Gå til innhold

Hvorfor kommenterer andre ( eldre ) alderen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fylt 40 år og det er påfallende mange mennesker som kommenterer alderen min.

Før tenkte jeg aldri over det, men når det er så mye så blir det påfallende.

De pakker det gjerne inn som "når du var yngre." "god voksen dame" "det er vel lenge siden du var student" osv, jeg har hørt det ca

6 ganger på 2 måneder.. og siste gangen var det faktisk sagt av et helsepersonell(?) på legevakten.... det er så mye av det og derfor spør jeg her, andre på min alder som opplever dette og hvorfor er det plutselig så viktig å kommentere?

Anonymkode: 105e6...afd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ughhh. Faren min sa da jeg fylte 30 at jeg hadde aldri vært så nærme 40 som nå og at nå går det bare den veien. Altså ja... Men hvorfor ta det opp? Det er ikke alle som liker å få det påpekt at man hver dag er én dag nærmere graven.

Anonymkode: c1315...d1e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ughhh. Faren min sa da jeg fylte 30 at jeg hadde aldri vært så nærme 40 som nå og at nå går det bare den veien. Altså ja... Men hvorfor ta det opp? Det er ikke alle som liker å få det påpekt at man hver dag er én dag nærmere graven.

Anonymkode: c1315...d1e

... Det er ikke alderen min som er problemet, det er folk som kommenterer det hele tiden, de er gjerne eldre enn meg.. jeg forstår ikke hvorfor de gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg får stadig kommentarer om at folk ikke tror jeg er så gammel som jeg er, skjønner egentlig ikke hvorfor 🤷‍♀️

Anonymkode: 16a61...f27

Skrevet

Ja, utrolig godt spørsmål!!!! Helt enig! Det er rett og slett helt bak mål. Nå er jeg 33 da, og da jeg ble 30 så fikk jeg på en måte passet mitt påskrevet at må var jeg gammel, "godt voksen" og mine beste dager var talte. Hva vet de om mine beste dager er talte? Jeg har brukt 20 årene på å komme meg gjennom mye vanskelig, og gått i terapi, så jeg jeg håper virkelig ikke at mine beste dager er talte 😂 Foreløpig må jeg si at 30 årene er mye bedre. 

Vi har mange år igjen å leve dersom vi blir gamle, så det er jo helt bak mål egentlig. Nei, jeg også lurer veldig på dette 🤔

Anonymkode: 77300...1c3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner ikke til det med kommentar på alder, men har det siste året fått kommentarer fra helsepersonell som går på min etnisitet og opphav. Jeg synes det er rart at helsepersonell grafser i private anliggende som ikke er relevant for behandling.

Anonymkode: da9a3...a49

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, utrolig godt spørsmål!!!! Helt enig! Det er rett og slett helt bak mål. Nå er jeg 33 da, og da jeg ble 30 så fikk jeg på en måte passet mitt påskrevet at må var jeg gammel, "godt voksen" og mine beste dager var talte. Hva vet de om mine beste dager er talte? Jeg har brukt 20 årene på å komme meg gjennom mye vanskelig, og gått i terapi, så jeg jeg håper virkelig ikke at mine beste dager er talte 😂 Foreløpig må jeg si at 30 årene er mye bedre. 

Vi har mange år igjen å leve dersom vi blir gamle, så det er jo helt bak mål egentlig. Nei, jeg også lurer veldig på dette 🤔

Anonymkode: 77300...1c3

Høres ut som det kan være folk som selv har strevd med det å passere 40, som har behov for å godte seg over at andre kommer etter?

Anonymkode: da9a3...a49

• Liker 3
Skrevet

Det eneste jeg får er at folk ikke tror jeg er så gammel som jeg er. Peanuts alder er irrelevant. 
Uansett er det ufint å kommentere :sleep:

Skrevet

Jeg er straks 42 og får sjelden slike kommentarer som det.. men det hender jo. Da jeg fødte sist var jeg 35 år, og da kommenterte en barnepleier at jeg begynte å bli gammel 😂🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 0d76e...6d3

Skrevet

Jeg har ikke et behov å kommentere alderen til noen, kanskje det er en spesiell mennesketype? Ikke vet jeg, tiden stopper ikke for noen og alle blir eldre, alternativet er ikke like hyggelig.. ;) noen opplever aldri å bli eldre..

Jeg bare lurer på hvorfor de har så behov for å fortelle meg det, synes faktisk det er påfallende og HELE tiden ble minnet på det.. ... hva ønsker de å oppnå?

• Liker 1
Skrevet

Aldri opplevd, og jeg fikk barn sent og er nå 45. 

Anonymkode: 7e0b6...bde

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 21.01):

Jeg har fylt 40 år og det er påfallende mange mennesker som kommenterer alderen min.

De pakker det gjerne inn som "når du var yngre." "god voksen dame" "det er vel lenge siden du var student" osv, jeg har hørt det ca

6 ganger på 2 måneder.. og siste gangen var det faktisk sagt av et helsepersonell(?) på legevakten.... det er så mye av det og derfor spør jeg her, andre på min alder som opplever dette og hvorfor er det plutselig så viktig å kommentere?

Fordi du antakeligvis gjør noe upassende for alderen. Ønsker at alderen din ikke blir nevnt når du prøver å praktisere noe som andre aldre har store rolle i

Anonymkode: 1ef64...0f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 21.01):

Hva med å bare spørre dem, ts? 
Å, hva mener du med det?

Og så får du vel vite hva de mener. Er det noe ufint så setter du skapet på plass - du er jo mer enn gammel nok til det. ;) 

Anonymkode: 1c50f...474

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...