AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Del Skrevet 11. november 2022 Hei datteren til søsteren min var hjemme fra skolen i dag pga omgangssyken som kom i dag tidlig/natt. Hun er bedre nå, og de vurderer da å komme i familieselskap som vi skal ha på søndag. Er det ok? Er det 48t siden siste oppkast man også forholder seg til når barna er 11 år? Eller er 24t? jeg orker ikke å få omgangssyken nå😫 Anonymkode: 9d404...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 11. november 2022 #2 Del Skrevet 11. november 2022 Ein burde vere vekke 48t etter siste symptom/oppkast. Dette fordi det tek ofte 1-2 døgn frå ein vert smitta til ein får symptom sjølv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Del Skrevet 11. november 2022 Foreldrene kommer til å komme med smitte. Enjoy 🙌🏼 Anonymkode: 8087d...cf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #4 Del Skrevet 11. november 2022 Helst 48 timer.. Anonymkode: 4c7be...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Del Skrevet 11. november 2022 48 timer etter siste oppkast/diaré. Dette gjelder voksne også. Anonymkode: 73470...eb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #6 Del Skrevet 11. november 2022 Anonymkode: 6c77e...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 11. november 2022 #7 Del Skrevet 11. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei datteren til søsteren min var hjemme fra skolen i dag pga omgangssyken som kom i dag tidlig/natt. Hun er bedre nå, og de vurderer da å komme i familieselskap som vi skal ha på søndag. Er det ok? Er det 48t siden siste oppkast man også forholder seg til når barna er 11 år? Eller er 24t? jeg orker ikke å få omgangssyken nå😫 Anonymkode: 9d404...654 Datteren er nok ikke smittsom lenger på søndag, men foreldrene kan være det. Man kan gå rundt 2 døgn etter smitte før det bryter ut, og man er like smittsom før man begynner å kaste opp. Og barnet kan jo være smittsomt i ett døgn etter hun er ferdig å kaste opp, så i verste fall 3 dager der man kan være syk/smittsom uten at man vet. Jeg ville nok flyttet selskapet 🙈 Endret 11. november 2022 av Crazydoglady 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #8 Del Skrevet 11. november 2022 Barnehagebarn og folk som jobber i helsevesenet bør vente 48 t, for alle andre anbefales det god håndhygiene. Hold 2 meteren. Ingen av dem bør lage mat. Dette er FHI sine anbefalinger. Anonymkode: 91472...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #9 Del Skrevet 11. november 2022 De hadde ikke vært velkommen hos meg på søndag.. Anonymkode: a1ba2...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Del Skrevet 11. november 2022 Omgangssyke smitter vel bare hvis man får det inn via munn, skal vel mye til. Enten at man får dråper i seg/via hender når den syke kaster opp, eller at den syke har bakterier på hendene og noen andre tar på det samme som den syke for så å få det inn i munnen. God håndhygiene så funker det bra👍 Anonymkode: 56ca6...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #11 Del Skrevet 11. november 2022 Foreldrene kommer garantert til å få det, og da har de plutselig smitta alle i selskapet. Anonymkode: 795c4...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #12 Del Skrevet 11. november 2022 Det hadde jeg ikke følt meg komfortabel med 😬 Jeg og barna ble invitert til et selskap hvor familien nylig hadde hatt omgangssyken. Vi avslo heldigvis invitasjonen. Det hadde gått 48 timer, men samtlige av gjestene ble smittet likevel Anonymkode: cb273...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Omgangssyke smitter vel bare hvis man får det inn via munn, skal vel mye til. Enten at man får dråper i seg/via hender når den syke kaster opp, eller at den syke har bakterier på hendene og noen andre tar på det samme som den syke for så å få det inn i munnen. God håndhygiene så funker det bra👍 Anonymkode: 56ca6...95c Det skal virkelig ikke mye til for å bli smittet av omgangssyken altså. Anonymkode: 0609b...1ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #14 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Omgangssyke smitter vel bare hvis man får det inn via munn, skal vel mye til. Enten at man får dråper i seg/via hender når den syke kaster opp, eller at den syke har bakterier på hendene og noen andre tar på det samme som den syke for så å få det inn i munnen. God håndhygiene så funker det bra👍 Anonymkode: 56ca6...95c Omgangssyke er ikke "bakterier". Det er virus. Og nei, det skal IKKE mye til Anonymkode: a1ba2...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 11. november 2022 #15 Del Skrevet 11. november 2022 Du kan ikke nekte dem å møte opp ts. Hadde jeg vært deg, ville jeg holdt meg langt pokker i vold unna hele selskapet for sikkerhets skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 11. november 2022 #16 Del Skrevet 11. november 2022 (endret) Jeg hadde det for noen uker siden (uten andre symptomer enn litt kvalme)... I følge min "shitty" barnevakt-søkende-søsken - så var det mIiiiiiiinst 72 timer siden siste "symptom"... Om man skal tru på at det kun kommer an på når man sist kaster opp eller er dårlig i magen sist - så har jeg mao. aldri vært smittsom... Dette er åpenbart tull. Har man hatt "omgangssyken" - så holder man seg hjemme minst en uke! Jeg regnet med å bli syk, og det ble jeg... Om du ikke er hypp - så ber du de holde seg milevis unna, TS!!! Endret 11. november 2022 av AnonymBruker 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #17 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei datteren til søsteren min var hjemme fra skolen i dag pga omgangssyken som kom i dag tidlig/natt. Hun er bedre nå, og de vurderer da å komme i familieselskap som vi skal ha på søndag. Er det ok? Er det 48t siden siste oppkast man også forholder seg til når barna er 11 år? Eller er 24t? jeg orker ikke å få omgangssyken nå😫 Anonymkode: 9d404...654 48timer ETTER siste oppkast/diare. Har de vett i behold så utsetter de besøket! Anonymkode: d232e...7d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #18 Del Skrevet 11. november 2022 Anononyma skrev (1 time siden): Du kan ikke nekte dem å møte opp ts. Hadde jeg vært deg, ville jeg holdt meg langt pokker i vold unna hele selskapet for sikkerhets skyld! Selvfølgelig kan hun nekte dem det. Det er da deres hus og deres selskap. Anonymkode: 0609b...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 11. november 2022 #19 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selvfølgelig kan hun nekte dem det. Det er da deres hus og deres selskap. Anonymkode: 0609b...1ef Så ikke at det var hjemme hos ts, trodde de skulle bort til felles familie. Ja, da burde ts definitivt nekte dem å komme!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #20 Del Skrevet 12. november 2022 Det vil sikkert være 48 timer siden forrige oppkast/diare, så de er jo godt innenfor. De to siste gangene min datter har hatt omgangsyke ble ingen av oss andre i familien syke. Men hvis du ønsker å avlyse besøket/ikke komme er det helt greit det også. Anonymkode: 54e74...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå