Gå til innhold

MA og utskrapning- når bør man prøve igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Har denne uken hatt utskrapning da foster døde i uke 8(jeg var i uke 11 denne uken)

Legen sa jeg burde vente en mensen før vi prøver på nytt. Mener hun da at når jeg får mensen neste gang så prøver man på den eggløsningen etter det? Eller to mensen også eggløsning? Hva er egentlig grunnen til at man skal vente? Jeg var litt utafor på sykehuset så var ikke helt i stand til å

stille så mange spørsmål. 

Anonymkode: 6c1e2...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Da jeg var gjennom det tilsvarende i 2007 venta vi én mens før vi forsøkte igjen. Jeg hadde utskrapning i 13. uke (fosterdød i uke 9) i slutten av juli, og ble gravid i begynnelsen av oktober.

Jeg tror grunnen til at legene ønsker én mens før forsøk er litt delt. For det første blir man sikrere på termin. For det andre at kroppen skal komme seg litt etter forrige svangerskap.

Masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever også at det er litt ulike svar på hvorfor man skal vente, så man blir litt forvirret. Får høre litt med legen, vurderer også en gyn sjekk før vi prøver igjen, gjorde di noe sånt?:-)

Takk, håper vi slipper dette igjen. Var med tvillinger så ble litt ekstra sårt av hele sjokket med både død og to stk som vi ikke viste om❤️

Anonymkode: 6c1e2...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...