Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ingenting av HI

Anonymkode: 597ad...bdb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ingenting av HI

Du forstår ikke hva jeg har skrevet?

Skrevet

Ja helt klart! Få mennesker blir sintere enn f eks en utro mann som tas i løgn eller konfronteres med noe han prøver å skjule, da får man høre hvor fæl kjæreste man er som tror noe sånt om snille uskyldige han, hvor paranoid og usikker man er , at forholdet ikke funker uten tillitt og andre brøl og trusler.

Anonymkode: b8dfb...6b1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så absolutt. Da jeg tok eksen min i løgn, reagerte han med sinne og ved å prøve å snu det over på meg. Først da jeg la håndfaste bevis på bordet (og skjønte at jeg var iferd med å gå), ga han seg

Anonymkode: 48f5a...44f

• Liker 2
Skrevet
57UGH skrev (10 timer siden):

Hei!

Har dere et inntrykk av at personer som blir beskyld for noe, eller stilt spørsmålstegn for noe de har gjort/gjør, reagerer veldig sterkt på dette om det faktisk er sant? Har du opplevd dette og så funnet ut at det faktisk stemte, men at de ble ekstremt overbeskyttende, sint og kanskje dro hele sitasjonen om og skiftet fokuset over på deg istedenfor, slik at du er den skyldige ved å ''starte en krangel'' osv. Er dette en form for manipulering? 

Dette gjelder vel både menn og kvinner. 

Etter N'te gang med masse spørsmål og beskyldninger fra kjæresten om at x og y visst kunne bety at jeg var utro, klikka jeg fullstendig på ham og sa kaldt at dette finner jeg meg bare ikke i. Og at han kunne bare drite i å framover starte krangler på falskt grunnlag, når jeg ikke gjør noe dritt mot ham.

Det gjorde faktisk ting bedre for oss.

Anonymkode: c1d42...9cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skjønner ingenting av HI

Ts spør om flere har opplevd at noen reagerer veldig sterkt og gir deg skylden hvis du konfronterer dem med eller setter spørsmålstegn ved noe de gjør. Og at de reagerer sterkere hvis de faktisk er skyldige i det de blir konfrontert med, enn hvis de ikke er skyldige i det. Som f.eks. utroskap; noen reagerer på spørsmål om det ved å bli rasende, krangle voldsomt og gi deg skylden for at det ble dårlig stemning. ("Hvordan VÅGER du å beskylde meg for noe sånt?!")

Anonymkode: 1c76e...e43

Skrevet

Hvis noen føler seg skyldig og blir satt spørsmål til om hvorvidt det stemmer, så kan de reagere med sinne fordi de føler seg skyldig og angrepet.

Hvis de er uskyldige, har de ikke behov for å forsvare seg og forklare seg, men kanskje vise til og svare på en høflig måte.

Skrevet

Ja helt klart! Få mennesker blir sintere enn f eks en utro mann som tas i løgn eller konfronteres med noe han prøver å skjule, da får man høre hvor fæl kjæreste man er som tror noe sånt om snille uskyldige han, hvor paranoid og usikker man er , at forholdet ikke funker uten tillitt og andre brøl og trusler.

Nettopp. Dette er mitt inntrykk også. Nå har ikke jeg påstått at partner er utro, men legger merke til at sinnet koker over og at det til slutt ender opp med at jeg er problemet dersom han har gjort noe som han vet han ikke burde gjort. Også blir problemet dratt ut av proporsjoner og jeg får høre jeg ikke har tillit til han… 

Skrevet
exictence skrev (5 minutter siden):

Hvis noen føler seg skyldig og blir satt spørsmål til om hvorvidt det stemmer, så kan de reagere med sinne fordi de føler seg skyldig og angrepet.

Hvis de er uskyldige, har de ikke behov for å forsvare seg og forklare seg, men kanskje vise til og svare på en høflig måte.

Jeg har samme oppfatning som deg ja. De gangene jeg har blitt stilt spørsmålstegn ved noe, hvor partner er bekymret for om jeg har gjort noe, så tar jeg det med knusende ro fordi jeg vet at han ikke har noe å bekymre seg for, og jeg vet at jeg kan bevise det. Ønsker å gi han en trygghet, enn å kjefte han opp i alle retninger.

Men gud forby om jeg skulle stille spørsmålstegn til akkurat samme problemstilling, da er jeg stilt til veggs fra første sekund og jeg ender opp med å beklage meg… 

Skrevet
exictence skrev (9 minutter siden):

Ikke første gang, kanskje ikke andre eller femtende gang heller. Men på et eller annet tidspunkt tar tålmodigheta slutt, og da får den som er mistensom høre det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter N'te gang med masse spørsmål og beskyldninger fra kjæresten om at x og y visst kunne bety at jeg var utro, klikka jeg fullstendig på ham og sa kaldt at dette finner jeg meg bare ikke i. Og at han kunne bare drite i å framover starte krangler på falskt grunnlag, når jeg ikke gjør noe dritt mot ham.

Det gjorde faktisk ting bedre for oss.

Det er forståelig. Om det er gjentakende beskyldninger uten holdepunkter, så må man sette ned foten. 
Jeg sikter til enkelthendelser som skjer sjelden, men som ikke nødvendigvis omhandler utroskap eller sjalusi. Men har opplevd at han har gått over streken på noe som begge er innforstått med ikke er OK, hvor det ender opp at jeg er problemet siden jeg tok det opp… 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så absolutt. Da jeg tok eksen min i løgn, reagerte han med sinne og ved å prøve å snu det over på meg. Først da jeg la håndfaste bevis på bordet (og skjønte at jeg var iferd med å gå), ga han seg

Anonymkode: 48f5a...44f

Ja nettopp… virker som at de kjører en elendig taktikk for å renvaske seg… men jeg tenker at om man ikke har gjort noe galt, så kan man ta det med knusende ro og bare forklare seg..

Skrevet

Ja de bringer gjerne opp tilliten din og du ender opp med å beklage deg… 

Skrevet

Ikke nødvendigvis, om jeg skulle blitt anklaget for noe jeg absolutt ikke har gjort, og ingen tror meg, da kan jeg bli sint og lei meg, for at ingen tror på meg. Det er veldig vondt å bli anklaget for noe man selv vet 110% ikke er sant. Man går i forsvars posisjon,

Anonymkode: 22ac8...842

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
57UGH skrev (2 minutter siden):

Ja nettopp… virker som at de kjører en elendig taktikk for å renvaske seg… men jeg tenker at om man ikke har gjort noe galt, så kan man ta det med knusende ro og bare forklare seg..

Vanskelig å ha ro, når ingen tror på deg uansett, da blir man frustrert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, om jeg skulle blitt anklaget for noe jeg absolutt ikke har gjort, og ingen tror meg, da kan jeg bli sint og lei meg, for at ingen tror på meg. Det er veldig vondt å bli anklaget for noe man selv vet 110% ikke er sant. Man går i forsvars posisjon,

Nå tenker jeg ikke situasjoner der du har flere personer rundt deg og du blir anklaget for ting. Jeg tenker mer når en ser at kjæresten gjør noe som ikke er OK/ legger merke til at noe ikke stemmer, man konfronterer det på en rolig måte, men blir møtt med ekstremt sinne, og man blir anklaget for å ikke ha tillit og man ender opp med å måtte beklage seg…

om detter er noe som skjer hele tiden, uten holdepunkter, og den anklagende partner faktisk har et tillitsproblem, så vil den andre partner naturligvis bli lei og man skal sette ned foten. 

Skrevet

Jeg hadde en kjæreste som jeg så på som sykelig sjalu. Det haglet inn med beskyldninger som var helt ufortjent. Han ville begrense min omgangskrets (også venninner) for å unngå at jeg var utro. Jeg hadde ALDRI gitt han grunn til å være sjalu! Klart jeg reagerer med sinne når han kommer med stygge beskyldninger og behandler meg som om jeg er en utro bitch. Jeg burde ha slått opp mye før, men "kjærlighet" eer en rar ting.

Anonymkode: 6dbbc...f64

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg hadde en kjæreste som jeg så på som sykelig sjalu. Det haglet inn med beskyldninger som var helt ufortjent. Han ville begrense min omgangskrets (også venninner) for å unngå at jeg var utro. Jeg hadde ALDRI gitt han grunn til å være sjalu! Klart jeg reagerer med sinne når han kommer med stygge beskyldninger og behandler meg som om jeg er en utro bitch. Jeg burde ha slått opp mye før, men "kjærlighet" eer en rar ting.

Anonymkode: 6dbbc...f64

Ja når det er sånn som det du beskriver er det naturlig at man reagerer sterkt på det, for sånn skal det ikke være…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...