Gå til innhold

Barnehageansatte som er "etter" både barn og foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette - egentlig bare høre andres erfaringer.

Vi har et førskolebarn, som altså er på sitt siste år i barnehage.

Har aldri hatt kjemi med styrer, og har inntrykk av at vedkommende nærmest leter etter problemer og feil ved barnet vårt, og oss. Det styrer klager på, er ting vi ikke observerer utenfor barnehagen. Tvert imot, får barnet vårt gode tilbakemeldinger av både barn og andre foreldre, som ikke harmonerer med det styrer klager på. Vedkommende må alltid komme med små stikk, og uansett hva vi sier eller gjør, så er det feil eller skal rettes på.

Jeg er begynt å bli bekymret for dynamikken i barnehagen, og for at barnet vårt alltid blir gjort til syndebukk. Barnehagestyrer er voldsom å problematisere, lager mye støy utav lite - sikkert fordi det ikke er i henhold til vedkommendes pedagogiske standard (det er KUN dette som gjelder).

Jeg må si at disse årene med erfaring fra denne barnehagen, har gjort meg i tvil på om jeg i det hele tatt ønsker flere barn. 5 nye år i samme barnehage, med samme styrer - det tar knekken på meg.

Det kan ikke være sånn at en barnehagestyrer alltid har rett, uansett hva? Vedkommende har tydeligvis et nag mot oss, selv om vi aldri har så mye som klagd på noe - til tross for at det har vært mange grunner til dette.

Det er bare styrer som oppfører seg sånn mot oss, ingen av de andre ansatte.

Vi er begge rolige og forhåpentligvis fornuftige foreldre, med selvinnsikt - og jeg opplever jo at vi egentlig har et helt normalt barn 🤷‍♀️ 

Anonymkode: cc9ef...d2b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig spesielt av styrer. Bytt barnehage om det er mulig. Klag til barnehagesjefen i kommunen om det er en kommunal barnehage. Styrer skal etterstrebe foreldrenes «ønsker» i mangel på et bedre ord. Ikke omvendt. 

Anonymkode: 66ce4...8c7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er stor forskjell på barnehager. Vi byttet barnehage pga. flytting og opplevde at barnet blomstret i ny barnehage. Hadde ikke vært så misfornøyd når vi hadde barnet i den gamle, men da vi kom til en ny barnehage såg vi at ting kan være veldig mye bedre. Hvem som er styrer i barnehagen gjør stor forskjell, det er de som setter standarden for barnehagen. 

Hvorfor kan dere ikke velge en annen barnehage? Bor dere på lite sted med bare en barnehage? 

Anonymkode: 16f0b...1a2

• Hjerte 1
Skrevet

Har opplevd "heksejakt" etter min datter fra både skole og bhg. Foregår fortsatt.  Utrolig utmattende....

Anonymkode: bb304...fda

• Hjerte 2
Skrevet

Høres ut som dere har unormalt mye med styrer å gjøre. Hadde det ikke vært for at jeg jobber i barnehagen barnet mitt går i så hadde jeg møtt styrer kanskje en gang i måneden, om ikke sjeldnere. Har dere ingen andre barnehager i nærheten og har mulighet for å søke overføring?

Anonymkode: f7007...369

Skrevet

Bytt bhg. Noe og lure på? 

Anonymkode: a28c0...575

• Hjerte 2
Skrevet

Møter dere styrer så ofte? Vi har barn i en bhg som er relativt liten og på landsbygda. Styrer ser vi kanskje 2-3 ganger i halvåret. Barnet vårt snakker også lite om styreren, kaller henne «dama på kontoret» om hun omtales.

Anonymkode: cbe39...c08

Skrevet

Man må sette sånne folk litt på plass. 

Kanskje du bør innkalle til et møte og konfrontere dama... hva heter det? Ta tyren ved hornene? 

Uansett, noen ganger så må man sette seg litt i respekt

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Møter dere styrer så ofte? Vi har barn i en bhg som er relativt liten og på landsbygda. Styrer ser vi kanskje 2-3 ganger i halvåret. Barnet vårt snakker også lite om styreren, kaller henne «dama på kontoret» om hun omtales.

Anonymkode: cbe39...c08

Jeg er ikke ts men svarer gjerne på spørsmålet ditt. 

Vi møtte styrer hver gang vi var i barnehagen. Slitsom dame. Vi (foreldre) gjorde vårt for å unngå henne for da kom vi for sent til jobb. Hun hadde munndiaré. Og hun tok ikke til seg noe for hun hadde alltid rett. Vi endte med å bytte barnehage. 

Barnet vårt blomstret. 

Anonymkode: 66906...fff

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. 

Christina82, mod

Skrevet

Har ikke opplevd det fra styrer men fra Ped leder. Fy fader for et hespetre. Alt var negativt og hun klarte ikke å se noe positivt ved vårt barn, gadd ikke hilse og kom med sure kommentarer. Heldigvis sluttet kjerringen og teamet ble oppløst. Det nye teamet med ny Ped leder var bare helt fantastisk. Hun var mye rundere i kantene og lot barn få være barn, dvs var opptatt av å la de få leke ute i naturen og gjøre praktiske ting. Da barn nr to begynte i barnehagen hadde vi bare positive opplevelser, så etter at den første kjerringen sluttet har alt vært helt supert! Det er ikke alle som passer til å jobbe i barnehage selv om de tror de liker barn. Mange har null selvinnsikt.

Anonymkode: 03a52...d1b

Skrevet

Vi opplevde litt det samme fra pedagogisk leder på småbarnsavdeling.

Jeg kunne jo da ta dette opp med styrer etterhvert, og var bare ærlig om at det var så demotiverende å hente. Begynte å grue meg, for jeg fikk jo kun problemvinklede tilbakemeldinger på de rareste ting.

Aldri konkret eller noe som gikk an å forstå. 

Når barnet gikk over til storbarns var det totalt omvendt. Masse positivt å høre, og var det noe konkret så ble det beskrevet på en lettfattelig og tydelig måte. Enorm lettelse altså. 

Men….tror du barnet merker noe til dette? 

Anonymkode: b00aa...204

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...