Gå til innhold

Behøver raskt svar: når oppstart med medisiner for ivf, mellomblødninger mellom el og mens

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal begynne med Gonal kvelden 2. blødningsdag. Jeg hadde el for 12 dager siden i dag. Jeg har ofte mellomblødninger mellom el og mens og disse begynte i for mange dager siden. Sånn at jeg har blødd ett bind på et helt døgn. Tror mensen setter inn for fullt i dag. Men lurer på om sjansen har gått denne syklusen og at jeg burde begynt på Gonal før når jeg allerede har blødd influere dager? Klinikkene stengt i helgen og jeg får derfor ikke spurt. Bedre å spare ett av forsøkene til over jul enn å sløse et forsøk på å begynne med medisiner for sent. Vi går privat, dette er første av tre forsøk. 

Anonymkode: e86e0...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen er en rød og rikeligelig blødning. Ikke brunt og slintrete rester som kan komme før. Om den blødningen du har hatt er rød og rikelig må du vurdere, men husk at når man starter på fsh varierer.  Noen begynner dag 1, noen dag 3 osv. Så det er litt forskjellig syn på dette og ikke noe fasit. 

Poenget er å ikke starte før hormonene er "nullstilt" slik at medisinen kan rekruttere flest follikler. Jeg ville vært skeptisk til å starte for tidlig i alle fall. Du må være sikker at mensen er igang.

Å starte medisin til rett tid er viktig når man har styrt syklus fordi livmorslimhinnen må få blø ut og få muligheten til å bygge seg opp igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to dager med rødt blod men så lite at et truseinnlegg holdt for en hel dag. Men rødt var det og blod var det. Så kom vanlig mensen hvor alle sluser åpnet seg og jeg er på andre dagen av vanlig mensen med masse blødning nå. Usikker på hva jeg skal regne som dag 1. Om de to dagene med blinken lite blod regnes med.

Anonymkode: e86e0...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig med dette fordi jeg hadde mellomblødninger med friskt rødt blod.

Så jeg startet første dag med normale blødninger ihht slik min menstruasjon pleide foregå ca 2 uker etter EL. 

Klinikken mente første dag blødning i det hele tatt, men når man har ett døgns opphold osv imellom går det jo ikke å anse det som noe annet enn mellomblødning. 

Anonymkode: 058db...863

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...