energidrikk (det er jo usunt skvip uansett).

Alle må velge for seg selv, men jeg tar ikke sjansen. Orker ikke en unge med hyperaktiv/adhd/konsentrasjonsproblemer, og vil gjøre alt for å unngå det.

Forsking viser vare ekstremt høye nivåer (over 8 kopper daglig) kan kanskje føre til strukturelle forandringer i hjernen som kan føre til hyperaktivitet. Så 1-2 kopper er mer enn innenfor. 

Anonymkode: 6842b...4e1

Skrevet

Spurte jordmor jeg, hun sa det var på grunn av koffein. Men siden jeg ikke drikker brus med koffein eller kaffe ellers. Var det ikke noe problem om jeg drakk litt energidrikk. Men som alt anna med koffein, at jeg ikke drakk det på tom mage :)

Anonymkode: a4bfd...f99

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 11.45):

Jeg drakk mye mer enn det 😅 
leste at det ikke fører til spontanabort. Men heller lav fødselsvekt. I følge ny forskning da :) 

Jeg drakk 2-3 nocco i uka (jordmor sa kos deg med den!) og babyen kom ut 4 kg, ingen problem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kanskje den får det uansett og da orker du ikke? 😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

dere er gode der som ikke drikker det, og så er det noe jeg kanskje er bedre på på andre punkter :)

Anonymkode: b8bd7...3b3

De er iallfall selvgode!

• Liker 1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 11.16):

Jeg tipper at det ikke er bra for barnet. Er en grunn til at mange barn i dag er hyper og har ADHD.

Anonymkode: 64eb9...d46

Tviler sterkt på at det skyldes inntak av energidrikk.. jeg synes det er ganske rart å drikke energidrikk som tørstedrikk jevt over men..

Skrevet
mingus skrev (3 minutter siden):

De er iallfall selvgode!

Så de som tar andre valg en deg er selvgode? Ok.

Anonymkode: 1c234...0d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så de som tar andre valg en deg er selvgode? Ok.

Dere som tar andre valg og hakker på dem som velger å gjøre det annerledes er selvgode ja. Du var veldig selvmotsigende nå altså, hvis du ikke så det selv 😅 det er jo de som drikker litt energidrikk som får pepper fra sånne guddytwoshoes her, ikke omvendt. 🙂

Skrevet
mingus skrev (1 minutt siden):

Dere som tar andre valg og hakker på dem som velger å gjøre det annerledes er selvgode ja. Du var veldig selvmotsigende nå altså, hvis du ikke så det selv 😅 det er jo de som drikker litt energidrikk som får pepper fra sånne guddytwoshoes her, ikke omvendt. 🙂

Jeg har ikke kommentert eller hakket på noen. Min kommentar til deg var mitt første innlegg i denne tråden. Så nei, jeg er ikke selvmotsigende. Derimot tørr jeg påstå du har en noe nedlatende holdning til dem som tar andre valg en deg. 

Skrevet

Jeg drikker en 250 ml boks red bull 2-3 ganger i uka. Drikker ikke kaffe ved siden av, men kan ta en boks sukkerfri cola i blant. Både jordmor og lege har sagt at det er helt ok, og alle kontroller har vært fine. Mange har ulike meninger, så jeg velger å stole på lege og jordmor. 

Anonymkode: c5681...a15

Skrevet
mingus skrev (5 timer siden):

Kanskje den får det uansett og da orker du ikke? 😬

Nei da setter jeg den ut i skogen :ironi:

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 11.18):

Ja, slutter i dag, fikk veldig dårlig samvittighet nå. Men hvorfor det er dårlig mtp andre matvarer som kaffe, Pepsi Max, annen lett brus og sukkerholdig drikke, skjønner jeg ikke. 

Det er vanlig å kutte mye ned på disse drikkevarene også.

Anonymkode: 11ba3...95c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...