Gå til innhold

Hestefolk her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell om deg og hestelivet, anonymt om du vil det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sluttet, lei av å fryse.

Anonymkode: 4bce8...42c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sluttet, lei av å fryse.

Anonymkode: 4bce8...42c

Ser den. Mørkt, kaldt å gjørmete er ikke favotitten min heller. 

Skrevet

Sluttet for mange år siden. En hobby som tar alt for mye tid og penger (jeg drev med hest på konkurransenivå innenfor ridning). Og mye stygt hestehold. Det er ikke naturlig å sperre hester inne i små bokser og isolere de i små paddocker. Mye stygg ridning også, som dessverre blir belønnet som "normalt" og "bra". Håpløst mye praksis i hestesporten som kun er tradisjon, og har null rot i vitenskap og treningsfilosofi. Kanskje ikke dette svaret du er på jakt etter. 

Anonymkode: 2fbf6...ca0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg og har sluttet, var konkurranserytter på et høyere nivå. Dårlig miljø, du må kjenne og være på godfot med rette folk for å komme deg frem og få gode plasseringer - orket ikke mer. Det er en dyr hobby, selv om jeg hadde tilgang til gode hester gjennom bekjente. Mye dårlig hestehold, men pga «rett navn» så vil ingen kommentere det. Saken som var i media for en stund siden ang miljø i Bergen er bare toppen av isfjellet.

Klart jeg savner hest og stallivet, men det er mye jeg ikke savner også😉

Anonymkode: 18664...0ee

• Liker 1
Skrevet

34 år og drevet lidenskapelig med hest siden tidlig barneskolealder. Har pr i dag to hester, en pensjonist og en unghest og jobber som hovpleier. Har ikke noe behov for å konkurrere, men liker å ha godt trente hester. Trener dressur og drømmen er å nå de høyeste øvelsene. Går noen timer pr dag og det er dyrt, men jeg kan ikke tenke meg noe annet.

Anonymkode: 57763...2c6

Skrevet

Eiet hest to ganger. Veldig morro med ridning og kos med hest, men det krever sitt, spesielt økonomi. Det er energi krevende, man må veldig mye hver bidige dag, uansett form eller vær. Møkking, trening, stell, mating, bringe og kjøre høy og kraftfor (perioder) Ev regelmessig kontakte hovslager. Veterinær ca en gang i året (vaksiner) 

Anonymkode: 65453...aeb

Skrevet

31 år, hest har vært lidenskapen siden jeg var liten. Har drevet aktivt med hest i ca 17 år, stort sett trening av unghester. De siste årene har jeg trappet ned pga barn og karriere, men har fortsatt to ponnier for kos. Håper jeg kan ta opp ridinga om noen år. Hest er en livsstil for meg, og noe jeg savner hver dag, altså treningsdelen. 

Skrevet

Jeg :) 35 år nå, kjøpte meg verdens fineste unghest for 2 år siden, som nå er 5.

Nå omdagen holder han på å gjøre meg gal 🙈🤡🐴 

Anonymkode: 216fc...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...