AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Jeg bare lufter noen tanker. Jeg er veldig glad i mannen og vi har et greit og fint forhold. Men det er mange andre menn (jeg ikke kjenner, bare kjenner til) som brenner for ting og jobber for en god sak, enten på jobb eller fritid. Jeg syntes det er veldig tiltrekkende. Mannen min bryr seg ikke om så mye annet enn seg og sitt (inkludert familien. ) Jeg vet ikke hva jeg skal tenke om dette. At det er feil av meg å ikke sette pris på det jeg har. Eller at det er feil å være med en person jeg ikke ser opp til og beundrer på samme måte? Kommer nok ikke til å sette familien på spill på grunn av noe sånt, men lurer på hva dere syntes og hvordan jeg burde rydde i tankene. Kan jeg tillate meg selv å være litt småforelsket i sånne helter, eller må jeg passe på å ikke gi det noe næring i det hele tatt. Anonymkode: 32710...4b9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Det er vanlig å beundre ildsjeler på et menneskelig plan. Om du får romantisk dragning mot de betyr det nok at du er i feil forhold Anonymkode: 7e1aa...30d 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 Åh, jeg er likedan. Å se noen som brenner for noe utenfor dem selv gir meg mye. Jeg har alltid ønsket å ende opp med noen som ser det som en selvfølge å hjelpe til, gi av seg selv, inkludere og å bedre forhold som ikke gir en vinning for dem personlig. Dessverre finnes det få av dem, og alle jeg har møtt ble gift tidlig. Det er nok en grunn til det. Min mann blir irritert over mitt engasjement, så det har heller ikke smittet. Så ja, jeg forstår deg så godt. Når det kommer til spørsmålet ditt så er svaret avhengig av hvordan du er som person. Får du fort hangups? Dagdrømmer du om disse personene? Er det en sjanse for at du blir nedfor og såret av å bli betatt av dem? Da vil jeg anbefale å kvele alle slike tanker så fort som mulig. Om du derimot kan ta disse følelsene og bruke dem til noe positivt i ditt eget forhold, så er det greit. Det første steget for å rydde opp i egne tanker er å akseptere partneren din som han er. Aksepter at han aldri vil bli som de du drømmer om, og bestem det for at det er bra nok (om det er det da). Og nei, det betyr ikke at du er i feil forhold. De fleste kan bli betatt av andre enn sin partner, det er ingen regler som sier at det er umulig å bli betatt av andre selv om du er aldri så lykkelig. Det vil alltid være ting man savner i sin egen partner som andre mennesker har. Ting skjer, og man må bare håndtere det på en god måte. Anonymkode: a484a...da4 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 For meg er dette selve definisjonen av selvstendighet. Man trenger ikke hjelp fra andre til å gjøre noe, man gjør det av seg selv, og i tillegg til det er de en inspirasjon for andre. De er overmennesker, på en måte. De er ikke som oss vanlige som alltid er litt kronisk misfornøyd eller som er tunge å få i gang. Anonymkode: 7e099...de5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 Ildsjeler er ikke nødvendigvis de som er mest ok å bo med. Anonymkode: c0b8e...ed0 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 Ildsjeler er ofte tusseladder som ikke når opp i yrket sitt. Men det kan også være noen som er så høye på seg selv at de føler at de må ta ansvar og vise det på flere plan. Mange ildsjeler er oppskrytt dessverre. En virkelig ildsjel hører du ikke om før personen er pensjonist. De som dukker opp i media før det er ikke ekte ildsjeler. Fordi virkelige ildsjeler ønsker ikke oppmerksomhet. Anonymkode: a3cb8...743 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ildsjeler er ofte tusseladder som ikke når opp i yrket sitt. Men det kan også være noen som er så høye på seg selv at de føler at de må ta ansvar og vise det på flere plan. Mange ildsjeler er oppskrytt dessverre. En virkelig ildsjel hører du ikke om før personen er pensjonist. De som dukker opp i media før det er ikke ekte ildsjeler. Fordi virkelige ildsjeler ønsker ikke oppmerksomhet. Anonymkode: a3cb8...743 Mange er i media for å samle inn penger for eller trekke oppmerksom til hjertesakene sine. Kanskje ville de aldri fått midlene uten. De kan også være kjent over år lokalt, i vennekrets ol uten å ha vært i media. Det er jo gjerne derfor de får mer offentlig oppmerksomhet som pensjonister, fordi "alle" rundt dem vil gjøre stas på dem. Merkelig å framstille det som negativt å bry seg om andre eller samfunnet. Anonymkode: f71fd...32a 3
Fremmed fugl Skrevet 12. november 2022 #8 Skrevet 12. november 2022 TS, Du bør ikke bli litt forelsket i disse ildsjelene, gjelder både kvinner og menn. Da legger du opp til mulige fremtide problemer i ditt samliv. Sosiale narssissister bør du spesielt passe deg for. Eller "jesus" narssissister som man kan omtale dem som. Dem søker og formidler ildsjel status fordi dem er høye på seg selv. Du finner dem i alle sorter av organisasjoner. Flott at mannen din er engasjert i familien. Hvis alle var genuint engasjerr i sin familie så hadde verden vært et bedre sted, og er basis for et godt samfunn. Samfunnet bygges fra bunn og opp, og ikke andre veien. 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #9 Skrevet 12. november 2022 Fremmed fugl skrev (6 minutter siden): TS, Du bør ikke bli litt forelsket i disse ildsjelene, gjelder både kvinner og menn. Da legger du opp til mulige fremtide problemer i ditt samliv. Sosiale narssissister bør du spesielt passe deg for. Eller "jesus" narssissister som man kan omtale dem som. Dem søker og formidler ildsjel status fordi dem er høye på seg selv. Du finner dem i alle sorter av organisasjoner. Flott at mannen din er engasjert i familien. Hvis alle var genuint engasjerr i sin familie så hadde verden vært et bedre sted, og er basis for et godt samfunn. Samfunnet bygges fra bunn og opp, og ikke andre veien. Ja, Gud forby at noen er engasjert i annet enn sin egen familie. Alle som bidrar til korps og Røde Kors er egentlig selvopptatte og ute etter heder og ære, i motsetning til ordentlige folk som bruker all ledig tid på jobb eller i sofaen. Anonymkode: f71fd...32a
Gjest PanteneProVVV Skrevet 12. november 2022 #10 Skrevet 12. november 2022 Nå presiserte ikke TS hvilke type ildsjel hun finner attraktiv. Den typen ildsjel som kanskje er mest imponerende er de vi aldri får høre om. Enig med hun over som skrev at sosiale narssisster bør man passe seg for - de som stikker seg frem og har et voldsomt engasjement (gjerne i media) er dessverre ofte både egoistiske og skruppelløse, og kommer aldri til å klare å vise det samme engasjementet i en relasjon eller for familien over tid.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #11 Skrevet 12. november 2022 Ikke rart at en del folk ikke pratet høyt om engasjementet sitt, når man ser hvor bissart folk tenker om de som får sivilsamfunnet til å gå rundt ... Anonymkode: f71fd...32a 2
Vera Skrevet 12. november 2022 #12 Skrevet 12. november 2022 Men….det er jo mange typer ildsjeler? Mannen din kan betegnes som en ildsjel, fordi han engasjerer seg 100% for familien sin, og gjør det som kreves for å holde dere samlet. 3 1
Fremmed fugl Skrevet 12. november 2022 #13 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, Gud forby at noen er engasjert i annet enn sin egen familie. Alle som bidrar til korps og Røde Kors er egentlig selvopptatte og ute etter heder og ære, i motsetning til ordentlige folk som bruker all ledig tid på jobb eller i sofaen. Anonymkode: f71fd...32a Var ikke det jeg skrev. Hilsen enn som har hatt alle mulige verv i ulike organisasjoner som: - Elevråd - FAU - Kommunalt foreldrerutvalg - Politisk ungdomsparti - Fagforeninger - Idrettslag Og så videre... og som nesten aldri har jobbet mindre enn 50 timer i uken. Men det viktigste har vært mitt engasjement for min familie.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #14 Skrevet 12. november 2022 Ts, det er vel det samme som i alle andre sammenhenger. Det vil alltid finnes folk som er bedre enn din mann, eller deg, på et eller annet område. Men du har valgt ham og han har valgt deg. Du skal så klart ikke gå inn for å dyrke betatthet enn i andre enn din partner. Samtidig er det greit, og ofte nødvendig, å finne glede og inspirasjon også fra andre mennesker enn sin partner. Bare husk på å også dyrke det dere to har sammen og finne måter å engasjere dere på i felleskap. Anonymkode: f71fd...32a 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #15 Skrevet 12. november 2022 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Var ikke det jeg skrev. Hilsen enn som har hatt alle mulige verv i ulike organisasjoner som: - Elevråd - FAU - Kommunalt foreldrerutvalg - Politisk ungdomsparti - Fagforeninger - Idrettslag Og så videre... og som nesten aldri har jobbet mindre enn 50 timer i uken. Men det viktigste har vært mitt engasjement for min familie. Du har selv erfart at det er fullt mulig for noen å være engasjert på flere fronter, da er det mystisk hvorfor du mistror andrespråk evne til det samme. Anonymkode: f71fd...32a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #16 Skrevet 12. november 2022 Jeg er en av dem som er engasjert i en org på frivillig basis og merkelig nok hører vi sånne beskrivelser som her. At vi er på ego-tripp, at vi er narsissister osv. Må bare le. At vi velger å bruke ca en arbeidsdag (i timer) hver uke for å gjøre noe bra for andre ser folk på som negativt. Når spant verden rundt og vi fikk Bakvendtland? At man er i media for saken sin er ofte fordi media oppsøker oss og ønsker å være med på jobben vi gjør og de vil at folk skal høre om saken. Man er også avhengig av oppmerksomhet for å få inn penger og utstyr for å kunne gjøre det man gjør. Så skjønner ikke helt hvor den kritikken kommer fra. Misunnelse? Anonymkode: 92c95...735 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #17 Skrevet 12. november 2022 Hva med deg SELV?? Er du en ildsjel selv? Hvis du ikke er det, så er det utrolig merkelig å ønske det fra partner Anonymkode: 0c53d...e46
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #18 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er vanlig å beundre ildsjeler på et menneskelig plan. Om du får romantisk dragning mot de betyr det nok at du er i feil forhold Anonymkode: 7e1aa...30d Ja her lurer jeg på om jeg beveger meg litt over grensa. (Men bare i tankene, ikke utad.) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Åh, jeg er likedan. Å se noen som brenner for noe utenfor dem selv gir meg mye. Jeg har alltid ønsket å ende opp med noen som ser det som en selvfølge å hjelpe til, gi av seg selv, inkludere og å bedre forhold som ikke gir en vinning for dem personlig. Dessverre finnes det få av dem, og alle jeg har møtt ble gift tidlig. Det er nok en grunn til det. Min mann blir irritert over mitt engasjement, så det har heller ikke smittet. Så ja, jeg forstår deg så godt. Når det kommer til spørsmålet ditt så er svaret avhengig av hvordan du er som person. Får du fort hangups? Dagdrømmer du om disse personene? Er det en sjanse for at du blir nedfor og såret av å bli betatt av dem? Da vil jeg anbefale å kvele alle slike tanker så fort som mulig. Om du derimot kan ta disse følelsene og bruke dem til noe positivt i ditt eget forhold, så er det greit. Det første steget for å rydde opp i egne tanker er å akseptere partneren din som han er. Aksepter at han aldri vil bli som de du drømmer om, og bestem det for at det er bra nok (om det er det da). Og nei, det betyr ikke at du er i feil forhold. De fleste kan bli betatt av andre enn sin partner, det er ingen regler som sier at det er umulig å bli betatt av andre selv om du er aldri så lykkelig. Det vil alltid være ting man savner i sin egen partner som andre mennesker har. Ting skjer, og man må bare håndtere det på en god måte. Anonymkode: a484a...da4 Takk, satte pris på dine tanker rundt dette. Jeg blir litt betatt, men lar det ikke gå så langt. AnonymBruker skrev (20 timer siden): For meg er dette selve definisjonen av selvstendighet. Man trenger ikke hjelp fra andre til å gjøre noe, man gjør det av seg selv, og i tillegg til det er de en inspirasjon for andre. De er overmennesker, på en måte. De er ikke som oss vanlige som alltid er litt kronisk misfornøyd eller som er tunge å få i gang. Anonymkode: 7e099...de5 Ja enig. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ildsjeler er ikke nødvendigvis de som er mest ok å bo med. Anonymkode: c0b8e...ed0 Hehe den tanken har slått meg ja! Fremmed fugl skrev (13 timer siden): TS, Du bør ikke bli litt forelsket i disse ildsjelene, gjelder både kvinner og menn. Da legger du opp til mulige fremtide problemer i ditt samliv. Sosiale narssissister bør du spesielt passe deg for. Eller "jesus" narssissister som man kan omtale dem som. Dem søker og formidler ildsjel status fordi dem er høye på seg selv. Du finner dem i alle sorter av organisasjoner. Flott at mannen din er engasjert i familien. Hvis alle var genuint engasjerr i sin familie så hadde verden vært et bedre sted, og er basis for et godt samfunn. Samfunnet bygges fra bunn og opp, og ikke andre veien. Ja du har nok rett. Og heldigvis sånne styrer jeg langt unna, de er ikke tiltrekkende, selv om de kanskje jobber for en god sak. Takk for kloke ord. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva med deg SELV?? Er du en ildsjel selv? Hvis du ikke er det, så er det utrolig merkelig å ønske det fra partner Anonymkode: 0c53d...e46 Ja det vil jeg si, er litt derfor jeg møter på mennesker jeg beundrer. TS Anonymkode: 32710...4b9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #19 Skrevet 12. november 2022 Det aller, aller viktigste bidraget vi gjør til samfunnet og verden er jobben vår. Å jobbe mest mulig og betale mest mulig skatt er det som virkelig monner. Anonymkode: c3fab...511
Arca Skrevet 12. november 2022 #20 Skrevet 12. november 2022 Kanskje du kunne engasjere deg i en god sak, evt sammen med din mann? Tipper dette handler om deg egentlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå