Gå til innhold

Lærer som fortsetter å følge opp elev etter skoleslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ufrivillig barnløs barneskolelærer. Til sommeren er klassen jeg er lærer for ferdig på barnetrinnet. I denne klassen er det særlig én elev som strever mye.  Jeg er så bekymret for eleven og ønsker så sterkt å følge vedkommende videre. Vi har et nært forhold og jeg vet vedkommende har støttet seg på meg om det har vært vanskelig hjemme eller sosialt. Jeg vet ikke helt hva jeg nøyaktig tenker rent praktisk, men lurer i første omgang på hva du som forelder hadde følt dersom dere fikk et slikt spørsmål fra barnet deres sin lærer. Familien sliter mye på grunn av denne eleven. Kunne jeg fungert som en slags avlastning uten å formulere det slik? Er usikker på om dette er fint eller bare rart. Sliter veldig med å sende klassen videre da jeg har hatt de i flere år. De er som barna jeg aldri fikk og særlig denne eleven er jeg meget bekymret for hvordan det vil gå videre med..

Anonymkode: 27282...213

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på relasjonen du har til foreldrene. 
Jeg har ikke en slikt type relasjon til lærerne at det hadde vært greit og jeg hadde opplevd det som merkelig og intenst 

Anonymkode: d15dc...f15

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger kan det være OK å følge opp en elev etter at du er ferdig med klassen. Vi er alle mennesker, og mennesker knytter seg til hverandre, så jeg vil ikke si at det automatisk er galt. Men jeg synes det høres ut som om ditt hovedfokus er på din egen bekymring og egne følelser her, og da skal du trå forsiktig. Det er heller ikke sunt å omtale en skoleklasse som barna du aldri fikk. 

Anonymkode: 4aabf...012

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I denne klassen er det særlig én elev som strever mye.  Jeg er så bekymret for eleven

om det har vært vanskelig hjemme eller sosialt.

særlig denne eleven er jeg meget bekymret for hvordan det vil gå videre med..

Anonymkode: 27282...213

Du sender en bekymringsmelding til barnevernstjenesten.

Anonymkode: a076e...274

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil bare si at jeg er glad det finnes lærere som deg . Dette her er vanskelig ! Har eleven hatt noe form for hjelp gjennom ppt, spesialpedagogisk hjelp osv ? . For i såfall skal dere jo ha overgangsmøte til ny skole . Å der kan du si noe om vanskene til eleven . Og at du ser at eleven har behov for litt ekstra hjelp og omsorg i skolehverdagen . 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...