GÃ¥ til innhold

Hvorfor skifter folk tissebleier om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

🥴

Anonymkode: 32fef...51a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi hvis jeg ikke skifter bleia blir det lekkasje og da må jeg vaske pysj, sengetøy og madrasstrekk istedenfor. 

you do the math. 

Anonymkode: dbb35...19b

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi hvis jeg ikke skifter bleia blir det lekkasje og da må jeg vaske pysj, sengetøy og madrasstrekk istedenfor. 

you do the math. 

Har du testet andre bleier i stedet? En størrelse opp? Dobbel bleie? Jeg tenker først og fremst på relativt små babyer… det blir jo sjeldent lekkasje på så små

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har gjort det kun hvis det var lekkasjer fra ca 7mnd. Det har gått helt fint. Ingen utslett noen gang, og bedre søvn på alle. Brukt Pampers Premium hele veien. 

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du testet andre bleier i stedet? En størrelse opp? Dobbel bleie? Jeg tenker først og fremst på relativt små babyer… det blir jo sjeldent lekkasje på så små

DOBBEL bleie?! Ja det er sikkert skikkelig behagelig. Er vel helst på litt større barn man har behov for å bytte. Med alle mine har det begynt å lekke rundt 2 års alder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dobbel bleie? Fordi du er lat? 

Har aldri hatt behov å skifte på natt, ingen lekkasjer eller utslett. 

Anonymkode: 96d2a...b38

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det var faktisk i starten vi opplevde mest lekkasje😅

Prematur baby da, så bleiene som passet kroppen holdt på for lite, og de større størrelsene ble for store slike at det rant ut på siden.

Pga mye gulsott så var hun veldig slapp, og måtte vekkes om natten for å få mat uansett, og da var jo bleieskiftet en liten oppkvikker. 

Anonymkode: ade61...1f3

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Babyer er folk, og folk er forskjellige. Forskjellige folk har forskjellige behov.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dobbel bleie, er du gæren??? 

Problemet er at det lekker oppover og at han ligger på magen med rumpa i været. 

Vann følger tyngdekraften, som kjent. 

han er forøvrig over ett år nå, og vi forsøkte en periode å ikke skifte tissebleie på natten. Ga opp det fort, kan du si. 

Har prøvd andre merker og, ja. 

Skrevet

1. så han ikke blir kald, eller det renner utenfor. Det erikek noe særlig å ligge i en våt seng. 

2. han sover lengre, ellers våkner han av den våte bleie. Pleier derfor ha ny bleie ved leggetid ca kl 19-20, så sifter jeg enten kl 23 eller 02. 

3. da han var nyfødt hendte det han bæsjet om natten også, ubehagelig å ligge med dette lenge, man blir sår. 

Anonymkode: 87f61...bfc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har null behov for å skifte om natten på min på 1,5 år, men de første levemånedene satt ikke bleiene like godt, samme hvilken type og størrelse vi brukte. Vet ikke om det har sammenheng med at han er under snittet slank å gjøre. Da måtte vi i hvert fall skifte midt på natten for at han ikke skulle tisse ut hele sengen.

Anonymkode: 02b89...779

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har null behov for å skifte om natten på min på 1,5 år, men de første levemånedene satt ikke bleiene like godt, samme hvilken type og størrelse vi brukte. Vet ikke om det har sammenheng med at han er under snittet slank å gjøre. Da måtte vi i hvert fall skifte midt på natten for at han ikke skulle tisse ut hele sengen.

Anonymkode: 02b89...779

Vår gutt er også slank, høy og tynn. Så kanskje det er derfor ja! Har jeg ikke tenkt før. 

De nettene han ikke våkner skifter vi ikke, men når han først er våken skifter vi alltid. 

Skrevet

Fordi hun ligger urolig og kaver, så byttet jeg bleie i 2 tiden. Bleia er da helt full. Ofte da sover hun videre uten mat. 7 uker. 

Anonymkode: e686a...522

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenkte det samme! How to not parent 😂

Anonymkode: a6798...854

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg måtte det en periode med yngste. Hun var liten, spesielt rundt hoftene og lårene, så vi kunne ikke gå opp en størrelse. Samtidig hadde hun endelig skjønt det med å spise, så bleien ble godt fyllt opp i løpet av natten.

Det var ikke noe problem å bytte før jeg ammet i søvn igjen. Jeg la klart på nattbordet før jeg la meg, så jeg slapp å forlate senga.

Anonymkode: 70881...2ac

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker jeg syntes det var merkelig, og trodde det var fordi foreldrene var litt "hysteriske". Men etter å faktisk ha spurt, sånn som du gjør, TS, sa de jeg kjenner som klaget over bleieskift på natten at det var for å unngå lekkasje og ekstrajobb med skifting. Eller fordi det håpet at en utilpass og veldig våken baby kanskje skulle synes det var behagelig med tørr bleie og endelig sovne sånn at alle skulle få litt søvn. 

Anonymkode: aaa0a...599

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Opplevde kun lekkasjer før babyen ble to måneder, så det stemte ikke for oss. Hvorfor gidder du å kverulere på dette hvis de det gjelder er fornøyd med å skifte bleier om natta?

Anonymkode: dec0e...bfb

Skrevet

Vi byttet endel fordi de var fulle og det ble lekkasje viss vi ikke gjorde det. Husker ikke helt når det var men varte bare ett par mnd i babytiden

Anonymkode: d99a6...32a

Skrevet

Etter at vi begynte å bruke strømpebukser om natten, istedenfor pysjamas forsvant alle lekasjer. 

Anonymkode: dfbeb...c6b

Skrevet

Det var lekkasje hos oss første tiden, men vi skjønte det var pga. bleien og passform. Vi prøvde å spare penger ved å kjøpe billigere merker, men etter vi byttet til Libero har det blitt slutt på lekkasjeproblemene.

Nå skifter vi bleie ved andre mating, og det er fordi hun tisser ekstremt mye om natten. Skifter vi i 4-tiden, så får den i permisjon sove helt til 9-10-tiden.

Anonymkode: ee8a9...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...