Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg irritert og frustrert så det holder.

Min mann liker å spille poker på nettet. Det er ikke store summene det er snakk om og derfor ikke pengene som er problemet.

Problemet er tidspunktene han velger å spille på og at han ikke klarer å begrense seg tidsmessig.

Vi har små barn. 3 bleie barn som står tidlig opp og skal vaskes, skiftes bleie på, mates og aktiviseres.

Nå la han seg for en halv time siden og klokken er 4 om natten. Han begynte å spille kl 22 i går og ble sittende.....Han skulle spille en "liten stund"

I morgen begynner han sent på jobb. Det vil si en ypperlig sjanse til å være med meg og ungene, noe han sier han savner.

Men nå er det bare å glemme å få han opp når de våkner. Han kommer til å sove utover.

Dette er ikke første gang det skjer. Enkelte kvelder så blir det noen øl til spillingen også. Rekorden er vel rundt 12 øl og et par cider,-noe som er helt på trynet når du skal være opplagt neste dag og ta vare på ungene.Blir forbannet når han tar det for gitt at jeg skal ta ungene alene hver eneste dag.

En annen ting er at vi får for lite tid sammen. Vi har for lite sex, noe vi begge er enige om. Føler meg direkte nedprioritert når han velger spillingen fremfor å ta vare på forholdet.Han sier ofte at vi må legge oss tidlig og kose oss. Men så , når ungene er lagt for kvelden og vi har tid til oss to, så befinner han seg oftere og oftere på nettet. Kjekt å se ryggen på han i et par timer......

Nå våknet jeg da han skulle legge seg så nå er jeg lys våken og blir selvfølgelig trøtt i morgen. Klarer aldri å få sove når dette skjer pga av at jeg irriterer meg slik over det.

Hadde det ikke vært for at pc`en er ny så hadde jeg "tilfeldigvis" sølt litt vann på den....

Er det for mye forlangt av en gift mann, 30, med barn, full jobb, at han begrenser seg når det gjelder slike aktiviteter? Synes det er umodent. Føler at jeg er gift med en tankeløs guttunge.

Jeg har ikke den "luksusen "at jeg kan drite i ungenes behov og sette mine behov først. Om jeg drikker meg god og brisen, er våken til 5 om morningen og så legger meg,-så hadde ungene stått med bæsjebleie i sengen og hylt i flere timer. Han våkner jo ikke....og tar det for gitt at jeg gjør det.

Helvete, så irritert nå!!!!!!!! :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes rett og slett du skal vise han det du har skrevet her...

Gjest Very Victoria
Skrevet

Dette her er helt uakseptabel oppførsel når det er små barn i huset. Du skal holde deg for god til å "søle noe" i tastaturet men heller ta det opp med han på en skikkelig måte, evt. vise han det du har skrevet her.

Pokerspilling på nett er det lett å bli avhengig av på samme måte som spilleautomater og det er tydelig at spillingen hans er ute av kontroll når han omtaler 5 timers spilling som "en liten stund".

Skrevet

Hadde du reagert på samme måte hvis han "glemte tiden" og ble sittende oppe til klokken fire å lese en god bok ?

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du iriterer deg. Snakk med mannen, dere har tre unger sammen og han må ta sin del av jobben. Eller kanskje du rett og slett skal overlate ansvaret til ham en gang i blant, reis bort en helg eller dra ut med venninder. Du også trenger en pustepause.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg hadde gitt han et ultimatum jeg...

Enten må han kutte ned og prioritere deg, ellers vraker du maskina... Poenget er at han tydeligvis ikke forstår at denne spillinga begynner å bli et problem for han, og ikke minst deres familie. En person som prioriterer spilling fremfor sin kone og sine barn har et spilleproblem!

Skrevet

Jøss. det er når jeg leser sånne tråder som dette jeg er glad for at jeg er single. Utrolig hva enkelte damer finner seg i.Han her må strammes opp skikkelig!

Skrevet
Hadde du reagert på samme måte hvis han "glemte tiden" og ble sittende oppe til klokken fire å lese en god bok ?

Hver eneste kveld, penger involvert, med 10-15 øl til, slik at familien må lide for det...da har man også lov å reagere.

Og det skumle er at i dag er det ikke de store summene det dreier seg om, men det kan se heeelt andeledes ut om noen uker!

Det er ikke få som har spilt fra seg både hus og hjem.

Skrevet

Du trenger jo ikke å vrake maskinen, bare kanseler Internett abonementet. Si til han at enten får han begrense pokertiden, eller så blir det slutt på Internett.

Ellers kan du ringe support på routeren og be om hjelp til å få blokket denne websiden. Om din mann ikke er spesielt datakyndig vil han antagelig bare tro at det er noe galt med websiden (for dere kan jo se alle andre).

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

ja, det hadde jeg,-om det skjedde like ofte som spillingen hans.

Nå skjer ikke dette hver kveld, men oftere og oftere. Noen ganger begrenser han seg til en time og det er flott. Men stort sett så blir han sittende og da er kvelden ødelagt. Det er for meg en selvfølge at man som gift og med barn er et team. Det å ta avgjørelser basert på hvilke konsekvenser det får for partneren.

Han gjør dette fordi han vil. Jeg forstår at han synes det er artig og en form for avkobling. Men det finnes en mellomting.

Vi var på byn for noen uker siden. Lenge siden sist. Han var trøtt og ville hjem tidlig. Helt greit for meg, vi skal tross alt være i form til å ha ungene neste dag når vi henter de hos besteforeldrene. Når vi kom hjem setter han seg ned og spiller poker til kl 6 om natten.

Da blir jeg oppgitt. For lite søvn gjør at overskuddet han får til meg og ungene blir begrenset.

Jeg går hjemme med tre unger og synes at det er viktig å prioritere parforholdet. Det er lett for at man kommer inn i et mønster og glemmer å ta vare på hverandre.

Synes det er dagens høydepunt når han kommer hjem fra jobb. Har savnet han og har et oppriktig ønske om at vi tar godt vare på den tiden vi har sammen. Hverdagen er hektisk. Men stadig oftere så går jeg i ett med veggen og han velger data foran meg.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Pokerspilling på nett er det lett å bli avhengig av på samme måte som spilleautomater

eller kvinneguiden? :)

Skrevet

Skjønner hvordan du har det! Vis han innlegget du. Kanskje det hjelper. Send det til han på mail.

Skrevet

Et annet forslag er at DU begynner å okkupere pcen når du vet han pleier å bruke den. Kanskje det hjelper. At han bare ser ryggen din...

Skrevet

Så du ønsker å begrense din manns tid til seg selv og sine hobbyer. Så fint. Og hvilken lyd får pipa om han begynner å begrense din tid til deg selv og dine hobbyer? Tenk litt på det du, og slutt å være så grenseløst egoistisk!

Skrevet
Så du ønsker å begrense din manns tid til seg selv og sine hobbyer. Så fint. Og hvilken lyd får pipa om han begynner å begrense din tid til deg selv og dine hobbyer? Tenk litt på det du, og slutt å være så grenseløst egoistisk!

Om det går utover kone og barn er det grunn til å reagere. Det har ikke noe med egoisme å gjøre!!!!! :frustrert:

Skrevet
Jeg synes rett og slett du skal vise han det du har skrevet her...

Her tenker jeg at dette har skjedd flere ganger. Ta en prat med han, og vis han innlegget ditt. Lykke til.

:nissevink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...