AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Eks. En avgjørelse, om han mener noe er feil eller rett, så er det hannes ord som er loven. Ikke vits å ta noen diskusjoner for da hever han stemmen og da er det bare å `underkaste seg` Om jeg er små irritert eller i dårlig humør, og sier noe med en feil tone, da blir mannen streng og enda surere. Igjen bare å "underkaste seg" og være "snill pike" ER så lei av å føle at jeg ikke har noe stemme i huset. Er det slik det er? Om man snur om på situasjonen, og han kommer i dårlig humør, da må jeg underkaste meg totalt. Gå på eggeskall og føler jeg ikke kan snakke. Anonymkode: 84700...61c 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Nei, det er ikke sånn det er. Hvorfor gidder du? Anonymkode: d983d...fb4 23 2
Toyah Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 Nei, det er ikke sånn det er. Her i dette hus, bestemmer vi i felleskap. Voksenkjeft gidder jeg ikke å ta i mot. En får ta opp ting på en konstruktiv måte. 11 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 Høres ut som et gigantisk rødflagg. Hvorfor gidder du kjipe mannfolk? Anonymkode: 6f528...dc8 8
Gjest _Falkor_ Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 Nope, er absolutt ikke slik det er. Har du vurdert å gå fra han?
Crazydoglady Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eks. En avgjørelse, om han mener noe er feil eller rett, så er det hannes ord som er loven. Ikke vits å ta noen diskusjoner for da hever han stemmen og da er det bare å `underkaste seg` Om jeg er små irritert eller i dårlig humør, og sier noe med en feil tone, da blir mannen streng og enda surere. Igjen bare å "underkaste seg" og være "snill pike" ER så lei av å føle at jeg ikke har noe stemme i huset. Er det slik det er? Om man snur om på situasjonen, og han kommer i dårlig humør, da må jeg underkaste meg totalt. Gå på eggeskall og føler jeg ikke kan snakke. Anonymkode: 84700...61c Nei, du må ingenting. Du velger å gi deg for å unngå konflikter. Det kommer bare til å gå utover deg selv og det kommer ikke til å endre seg uten at du tar de kampene du tenker er verdt å ta. Kanskje ikke det endrer seg da heller, men da er det på tide å gå videre 8
Mezzosoprena Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Eks. En avgjørelse, om han mener noe er feil eller rett, så er det hannes ord som er loven. Ikke vits å ta noen diskusjoner for da hever han stemmen og da er det bare å `underkaste seg` Om jeg er små irritert eller i dårlig humør, og sier noe med en feil tone, da blir mannen streng og enda surere. Igjen bare å "underkaste seg" og være "snill pike" ER så lei av å føle at jeg ikke har noe stemme i huset. Er det slik det er? Om man snur om på situasjonen, og han kommer i dårlig humør, da må jeg underkaste meg totalt. Gå på eggeskall og føler jeg ikke kan snakke. Anonymkode: 84700...61c Nei, det er ikke slik "vi damer" må - det er du som lar dette skje i ditt forhold. Du er sammen med en idiot av en mann 8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 Min mann kan prøve seg på slikt, men det slår tilbake, så han et I hovedsak avlært slik bøllete oppførsel. Du må tåle sur mann, uten å bli vippet av punnen, og å stå i en uenighet da. Om du bare gir etter lærer du ham at det lønner seg å bølle. Anonymkode: ebe58...a27 9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 Nei, det er ikke sånn hos oss i alle fall. Men uansett så løser vi de fleste spørsmål og konflikter før det eskalerer så mye da. Anonymkode: 42f5f...2d5 1
klarinetta Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eks. En avgjørelse, om han mener noe er feil eller rett, så er det hannes ord som er loven. Ikke vits å ta noen diskusjoner for da hever han stemmen og da er det bare å `underkaste seg` Om jeg er små irritert eller i dårlig humør, og sier noe med en feil tone, da blir mannen streng og enda surere. Igjen bare å "underkaste seg" og være "snill pike" ER så lei av å føle at jeg ikke har noe stemme i huset. Er det slik det er? Om man snur om på situasjonen, og han kommer i dårlig humør, da må jeg underkaste meg totalt. Gå på eggeskall og føler jeg ikke kan snakke. Anonymkode: 84700...61c Tenker at dette ikke har noe å gjøre med mann og kvinne, men en skjev maktbalanse, hvor én forventer å dominere den andre. Du har fått erfaringen, om du velger å leve med det, bør være neste spørsmål. Endret 11. november 2022 av klarinetta 1 3
Gjest Paramount Skrevet 11. november 2022 #11 Skrevet 11. november 2022 klarinetta skrev (12 minutter siden): Tenker at dette ikke har noe å gjøre med mann og kvinne, men en skjev maktbalanse, hvor én forventer å dominere den andre. Det tror jeg du har rett i, men det er kanskje litt typisk menn å tro at de kan bosse rundt med dama. Ofte er damene klokere, og rausere, og lar mannen tro at han styrer og har kontroll. Men beste løsning er nok dette: AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Min mann kan prøve seg på slikt, men det slår tilbake, så han et I hovedsak avlært slik bøllete oppførsel.
klarinetta Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 Paramount skrev (2 minutter siden): Det tror jeg du har rett i, men det er kanskje litt typisk menn å tro at de kan bosse rundt med dama. Ofte er damene klokere, og rausere, og lar mannen tro at han styrer og har kontroll. Men beste løsning er nok dette: ....tror nok det kan være en del kranglete damer rundt omkring også. Men det er muligens en høyere terskel for det. Kjønn var et tema i overskriften, derfor ville jeg svare på det.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Skrevet 11. november 2022 6 minutter siden, Paramount said: Det tror jeg du har rett i, men det er kanskje litt typisk menn å tro at de kan bosse rundt med dama. Ofte er damene klokere, og rausere, og lar mannen tro at han styrer og har kontroll. Men beste løsning er nok dette: Vet ikke jeg, syns jeg kjenner ganske mange par der dama er sjefen, og til og med bestemmer hvordan mannen skal kle seg. Anonymkode: 2e126...041 1
Gjest Karamelis Skrevet 11. november 2022 #14 Skrevet 11. november 2022 Å underkaste seg er noe bikkjer gjør, så nei.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #15 Skrevet 11. november 2022 Til syvende og sist, så er det sånn ja. Det er derfor kvinner bør unngå forhold. Anonymkode: 204c4...f4b
Gjest Paramount Skrevet 11. november 2022 #16 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke jeg, syns jeg kjenner ganske mange par der dama er sjefen, og til og med bestemmer hvordan mannen skal kle seg. Anonymkode: 2e126...041 Det er mange menn som ikke bryr seg en dust om klær, så det stemmer nok. Men kommer det til viktigere ting, definert av dem, da kan det bli vanskeligere å bestemme for kvinner .
Gjest Paramount Skrevet 11. november 2022 #17 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til syvende og sist, så er det sånn ja. Det er derfor kvinner bør unngå forhold. Anonymkode: 204c4...f4b Jeg tenker at kvinner heller bør stå opp for seg selv. Å smyge seg unna som en våt hund er bare pinlig.
Raven.Writingdesk Skrevet 11. november 2022 #18 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Eks. En avgjørelse, om han mener noe er feil eller rett, så er det hannes ord som er loven. Ikke vits å ta noen diskusjoner for da hever han stemmen og da er det bare å `underkaste seg` Om jeg er små irritert eller i dårlig humør, og sier noe med en feil tone, da blir mannen streng og enda surere. Igjen bare å "underkaste seg" og være "snill pike" ER så lei av å føle at jeg ikke har noe stemme i huset. Er det slik det er? Om man snur om på situasjonen, og han kommer i dårlig humør, da må jeg underkaste meg totalt. Gå på eggeskall og føler jeg ikke kan snakke. Anonymkode: 84700...61c Sånn skal det ikke være uansett kjønn eller rolle i familien, Det du beskriver er en hustyrann. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #19 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Eks. En avgjørelse, om han mener noe er feil eller rett, så er det hannes ord som er loven. Ikke vits å ta noen diskusjoner for da hever han stemmen og da er det bare å `underkaste seg` Om jeg er små irritert eller i dårlig humør, og sier noe med en feil tone, da blir mannen streng og enda surere. Igjen bare å "underkaste seg" og være "snill pike" ER så lei av å føle at jeg ikke har noe stemme i huset. Er det slik det er? Om man snur om på situasjonen, og han kommer i dårlig humør, da må jeg underkaste meg totalt. Gå på eggeskall og føler jeg ikke kan snakke. Anonymkode: 84700...61c Heregud. Ville du godtatt slik oppførsel fra venninner, kollegaer, naboer eller egne foreldre også? Jeg ville ikke godtatt det fra noen, og det inkluderer også sjefen min. Anonymkode: 689df...e66 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #20 Skrevet 11. november 2022 Paramount skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at kvinner heller bør stå opp for seg selv. Å smyge seg unna som en våt hund er bare pinlig. Det begynner å bli en del generasjoner hvor kvinner har prøvd dette nå ,og det gikk greit en stund så lenge de fortsatt oppførte seg som og lot som de alle var den typiske kvinnen som menn ville at de skulle være. Når kvinner endelig (trodde de) kunne slutte å underkaste seg menn ,så gikk det nedover ganske med en gang. Anonymkode: 204c4...f4b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå