Gå til innhold

Blir slettet av gamle kollega og venner på SoMe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det har vært mye slike tråder før og en får alltid høre at dette må en ikke ta personlig. Men jeg tror det er ofte er en personlig grunn til at mange gjør det.

Sånn helt tilfeldig, så har jeg funnet ut etterhvert at kanskje 10 tidligere kollega som jeg alle hadde gode relasjoner til har slettet meg på alle sosiale medier. 
Jeg er heller ikke så veldig aktiv selv. Kanskje en liten oppdatering her og en der (jeg er hverken politiker, kjendis, kverulerende, og smisker gjør jeg heller ikke).  

Dette er stort sett kvinner jeg har jobbet med som jeg antok jeg hadde en god relasjon til. Vi hadde gode prater på jobb da vi jobbet i lag. Men jeg har byttet en del jobb osv , men jeg er den typen person som kommentere disse damene sine bilder hvis dem poster ting på fb (jeg kommentere bare fine ting og syns det er en fin måte å holde kontakten på).

Hun siste jeg la merke til som har både slettet meg på snap, insta og fb er veldig aktiv på fb selv og har mange venner. Jeg har støttet henne i alle ned og oppturer som hun har postet på fb i de siste 10 årene. Jeg inviterte både en henne og andre gode gamle kollega hjem til meg på middag. Og vi hadde en hyggelig kveld (dette er ikke så lenge siden). 

Nå sitter jeg med en ekkel og vag følelse slik som kanskje de deltagerne i forræder har det. Jeg trodde vi hadde en god kjemi.

Det samme gjelder de andre damene. Alltid hatt en god tone på jobben med dem også (jeg er ikke en person som skal please andre hele tiden heller).

Har aldri opplevd menn sletter meg 

Begynner snart å bli paranoid. 
Jeg har truffet tilfeldig på noen av disse damene på butikken. Jeg pleier jo alltid å si hei og kanskje slå av en kort prat. Men er vell ikke greit å gjøre det nå da?

Spør mannen om det er noe spesielt gale med meg  (ber han være ærlig).

Du er bare en flott herlig og vakker kvinne. Og det høres jo feil å dra opp kortet at disse damene er bare misunnelig og sjalu på meg…,

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men kjenner at dette sårer meg litt

Grunnen jeg ikke sletter selv er fordi jeg plutselig kan treffe dem i en eller annen setting (slik som f.eks intervjuer, ny jobb etc etc ).

Anonymkode: 9b19c...bd0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er dette personer du ikke har kontakt med utover at det gis likes osv på so-me så ville jeg ikke brydd meg. Vet om mange som kun har venner på facebook som de omgås med. Resten slettes eller de har kun åpen profil for de nærmeste. 

Det er mer vanlig å sperre ute andre enn de nærmeste fra so-me enn det var før, er mitt inntrykk.

Endret av Blizz1
  • Liker 6
Skrevet

Om du har byttet jobb flere ganger, så mister dere jo kontakten.

Om de deler en del mer personlige ting, så føles det fort rart at noen som er bare fjern bekjent kommenterer på det.

Det gjør en fort bevisst på at også folk en kanskje egentlig ikke har lyst til å være så privat med kan lese.

Da tar en ei opprydding i vennelista.

Menn generelt deler vel langt mindre personlig? Så opplever nok sjeldent det samme.

At du tenker at dette handler om ditt utseende og ‘misunnelse’ - vet du, det side mye om deg…

Folk har nok med sitt.

Anonymkode: 71fe3...6f0

• Liker 4
Skrevet

Dette behøver ikke å være så dramatisk. (Jeg sier ikke at du er dramatisk) Jeg tenker at det er ok å rydde litt i vennelisten av og til og luke ut mennesker du ikke har kontakt med lenger, spesielt kolleger. Poster du ofte selfier, matbilder, politiske innlegg eller innhold som kun du og dine nærmeste er interessert i, kan dette være en årsak til at enkelte ønsker å se mindre av dette. De hater deg ikke, men kjenner deg ikke godt nok til at de finner dette interessant.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sletter de som jeg sjeldent kommer til å møte igjen. Er ikke komfortabel med perifere folk på mile sosiale medier. Det er ikke personlig 

Anonymkode: b3c91...1d5

Skrevet
Helene1982 skrev (På 12.11.2022 den 1.57):

Dette behøver ikke å være så dramatisk. (Jeg sier ikke at du er dramatisk) Jeg tenker at det er ok å rydde litt i vennelisten av og til og luke ut mennesker du ikke har kontakt med lenger, spesielt kolleger. Poster du ofte selfier, matbilder, politiske innlegg eller innhold som kun du og dine nærmeste er interessert i, kan dette være en årsak til at enkelte ønsker å se mindre av dette. De hater deg ikke, men kjenner deg ikke godt nok til at de finner dette interessant.

Ts her. For det første, så poster jeg aldri selfie.

Hun dette nå dreier seg om er veldig aktiv på sosialemedier.

Men jeg fant faktisk ut av det via felles venner. Det var faktisk personlig saker hun hadde slettet meg pga et bilde jeg hadde kommentert. Kommentaren i fra meg var overhodet ikke kritikk eller noe slikt. Husker jeg forsøkte å veie ordene slik at det ikke oppfattes som kritikk. Og hun hadde tydlige ikke tålt dette og aset seg opp og lagt litt dramatikk rundt dette.

Så nei. Jeg er ikke dramatiske.. Nå sitte jeg  bare her tenker at det er masse damer som lager unødig mye dramatikk.  Så hvis det skal så lite til, så syns jeg virkelig synd på denne person

• Nyttig 1
Skrevet

Du overdriver, dette har ikke noen betydning.

Er du som lager drama selv. SOME er bare tull, slett det.

Anonymkode: c421b...f48

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men jeg fant faktisk ut av det via felles venner. Det var faktisk personlig saker hun hadde slettet meg pga et bilde jeg hadde kommentert. Kommentaren i fra meg var overhodet ikke kritikk eller noe slikt. Husker jeg forsøkte å veie ordene slik at det ikke oppfattes som kritikk. Og hun hadde tydlige ikke tålt dette og aset seg opp og lagt litt dramatikk rundt dette.

Der har du det. Hun tålte ikke din kommentar og så ble sikkert en fjær til mange høns og så har hun svartmala deg. 

Tipper hun sliter litt psykisk og så kan det bli sånn. 

Anonymkode: c01fb...bd2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så nei. Jeg er ikke dramatiske.. Nå sitte jeg  bare her tenker at det er masse damer som lager unødig mye dramatikk.  Så hvis det skal så lite til, så syns jeg virkelig synd på denne person

Jeg tror du har funnet grunnen din her. Men hvorfor kommenterer du på et bilde hvor du må veie dine ord? Da er bedre å ikke skrive noe i det hele tatt, eller bare gi en like.

Anonymkode: 4860f...a17

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tror du har funnet grunnen din her. Men hvorfor kommenterer du på et bilde hvor du må veie dine ord? Da er bedre å ikke skrive noe i det hele tatt, eller bare gi en like.

Det var bare en liten kommentar at det bildet hun la ut kan kanskje virke støtende for noen. Tror jeg skrev noe at jeg personlig ikke bryr meg, men folk i dag kan bli lett krenka osv osv (var ment som et friendly reminder).

Jeg fikk da bekreftet min antagelse og nå bruker jeg ikke mer energi på dette. 

Takk for alle som giddet å lese ❤️

• Liker 2
Skrevet

Det er befriende å ikke ha SoMe.

Anonymkode: 8bf64...25e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva skrev du da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det var bare en liten kommentar at det bildet hun la ut kan kanskje virke støtende for noen. Tror jeg skrev noe at jeg personlig ikke bryr meg, men folk i dag kan bli lett krenka osv osv (var ment som et friendly reminder).

Å skrive til noen at du personlig ikke bryr deg, kan tolkes svært nedsettende. Om dette er noe du pleier å skrive til folk så skjønner jeg at det blir drama.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spesielt at du følte at du måtte «oppdra» henne, på et sosialt forum. 🙈

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja da har hun tenkt at du var frekk som sa at hun støter folk med bildet sitt. Og så har hun blitt så sur at hun har sagt dette til kollegaene sine.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slike kommentarer synes jeg vitner om dårlig sosial intelligens og er unødvendige. Jeg ville fort slettet en tidligere kollega fra vennelisten pga det. 

Anonymkode: 69bda...b13

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slike kommentarer synes jeg vitner om dårlig sosial intelligens og er unødvendige. Jeg ville fort slettet en tidligere kollega fra vennelisten pga det. 

Anonymkode: 69bda...b13

Det er kanskje klønete, men kanskje nyttig også? Fint å vite hva som kan virke støtende, selv om man slenger med i samme setning at "folk er så lett krenka nå om dagen" 😆

Skrevet

Kjenner meg igjen. Jeg synes det er dårlig gjort å slette facebook-venner man tross alt har hatt kontakt med. Det kan være sårende. Jeg har en app og får varsel hver gang noen sletter meg. Heldigvis skjer det ikke ofte, men jeg har også blitt litt overrasket noen ganger. Det går an å lage lister og begrense tilgangen istedenfor å slette.. 

Anonymkode: ffd6a...48d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet du, jeg har slettet en person av akkurat samme grunn. En venn hadde lagt ut noe (a la visdomsord) der jeg og flere var blitt tagget. Jeg ble rørt og glad over den taggingen. Så uten å reflektere så veldig, så la jeg ut det samme, og tagget noen.

En som jeg IKKE hadde tagget, kom da med en syrlig kommentar om at slik tagging kunne oppleves som spam, og at jeg burde slutte med det. 

Først ble jeg forskrekket, og tenkte at uff, nå må jeg sile hva jeg legger ut, så ikke «Marit» blir sur. Men så slo det meg, at jeg trenger ikke å legge bånd på meg, jeg kan rett og slett bare fjerne henne fra FB, og så legge ut det jeg ønsker.

Før noen henger meg: Nei, jeg bruker ikke å legge ut visdomsord. Det var bare fordi den taggingen gledet meg, og jeg ønsket å glede noen andre, at jeg gjorde det. Men de argusøynene trengte jeg ikke.

TS, skal du på død og liv kritisere noens innlegg, så gjør det i det minste privat (Messenger, SMS, o.l.) Ikke gjør det offentlig, da henger du ut vedkommende.

Anonymkode: 8dc39...5ce

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk som kritiserer meg på so-me blir blokkert fortere enn de rekker å si "eier-ikke-folkeskikk".

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...