AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #1 Del Skrevet 12. november 2022 Jeg skal til utlandet, men må mellom lane i oslo gardemoen. Når jeg reiser tilbake, skal jeg gå rett på tranfer og på et fly til en annen by i norge. Men hva gjør jeg med taxfree? Hvor kan jeg gå? Må jeg gå til utgangen, eller er det en ennen måte jeg kan komme meg på taxfree på? 😊 Anonymkode: c6cd5...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 12. november 2022 #2 Del Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skal til utlandet, men må mellom lane i oslo gardemoen. Når jeg reiser tilbake, skal jeg gå rett på tranfer og på et fly til en annen by i norge. Men hva gjør jeg med taxfree? Hvor kan jeg gå? Må jeg gå til utgangen, eller er det en ennen måte jeg kan komme meg på taxfree på? 😊 Anonymkode: c6cd5...edb Kjøp heller taxfree på avreiseflyplassen. Du kan få den i en plombert pose som du kan ta med på innenriksflyet i Norge. Flere grunner til at du bør det. For det første hvis du skal i direkte transfer, altså uten tollbehandling pp Gardermoen så skal du heller ikke nedom der taxfree er. Er du først der, må du gjennom tollkontoll på OSL. Og det kan oppstå forsinkelser slik at du ikke rekker og handle heller men bare må skynte deg alt du kan for å komme med neste fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Del Skrevet 12. november 2022 Om du har gjennomgående bilett, så handler du taxfree før tollen og følger deretter skiltene til D2. Anonymkode: abcf8...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 12. november 2022 #4 Del Skrevet 12. november 2022 Selvfølgelig kan du handle taxfri på Gardermoen på tur hjem. Du er jo praktisk talt nødt til å gå gjennom butikken for å komme til ny gate. Ingen problem ( jeg ser de holder på å bygge om deler av taxfributikken, men jeg regner med de legger trafikken gjennom butikken uansett). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 12. november 2022 #5 Del Skrevet 12. november 2022 reiseglad skrev (50 minutter siden): Selvfølgelig kan du handle taxfri på Gardermoen på tur hjem. Du er jo praktisk talt nødt til å gå gjennom butikken for å komme til ny gate. Ingen problem ( jeg ser de holder på å bygge om deler av taxfributikken, men jeg regner med de legger trafikken gjennom butikken uansett). Ikke hvis du har transfer uten toll i Oslo. Da går du ikke gjennom taxfree området. Går du da alikevel gjennom taxfree må du gjennom tollkontrollen i Oslo. Mens poenget med dette jo er å slippe tollkontrollen i Oslo. Og gå direkte til flyet man skal ha videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 12. november 2022 #6 Del Skrevet 12. november 2022 Denne artikkelen er fra 2019, så jeg er usikker på om den fortsatt stemmer. https://flysmart24.no/2019/01/24/denne-taxfree-muligheten-er-ukjent-for-mange/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 12. november 2022 #7 Del Skrevet 12. november 2022 (endret) Kjetil E skrev (4 timer siden): Ikke hvis du har transfer uten toll i Oslo. Da går du ikke gjennom taxfree området. Går du da alikevel gjennom taxfree må du gjennom tollkontrollen i Oslo. Mens poenget med dette jo er å slippe tollkontrollen i Oslo. Og gå direkte til flyet man skal ha videre. Info på OSL: Passasjeren må passere tollen ved gate D2 (det gule området) og kommer deretter rett inn i avgangshallen for innlandsflyvninger. Bagasjen blir overført til neste fly om den er merket til endelig bestemmelsessted og ikke inneholder dyr eller våpen. Ordningen gjelder kun for passasjerer som reiser med gjennomgående billetter. Det betyr at bagasjelappen din er merket med sluttdestinasjonen og ikke med «OSL» når du sjekker inn i utlandet. Dersom bagasjen ikke er sjekket inn til neste destinasjon, må du hente den i ankomsthallen og sjekke inn på nytt. Ønsker du å handle på tax free er dette fortsatt mulig før du passerer tollen ved gate D2. Husk å følge gjeldende regler for forsegling av varer. https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/transfer/domestic-transfer Endret 12. november 2022 av reiseglad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 12. november 2022 #8 Del Skrevet 12. november 2022 reiseglad skrev (17 minutter siden): Info på OSL: Passasjeren må passere tollen ved gate D2 (det gule området) og kommer deretter rett inn i avgangshallen for innlandsflyvninger. Bagasjen blir overført til neste fly om den er merket til endelig bestemmelsessted og ikke inneholder dyr eller våpen. Ordningen gjelder kun for passasjerer som reiser med gjennomgående billetter. Det betyr at bagasjelappen din er merket med sluttdestinasjonen og ikke med «OSL» når du sjekker inn i utlandet. Dersom bagasjen ikke er sjekket inn til neste destinasjon, må du hente den i ankomsthallen og sjekke inn på nytt. Ønsker du å handle på tax free er dette fortsatt mulig før du passerer tollen ved gate D2. Husk å følge gjeldende regler for forsegling av varer. https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/transfer/domestic-transfer Men da er de ikke på taxfree som ligger på andkomst men en av de to som ligger på avgang. Tenkte ikke på det. Men uansett jeg ville fortsatt valgt å handle i taxfree der jeg opprinnelig startet reisen. Ihvertfall hvis det var viktig for meg å handle taxfree. Da det kan skje forsinkelser slik at man rett og slett ikke har tid til å handle taxfree på osl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 13. november 2022 #9 Del Skrevet 13. november 2022 Kjetil E skrev (10 timer siden): Men da er de ikke på taxfree som ligger på andkomst men en av de to som ligger på avgang. Tenkte ikke på det. Men uansett jeg ville fortsatt valgt å handle i taxfree der jeg opprinnelig startet reisen. Ihvertfall hvis det var viktig for meg å handle taxfree. Da det kan skje forsinkelser slik at man rett og slett ikke har tid til å handle taxfree på osl. Der er vi forskjellig. Jeg får laaange armer av å bære for mye, og handler helst på OSL fordi det blir kortest avstand og færrest fly å bære inn og ut av. Har ikke sjekket prisene post-korona, men før kom taxfri-prisene på produktene jeg vil ha med hjem (bla. litt dyrere viner) best ut på OSL i pristester sammenlignet med mange andre flyplasser. «Bestill-og plukk opp» tar ikke mange minuttene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #10 Del Skrevet 13. november 2022 Kjetil E skrev (10 timer siden): Men da er de ikke på taxfree som ligger på andkomst men en av de to som ligger på avgang. Tenkte ikke på det. Men uansett jeg ville fortsatt valgt å handle i taxfree der jeg opprinnelig startet reisen. Ihvertfall hvis det var viktig for meg å handle taxfree. Da det kan skje forsinkelser slik at man rett og slett ikke har tid til å handle taxfree på osl. Nei. Det er en egen taxfree rett ved D2 for de som har direkte transfer innland. Minde utvalg, men man kan nok også forhandsbestille. Er veldig raskt gjort å handle der, og så har man bare noen meter videre til neste flight. Anonymkode: 5fffd...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Del Skrevet 13. november 2022 reiseglad skrev (22 timer siden): Info på OSL: Passasjeren må passere tollen ved gate D2 (det gule området) og kommer deretter rett inn i avgangshallen for innlandsflyvninger. Bagasjen blir overført til neste fly om den er merket til endelig bestemmelsessted og ikke inneholder dyr eller våpen. Ordningen gjelder kun for passasjerer som reiser med gjennomgående billetter. Det betyr at bagasjelappen din er merket med sluttdestinasjonen og ikke med «OSL» når du sjekker inn i utlandet. Dersom bagasjen ikke er sjekket inn til neste destinasjon, må du hente den i ankomsthallen og sjekke inn på nytt. Ønsker du å handle på tax free er dette fortsatt mulig før du passerer tollen ved gate D2. Husk å følge gjeldende regler for forsegling av varer. https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/transfer/domestic-transfer Dette gjelder jo ikke for alle flyselskaper. Det er kun hvis du har gjennomgående billett med spesifikke flyselskap ellers må man hente bagasjen og sjekke inn på nytt. Anonymkode: 914ad...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 13. november 2022 #12 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dette gjelder jo ikke for alle flyselskaper. Det er kun hvis du har gjennomgående billett med spesifikke flyselskap ellers må man hente bagasjen og sjekke inn på nytt. Anonymkode: 914ad...023 Og det var akkurat dette som gjaldt for ts, som tydelig skulle direkte videre på innenlands flyging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå