Gå til innhold

Vil det lønne seg med fastpris på strøm etterhvert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som strømselskapene prøver hardt å få alle over på spotpris, de ringer rundt og spør om man ønsker å bytte fra fast pris til spotpris. Dette er litt rart, er det noe i vente for oss med Fastpris? Usikker på om jeg skal bytte enda, forventer nesten at spotprisen snart skyter i været, hva tenker dere?

Anonymkode: 4ea6e...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis strømselskapene vil at du skal bytte, så IKKE BYTT!! 😂

• Liker 2
Skrevet

Spørs jo veldig hvilken fastpris man har da? De siste dagene har det jo vært mange eksempler på at flere skulle ønske de hadde spotpris heller enn avtalen de har. 

Anonymkode: 9fbd5...de0

• Liker 1
Skrevet

det lønner seg stort sett alltid å ha spotpris på strøm, likeså flytende rente på lånet. Mange nå som har bundet prisen høyt uten å forstå konsekvensene.

Anonymkode: 2ec68...7af

• Liker 1
Skrevet

Det er flott at strømprisen faller og letter bekymringene for økonomi og rasjonering. Strømkundene får seg en velfortjent pause i prisgalskapen.

Akkurat nå betaler jeg mer enn spotprisen i sone 2, sør-vest.  Jeg var klar over at det kunne gå begge veier, men fant ut at prisen var håndterlig og tok sjansen i siste liten.  Jeg går antakelig ikke i minus med fastpris på 71,75 øre inkl.mva pr kWh ut 2024.

Skrevet

Spotpris! Du gambler ikke mot noen profesjonelle gamblere.

Anonymkode: 3fc60...199

• Liker 2
Gjest dreamstar
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virker som strømselskapene prøver hardt å få alle over på spotpris, de ringer rundt og spør om man ønsker å bytte fra fast pris til spotpris. Dette er litt rart, er det noe i vente for oss med Fastpris? Usikker på om jeg skal bytte enda, forventer nesten at spotprisen snart skyter i været, hva tenker dere?

Strømselskapene tilbyr ikke fastpris lenger. Vet at LOS f.eks har et "tilbud" hvor man kan betale et månedlig beløp for så å binde prisen 2 måneder om gangen.  Men ellers så er alle ordinære fastprisavtaler ikke mulig å bestille lenger fordi det er nesten umulig for strømselskapene å beregne kostnaden på sikt for strømprisen, og de tar ikke sjanse på det potensielle tapet de kan få.

TS, for å gi deg råd om du bør bytte så må vi hvertfall få vite hva fastprisen din er på nå.

Endret av dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Spotpris! Du gambler ikke mot noen profesjonelle gamblere.

Anonymkode: 3fc60...199

Hvis han har en fastpris avtale på 0.02kr pr kwh er det klart han bør beholde den.

Har han på 5kr pr kwh derimot.. 

Men nå er det vel en grunn til at strømselskapene ønsker å få han vekk fra fastpris avtalen. Og det er neppe av barmhjertlighetsgrunner 😅

• Liker 1
Skrevet

Man skyter seg litt I foten med fastpris mtp strømstøtten så lenge man ikke inngikk en veldig god avtale da prisen var lav. Flere nå opplever å få høyere fakturaer med fastpris nå fordi strømstøtten kun følger spotpris. Når prisene går ned på spotpris får man ikke strømstøtte selv om man har høy fastpris.

Anonymkode: 2905f...fef

Skrevet

Bare hvis fastprisen er svært lav.

Skrevet
dreamstar skrev (7 timer siden):

Strømselskapene tilbyr ikke fastpris lenger. Vet at LOS f.eks har et "tilbud" hvor man kan betale et månedlig beløp for så å binde prisen 2 måneder om gangen.  Men ellers så er alle ordinære fastprisavtaler ikke mulig å bestille lenger fordi det er nesten umulig for strømselskapene å beregne kostnaden på sikt for strømprisen, og de tar ikke sjanse på det potensielle tapet de kan få.

TS, for å gi deg råd om du bør bytte så må vi hvertfall få vite hva fastprisen din er på nå.

Jeg betalte 49kr mnd for det der. Sa det nettopp opp, er sjeleglad jeg ikke tok "tilbudet" deres nå

Skrevet

Jeg tror ikke strømprisene kommer til å være lave i årene fremover, og tviler på at staten kommer til å sponse så mye som de har gjort.

Også handler det om å ha en forsikring, på samme måte som folk flest taper masse på å forsikre hus og bil 🤷‍♀️

Vi har fastpris på 45 øre, de fleste måneder taper vi på det, men ikke mer enn at jeg synes det er verdt det for å slippe å bekymre meg.

Gjest dreamstar
Skrevet
Topsi skrev (1 time siden):

Jeg betalte 49kr mnd for det der. Sa det nettopp opp, er sjeleglad jeg ikke tok "tilbudet" deres nå

Uff så dumt at folk biter på. Jeg hadde en ganske heftig diskusjon med selgeren til LOS angående dette, fordi han mente jeg ville tape penger på å ikke ta imot tilbudet. Men man må jo, som du sier, betale 49 kroner måneden for dette.

Strømselskapene beregner at de skal tjene penger på avtalene sine, det må man aldri glemme når noe virker for godt til å være sant. Jeg har fulgt markedet ganske tett, så har greid å få tak i fastpris som har lønnet seg de siste årene, men nå er ikke fastpris mulig lenger, så da må man heller bare prøve å justere forbruket så godt som mulig etter variasjonen i spotprisen i løpet av dagen. 🙂

Skrevet (endret)

Strømselskaper er som taxier i fattige land finn dem selv, ikke la dem oppsøke deg da er det garantert svindel

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
Skrevet

Det står ikke lenger hva fastprisen er ser jeg 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...