Gå til innhold

Ønsker å høre fra alle KG-brukere, for jeg trenger råd. Hva er galt med meg? Skallet kjæreste, irritasjon, og depresjon, dårlig samvittighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle de gode kvalitetene bør telle mye mer! Jeg tror ikke du egentlig elsker han, hvis du irriterer deg så mye over dette. I løpet av et langt samliv vil vi alle oppleve ting som påvirker hvordan vi ser ut, og elsker du partneren din så står du fint i de endringene. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kjenner jeg meg veldig igjen, bortsett fra at jeg ikke har problemer med at samboeren min blir skallet.

Min samboer høres kliss lik ut som din. Han er verdens snilleste og mest tålmodige fyr, men jeg irriterer meg over den minste ting og jeg føler meg som et skikkelig dårlig, ufordragelig og utakknemlig menneske.

Må innrømme at det traff meg litt når noen her foreslo at litt av problemet kan være at han ikke setter grenser for deg. Sånn er det her også, men jeg har ikke tenkt over det før. Han finner seg i alt, uansett hvor dårlig jeg oppfører meg eller hvor sur jeg er. Han kan ikke se for seg et liv uten meg, og han er en sånn type der jeg føler meg rimelig sikker på at han ville tilgitt meg hvis jeg var utro. 

Jeg har vel egentlig ingen råd å komme med, men som noen over her sier så tror jeg kanskje problemet ligger dypere enn at han har lite hår på hodet. I mitt tilfelle så vurderer jeg veldig sterkt å flytte fra han. Jeg kjenner ikke igjen meg selv og jeg skammer meg over de fæle tankene jeg har og jeg føler meg som ei slem heks. Det er ikke sunt eller bra for verken meg eller han, og han fortjener SÅ mye bedre. 

Anonymkode: aac1f...8aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her kjenner jeg meg veldig igjen, bortsett fra at jeg ikke har problemer med at samboeren min blir skallet.

Min samboer høres kliss lik ut som din. Han er verdens snilleste og mest tålmodige fyr, men jeg irriterer meg over den minste ting og jeg føler meg som et skikkelig dårlig, ufordragelig og utakknemlig menneske.

Må innrømme at det traff meg litt når noen her foreslo at litt av problemet kan være at han ikke setter grenser for deg. Sånn er det her også, men jeg har ikke tenkt over det før. Han finner seg i alt, uansett hvor dårlig jeg oppfører meg eller hvor sur jeg er. Han kan ikke se for seg et liv uten meg, og han er en sånn type der jeg føler meg rimelig sikker på at han ville tilgitt meg hvis jeg var utro. 

Jeg har vel egentlig ingen råd å komme med, men som noen over her sier så tror jeg kanskje problemet ligger dypere enn at han har lite hår på hodet. I mitt tilfelle så vurderer jeg veldig sterkt å flytte fra han. Jeg kjenner ikke igjen meg selv og jeg skammer meg over de fæle tankene jeg har og jeg føler meg som ei slem heks. Det er ikke sunt eller bra for verken meg eller han, og han fortjener SÅ mye bedre. 

Anonymkode: aac1f...8aa

Gå fra ham og finn deg en sjefete fyr.

Anonymkode: 48f05...8b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 9.13):

Vi har vært sammen, og bodd sammen i over fire år nå. Han er en fantastisk kjæreste på alle måter. De fleste kvinner ville nok kalt dette drømmemannen. Han er lojal inn til benet, han er snill, omsorgsfull, gir uoppfordret massasjer, flink til å lage mat, god i sengen (og respekterer meg i perioder hvor jeg har null sexlyst. Da stryker han bare på meg og er fornøyd med det), han jobber fremfor å feste, og han har ting på stell. Han er flink til å få en kvinne som meg til å føle seg elsket, selv i de perioder jeg fortjener det minst.

Nå blir jeg sikkert hengt her inne, men det har oppstått et «problem» jeg sjemmes av å anse som et problem, derfor blir også denne posten anonym. Mannen har begynt å bli skallet. Det startet for fullt for tre år siden, og nå er det er faktum (han er i 20 årene). 
Og jeg har fullstendig mistet attraksjonen😔 Problemet med dette er at jeg er ofte sur og irritert. Nesten litt sint for at han ikke dro til lege for tre år siden og kanskje fått noe for å stoppe hårtapet. 
Han kan jo i grunnen ikke noe råd for dette, og jeg har så vondt av at jeg reagerer som jeg gjør😔 

Han elsker hele meg, uansett hvordan jeg ser ut, og sier jeg er det fineste mennesket han vet om. Han ser for seg resten av framtiden med meg, og prøver å bygge en fremtid for oss hvor vi kan ha frihet og jeg ikke trenger å jobbe så mye som jeg gjør. (Han jobber en hard fysisk jobb selv også, og har gjerne 12-20timers arbeidsdager i perioder). 
I perioder hvor jeg seriøst fortjener det aller minst (jeg er frekk og freidig, irritabel og til tider høylydt) så elsker han meg fortsatt, han ser fortsatt ikke for seg livet med noen andre, og er påpasselig med å få meg til å føle meg elsket. (Han gir også rom når han ser jeg trenger det). 
Jeg bor nesten gratis i huset hans, og jeg er med på alle fremtidsplaner han har.

Han gjør liksom alt for at jeg skal ha det bra, men likevel er det ikke bra nok for meg. 

Virker som at alt ved han irriterer meg enkelte dager. Han er skallet, han prater ikke nok, han er ikke sosialt dyktig nok (prate med folk), han er ikke morsom og vittig nok.. Han er en godt likt kar av mange, så her er det vel jeg som leter feil som ikke er der?

Men, jeg er jo glad i han, og kan heller ikke se for meg livet uten han. Jeg er redd jeg er deprimert kanskje? Hormonell ubalanse som gjør at jeg tenker irrasjonelt? Han er jo en slik mann jeg drømte om, før jeg møtte han. Hva faen feiler meg?😔

Jeg har så vondt av han. Han har vondt av at jeg er så irritert på han hele tiden, men jeg klarer jo ikke slutte😔

Anonymkode: 7a80d...578

Herre min hatt, når det ikke finnes noe å klage på så fyrer du løs på hårtap. 

Han fortjener så mye bedre enn deg! 

Anonymkode: d6a24...9e7

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du elsker ikke kjæresten din. Du elsker bare slik han får deg til å føle. Du bruker han til å føle deg bedre.

Anonymkode: d9d89...72a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du klare deg i kjærlighetslivet når du blir eldre? Når kropper begynner å eldes, med alt det medfører? Bare undrer..

Anonymkode: a81ef...f56

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er en tøffel....derfor sinne ditt! Vi kvinner liker ikke diltene bikkjer

Anonymkode: f4693...8bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg trodde du hadde skallet kjæresten din da jeg leste overskriften. Tenkte å anbefale deg terapi.

Men sånn seriøst: Hvis du ikke elsker ham så synes jeg du bør gjøre det slutt, så kan dere begge finne de partnerene dere fortjener.

Anonymkode: ccefe...8e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du litt skallet hær å dær? Så om han barberte bort resten å fikset skjegget evnetuelt bart eller lignende så er det bra? Eller har du en hårfetisj?

Anonymkode: e4e8a...168

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at TS la ut innlegget for mange daget siden og ikke har svart noen…

Anonymkode: f01f0...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 9.37):

Det virker ikke som han setter grenser for deg. Jeg tipper det er derfor du er så irritert på ham. 

Anonymkode: 2a502...147

Det er lite sjarmerende med voksne folk som trenger grensesetting for å kunne regulere egen oppførsel. Jeg er lite interessert i et forhold der jeg må oppdra en kvinnebaby. 

Til TS: Her har du vel to valg. Trekke inn en tredjepart der du kan få sortert disse tankene dine, og få eventuelle verktøy til å takle oppførselen din bedre. Ellers er det nok best å slippe ham slik at han kan få oppleve ekte kjærlighet og respekt et annet sted. Noen som vet å sette pris på kvaliteter som virkelig betyr noe. Før du kommer til å bryte ham helt ned. Han fortjener mye bedre enn det tullet her. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (På 12.11.2022 den 9.23):

Det er jo en ærlig sak at du ikke liker ham som skallet. Jeg personlig kan ikke forstå at det kan ha så mye å si hvis du elsker han, men allikevel, en ærlig sak. 

Er det en ærlig sak? Om menn hadde sagt det samme om kvinner etter fødsler ''jeg takler bare ikke strekkmerker og at hun er forandret nedentil, jeg tenner ikke bare på henne''. Synes du det er en ærlig sak om alle menn starter sånn etter fødsler? Eller alle damer i 30-årene som plutselig var grå i håret når pandemien herjet som verst. 

Anonymkode: 6747e...bd6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det en ærlig sak? Om menn hadde sagt det samme om kvinner etter fødsler ''jeg takler bare ikke strekkmerker og at hun er forandret nedentil, jeg tenner ikke bare på henne''. Synes du det er en ærlig sak om alle menn starter sånn etter fødsler? Eller alle damer i 30-årene som plutselig var grå i håret når pandemien herjet som verst. 

Det er ihvertfall hakket bedre å være ærlig, så kan man ta stilling til om man vil være i det forholdet. 

Anonymkode: 48f05...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om du har mistet respekten for han, og tar han for gitt. Da blir du slem og irritert og kanskje forsøker å "provosere" fram en slags respons hos han?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

At man ikke tenner på noen lenger er en ærlig sak, uansett årsak. Er man overfladisk? Ja. Er man ærlig? Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det ikke høres ut som at du elsker ham. Og at mye av problemet handler om at han ikke gir deg motstand. 

En veik, underdanig og servil person kan dessverre bli irriterende å forholde seg til over tid. Man kan miste respekten for dem, selv om man kjemper aldri så mye imot. 

Hvis du virkelig beundret og elsket ham, ville du sannsynligvis ha likt ham uten hår også. 

Anonymkode: 74794...1c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...