AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Vi skal passe en hund, hvor eierne er polske. Kommandoene er nok litt forskjellige fra polsk men sitt forstår hun. Tror dere hunder oppfatter at folk har ulike språk? Anonymkode: a0fe3...9c5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #2 Skrevet 12. november 2022 De hører kanskje mest på ordene når det gjelder kommando, men så er det jo også tonefall, kroppsspråk som hunder er ekstremt gode på å tolke. Anonymkode: db77c...c22 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #3 Skrevet 12. november 2022 Hunden vår forstår i hvert fall engelsk, tysk, polsk og thai i tillegg til norsk… Anonymkode: e47ee...2a0 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #4 Skrevet 12. november 2022 Vi får ofte et annet tonefall og pitch når vi snakker et annet språk. Jeg, og mange andre norske, blir litt mørkere og monoton i stemmen når vi snakker engelsk, for eksempel. Hunder plukker selvfølgelig opp forskjell i toneleie og annet. Hvordan de reagerer på det, er noe helt annet. Mine hunder reagerer ikke noe spesielt om jeg prater engelsk, for de fant kjapt ut at ingenting spesielt (verken positivt eller negativt) skjedde når jeg pratet engelsk. Er det noen på gaten som prater et annet språk derimot, så stopper de gjerne og stirrer litt ekstra. Mange ikke-norske prater jo gjerne litt høyere og bruker armene mer når de prater enn norske gjør, så det kan gjerne være det som trigger nysgjerrigheten i mine hunder. Det er noe annerledes enn hva de er vant med. Men ja, hunder kan nok høre forskjellen på språk gjennom toneleie og setningsoppbygging. Anonymkode: a3f31...721 1
Gjest Linny111 Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Jeg bor i engelskspråklig land og merker at jeg bare snakker engelsk til hunden min. Til og med når jeg har besøk fra Norge og snakker norsk hele dagen, bytter jeg til engelsk for å snakke til hunden 🤣 Jeg aner ikke om det har noe å si. Har ikke merket noen forskjell de få gangene jeg snakker norsk.
Alice123 Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 Mine hunder tar ikke komandoer (sitt, bli, kom hit, gå bort, etc) på en annen dialekt enn den de er vandt med en gang. De responderer selvfølgelig på å bli snakket til, også på andre språk, men rene kommandoer tar de da ikke. Mine foreldre har andre dialekter enn meg, og må legge om til min når de skal gi kommandoer. 1
M71 Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Her går det på to språk samt håndkommandoer som supplement når vi er i bråkete miljøer. Null problem. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 Alice123 skrev (7 timer siden): Mine hunder tar ikke komandoer (sitt, bli, kom hit, gå bort, etc) på en annen dialekt enn den de er vandt med en gang. De responderer selvfølgelig på å bli snakket til, også på andre språk, men rene kommandoer tar de da ikke. Mine foreldre har andre dialekter enn meg, og må legge om til min når de skal gi Alice123 skrev (7 timer siden): Mine hunder tar ikke komandoer (sitt, bli, kom hit, gå bort, etc) på en annen dialekt enn den de er vandt med en gang. De responderer selvfølgelig på å bli snakket til, også på andre språk, men rene kommandoer tar de da ikke. Mine foreldre har andre dialekter enn meg, og må legge om til min når de skal gi kommandoer. Hvilken dialekt er det snakk om? Anonymkode: a0fe3...9c5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Rop KURWA NIE når den gjør noe galt. 😁 Anonymkode: 42fe3...1c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå