AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Har en vikar på jobb som skal være hos oss i 6 måneder, kanskje fast etterpå. Hun er flink å jobbe, men er litt mye ellers. Føttene og armene går som trommestikker og hun prater og prater hele tiden. Prater om sex og mens og forskjellige problemer hun har. Føler at jeg kjenner henne ikke så godt. Blir veldig sliten av å være rundt henne. Men leder er fornøyd og vil ansette henne. Bør leder snakke med oss først? Det er tross alt vi som skal jobbe med henne i mange år Anonymkode: 093c3...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Oi, hun høres litt grenseløs ut. Har du ingen mulighet for å trekke deg unna litt? Anonymkode: bd714...fcc
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har en vikar på jobb som skal være hos oss i 6 måneder, kanskje fast etterpå. Hun er flink å jobbe, men er litt mye ellers. Føttene og armene går som trommestikker og hun prater og prater hele tiden. Prater om sex og mens og forskjellige problemer hun har. Føler at jeg kjenner henne ikke så godt. Blir veldig sliten av å være rundt henne. Men leder er fornøyd og vil ansette henne. Bør leder snakke med oss først? Det er tross alt vi som skal jobbe med henne i mange år Anonymkode: 093c3...f6e Vil ikke si at leder bør snakke med dere, men om dere er flere som reagerer kan dere ta det opp med ham. har dere forsøkt å di ifra til vikaren? Anonymkode: 2559b...59f 1
Crazydoglady Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har en vikar på jobb som skal være hos oss i 6 måneder, kanskje fast etterpå. Hun er flink å jobbe, men er litt mye ellers. Føttene og armene går som trommestikker og hun prater og prater hele tiden. Prater om sex og mens og forskjellige problemer hun har. Føler at jeg kjenner henne ikke så godt. Blir veldig sliten av å være rundt henne. Men leder er fornøyd og vil ansette henne. Bør leder snakke med oss først? Det er tross alt vi som skal jobbe med henne i mange år Anonymkode: 093c3...f6e Skal denne personen som er flink til å jobbe potensielt miste en jobbmulighet fordi du ikke greier å kommunisere/sette grenser? Det synes jeg er rimelig drøyt 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 Crazydoglady skrev (2 timer siden): Skal denne personen som er flink til å jobbe potensielt miste en jobbmulighet fordi du ikke greier å kommunisere/sette grenser? Det synes jeg er rimelig drøyt Uenig. Noen mennesker suger all livsgnist ut av et team. Dvs. over tid er de ikke «flink å jobbe», de skaper uendelig med trøbbel (mistrivsel, sykemeldinger, ineffektivitet etc.). Ville gitt beskjed til leder. Anonymkode: ed206...a71 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uenig. Noen mennesker suger all livsgnist ut av et team. Dvs. over tid er de ikke «flink å jobbe», de skaper uendelig med trøbbel (mistrivsel, sykemeldinger, ineffektivitet etc.). Ville gitt beskjed til leder. Anonymkode: ed206...a71 Jeg tror også det blir mye sykemelding. Klager ofte over at hun er dårlig. Har gått hjem tidlig noen ganger pga det på de 4 ukene hun har jobbet. Også blit jeg skeptisk når hun har jobbet som vikar i mange år og aldri fått tilbud om fast jobb. Anonymkode: 093c3...f6e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #7 Skrevet 12. november 2022 Crazydoglady skrev (15 timer siden): Skal denne personen som er flink til å jobbe potensielt miste en jobbmulighet fordi du ikke greier å kommunisere/sette grenser? Det synes jeg er rimelig drøyt Er ikke min jobb og be andre om å oppføre seg normalt Anonymkode: 093c3...f6e
Embla Othea Skrevet 12. november 2022 #8 Skrevet 12. november 2022 Sikkert kjedelig å høre, men jeg tror du må tilpasse deg henne. Noen er ekstrovert, andre er introvert. Noen deler mye, andre deler lite osv.
Heydayotheinterweb Skrevet 12. november 2022 #9 Skrevet 12. november 2022 ADHD stuk! Lur amfetamin i kaffen hennes!
Crazydoglady Skrevet 12. november 2022 #10 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er ikke min jobb og be andre om å oppføre seg normalt Anonymkode: 093c3...f6e *din versjon av normalt. Det er normalt å kommunisere å sette grenser for seg selv. Spesielt før man prøver å skvise folk ut av arbeidsplassen 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #11 Skrevet 12. november 2022 Crazydoglady skrev (1 time siden): *din versjon av normalt. Det er normalt å kommunisere å sette grenser for seg selv. Spesielt før man prøver å skvise folk ut av arbeidsplassen Er ikke bare meg. Flere føler det samme Anonymkode: 093c3...f6e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #12 Skrevet 12. november 2022 Embla Othea skrev (2 timer siden): Sikkert kjedelig å høre, men jeg tror du må tilpasse deg henne. Noen er ekstrovert, andre er introvert. Noen deler mye, andre deler lite osv. Leder har ansvar for å sette sammen et team som kan fungere. Ekstroverte har en tendens for å være grenseløs, ta over all diskusjon og meningsutveksling. Det svekker teamet over tid, og flere (de dyktigste) teammedlemmene kommer til å slutte. Ingen er tjent med et team som ikke fungerer, ikke leder, ikke arbeidsplassen og ikke eksisterende team-medlemmer. Igjen, gå sammen og gi beskjed. At denne personen har en personlighet (og manglede selvinnsikt) som ikke er forenelig med fast jobb, er ikke ts eller teamet problem. Anonymkode: ed206...a71 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #13 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tror også det blir mye sykemelding. Klager ofte over at hun er dårlig. Har gått hjem tidlig noen ganger pga det på de 4 ukene hun har jobbet. Også blit jeg skeptisk når hun har jobbet som vikar i mange år og aldri fått tilbud om fast jobb. Anonymkode: 093c3...f6e Jeg er vikar og slike fordommer gjør meg trist, i mitt yrke ansetter de sjelden faste, dette utnytter de og jeg jobber med ugunstige pensjonsordninger og blir behandlet dårlig. Har vurdert om det er noe jeg gjør feil, og så på kvalifikasjoner som er en ærlig sak, men finner ikke når faste stadig er sykemeldte, borte fra jobb og jeg knapt kan bytte en vakt for å gå til legen. Anonymkode: a7f43...e22 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #14 Skrevet 12. november 2022 Snakk om det, sifra direkte til henne hva du føler. Anonymkode: 3303f...ab3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #15 Skrevet 12. november 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke min jobb og be andre om å oppføre seg normalt Anonymkode: 093c3...f6e Det er ikke din jobb å avgjøre hvem som ansettes heller. Anonymkode: f90eb...92e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå