AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #61 Skrevet 13. november 2022 Har Fjordkraft og brukte 953 kWt i oktober. Fikk regning på 1700 kr. Anonymkode: 4c7b0...457
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #62 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har Fjordkraft og brukte 953 kWt i oktober. Fikk regning på 1700 kr. Anonymkode: 4c7b0...457 Jeg brukte mindre enn deg fikk 3800 norges energi. Anonymkode: 3acc8...489
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #63 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg brukte mindre enn deg fikk 3800 norges energi. Anonymkode: 3acc8...489 Ikke meg du siterte, men hvordan er det mulig? Anonymkode: 09134...7b6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #64 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke meg du siterte, men hvordan er det mulig? Anonymkode: 09134...7b6 Dårlig avtale. Antagelig av typen variabel, prisfrys, garantert fornøyd, forutsigbar eller andre fancy navn på rådyr fastprisavtale som endrer fastpris med, nå, 30 dagers varsel. Anonymkode: 9b66b...217 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #65 Skrevet 13. november 2022 Medan pengene renner inn i kassa til statkraft, og aksjonerene kan ta ut feite utbytter er det noen som må betale regningen. Eg tar rett,og slett synt i mange som nå har fått skyhøye regninger som en følge av en ren fustrasjon over hvilke strøm- avtaler de skal velge. Myndighetene har nå sittet handlingslammet som under pandemien, og er bekymra for politikerne, og deres rådgivere er uskikket yil å løse kriser i samfunnet. Norge tjener "rått" på høye energipriser, men vi kan ikkje kjøpe snakke oss bort, og kjøpe oss fri for en rekke utfordinger vi står overfor. Det meste handler idag om økonomi, og slik har det vert i mange år nå, og den tidsalderen må vi få lagt bak oss. Folk flest har utvilsamt godt av å dempe kjøpefesten etter mange år med oppgangstider men å "slå beina under dem" synes eg ikkje noko om. Høyst truleg vil ein få mange økomoiske flyktninger fra Norge om ikkje noen snart tar til vetet. Anonymkode: fa9f2...da3
newman01 Skrevet 14. november 2022 #66 Skrevet 14. november 2022 (endret) 10 hours ago, AnonymBruker said: Medan pengene renner inn i kassa til statkraft, og aksjonerene kan ta ut feite utbytter er det noen som må betale regningen. Eg tar rett,og slett synt i mange som nå har fått skyhøye regninger som en følge av en ren fustrasjon over hvilke strøm- avtaler de skal velge. Du kan da ikke mene at det er Regjeringen eller myndighetene sin skyld at enkelte her inne har signert på verdens verste avtale? Om folk frivillig velger å betale 60x markedspris på strøm må de gjerne gjøre det, men å skylde på politikere er meget stor ansvarsfraskrivelse. Vi har jo en relativt grei ordning hvor staten dekker 90% av ekstremt høye priser. Ja det har vært dyrt med strøm siste perioden, men det er lov til å sette seg litt inn i saken. De fleste klarer å skjønne at det er dumt å betale 249kr/literen for diesel, og de bør også skjønne at det er dumt å inngå fastprisavtale på 6,49kr/kWh når staten dekker 90% av alt over krona sånn ca. Om man sitter hjemme og brenner tusenlapper kan man ikke klage på at trygda er for lav. Edit: og angående aksjonærene du sikter til: HVEM er dette? Mener du staten og kommunene som eier kraftprodusentene? Eller mener du eierne av strømformidlerne Fjordkraft og Norgesenergi? Endret 14. november 2022 av newman01 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #67 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 16.20): Jeg tror jeg hadde dem samme avtalen som deg (den hvor det varsles prisendring i forkant og man får en fast strømpris i en periode) og mistenker at jeg har gjort samme tabbe. Har ikke fått regningen enda, men antar den blir høy. Problemet er også at strømstøtten følger spotprisen, og man betaler derfor full pris for det det koster ekstra med en dårlig avtale. Jeg reagerte på at de har tatt seg betalt noe slikt som 6kr/kWh i en lang periode. Dette var mens strømmen var litt dyr og jeg tenkte at det sikkert ville jevne seg ut. Etter prisene sank ned til rundt 1.50kr i snitt, fortsatte de å holde prisen opp 5.49kr/kWh. I det siste varselet, varslet de at den ville settes ned til kanskje 4.99kr, mens nå ligger spotprisene langt under 1kr. En ting er om man har låst seg inn i en dårlig deal. Da vet man hva man har gått inn på, og tar en risiko der. Men dette er jo en flytende pris uten binding som egentlig skal følge markedsprisen, hvor det er tatt et gjennomsnitt og et ekstra påslag som "buffer" for strømselskapet. Men her har de satt den bufferen LAAAAANGT over det som er å forvente. Juridisk sett kan de sikkert gjøre det, men det virker nesten litt som at de justerer prisene så høyt og "håper" at folk ikke legge merke til det. For min del er dette egentlig et grovt tillitsbrudd, og selv om jeg har råd til å betale regningen, kommer jeg nok til å klage når den kommer. Det er grenser for hva som er moralsk riktig å gjøre. Man forventer ikke at banken plutselig sender ut et varsel om at "Vi øker renten din til 10000% neste måned" for så å sende regninger på flere 100.000kr i renter. Hvis jeg ikke får gjennomslag, kommer jeg til å skrive ut flygeblader og henge opp i borettslaget til advarsel for alle, med telefonnummer hvor de kan klage, og telefonnumre til alternative leverandører. Anonymkode: 7a2c3...d64 Byttet ut Fjordkraft på fredag når regningen kom. De manipulerer og tjener grovt. Denne gangen ble de for grådige og istedenfor noen hundrelapper pr.mnd. så ble regningen for min del 8500 kr. Normalt 2500, med spotpris 1500. De bruker "fancy" ord som garanti, garantert fornøyd, unngå overraskelser og designer produktet slik det tåkelegges og de "passer på oss". De spekulerer i at folk ikke daglig er inne å kontrollerer. Men denne gåingen fikk de det trynet. De ble tatt med bukse nede og alle så hva de driver med. Jeg har byttet ut Fjordkraft (for alltid). De ringe meg opp igjen for 30 min. Siden og ville selvsagt ha meg tilbake. Har jo trossalt vært kunde siste 6 årene. Beklageligvis gikk det en kule varmt og burde ikke sagt det jeg sa. Men den som ringte fikk en rimelig klart tilbakemelding om det selskapet kan dra til helv... Har normalt kontroll på følelser men etter å ha blitt lurt/svindlet av spekulative folk så var jeg forbannet. Vi nordmenn er nok litt for godtroende. Og nei jeg har ikke byttet til Skagerak, Trønderenergi, BKK kraftlag for disse er samme firma som Fjordkraft. paraply org. heter Elmera Group. Har leverandøren din oppheng i Elmera Group er det samme firmaet som Fjordkraft. Samme policy, firmaprofil, manglende etikk og beveger seg på grensen til svindel. Aldri aldri støtt denne formen for selskapsfilosofi. Etisk konkursbo. Anonymkode: ec5c2...423 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #68 Skrevet 14. november 2022 newman01 skrev (51 minutter siden): Du kan da ikke mene at det er Regjeringen eller myndighetene sin skyld at enkelte her inne har signert på verdens verste avtale? Om folk frivillig velger å betale 60x markedspris på strøm må de gjerne gjøre det, men å skylde på politikere er meget stor ansvarsfraskrivelse. Vi har jo en relativt grei ordning hvor staten dekker 90% av ekstremt høye priser. Ja det har vært dyrt med strøm siste perioden, men det er lov til å sette seg litt inn i saken. De fleste klarer å skjønne at det er dumt å betale 249kr/literen for diesel, og de bør også skjønne at det er dumt å inngå fastprisavtale på 6,49kr/kWh når staten dekker 90% av alt over krona sånn ca. Om man sitter hjemme og brenner tusenlapper kan man ikke klage på at trygda er for lav. Edit: og angående aksjonærene du sikter til: HVEM er dette? Mener du staten og kommunene som eier kraftprodusentene? Eller mener du eierne av strømformidlerne Fjordkraft og Norgesenergi? Poenget er at dette firmaet SPEKULERER i at folk ikke har satt seg inn i at strømstøtene gjelder SPOTPRIS, at folk ikke sitter og følger med. De designer produkter og gir de navn , ringer opp folk som de håper ikke kan strømsystemet til fingerspissene, som tror på deres lovnader, ar de er på deres side. Norge er et tillitsamfunn, og disse selskapene utnytter dette. Bare navnet Fjordkraft gi assosiasjon til Norge, fjorder, det er oss, vi passer på dere. Foretningsprofilen er kynisk og manipulativ. Ja, jeg er en av de som ble "svindlet". Jeg har lært. Det kostet meg 6000 kr i oktober, penger jeg har så det klarer jeg. Nå veit jeg hvilke firma jeg ALDRI skal ha med å gjøre igjen og det er alle som tilhører Elmera Group. Nå veit vi at der kjeltringer og vi veit hvem vi skal unngå. https://aksjelive.e24.no/article/wOjXm1 Dett er ikke første gang dette firmaet prøver seg og ikke siste. Folk burde vise dem ryggen. https://www.finansavisen.no/nyheter/kommentar/2022/04/06/7847674/98.000-stromkunder-har-romt-fjordkraft?zephr_sso_ott=mjk0jm Forbrukerrådet i oktober 2020 kom med sterke anklager om prisjuks mot flere strømleverandører, inkludert Fjordkraft. Anonymkode: ec5c2...423 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #69 Skrevet 14. november 2022 Jeg fikk 1563 kr 1000kwh for okt. Spotpris fra Fjordkraft. Man må passe på at de legger på noe unødvendige extra som prisgaranti, forsikring ved arbeidsledighet osv ut en å sie fra. Det fikk merket og klaget på dem og ba om fjerne alt det tullet de driver med. Det hjelper mye når nye regning kommer Anonymkode: dd5f7...f03 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #70 Skrevet 15. november 2022 Jeg har sendt klage til Fjordkraft. Jeg anbefaler andre som har fått høye regninger å gjøre det samme. Om de ikke reduserer regningen så har man i det minste sagt ifra. Ikke godta en generelt svar med henvisning til en nettside, krev å få innsyn i hvordan de har kommet frem til prisen som er satt, og ikke la de slippe unna på første forsøk. Flere aviser har idag overskrifter om skyhøye regninger fra nettopp Fjordkraft. Anonymkode: 7a2c3...d64 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #71 Skrevet 16. november 2022 En god regel er å sette seg inn i ting før en aksepterer avtaler. Når strømselskapet ringer deg og tilbyr en «bedre» avtale, er det aldri til kundens fordel. Anonymkode: d9460...38b 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #72 Skrevet 19. november 2022 Maskinfører skrev (På 13.11.2022 den 4.00): Pappa tegnet et Flytende strøm avtale en gang i tiden Skagerak Energi/Fjordkraft han ble kunde i 1996 da Tønsberg Energiverk ble nedlagt hvorfor Flytende Strøm er erstattet med Variabel vet vi ikke har skiftet nå til spot Dette er godt ment: er mye lettere å lese postene dine om du har komma eller punktum. Har familie med dysleksi, så ser du antagelig også har det💗 En grei huskeregel: putt på komma der du føler det er en fullstendig setning. Eller les setningen som du skulle snakket, og sett komma der du trenger et pusterom. Anonymkode: 5856a...a67 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #73 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 13.11.2022 den 20.28): Ikke meg du siterte, men hvordan er det mulig? Anonymkode: 09134...7b6 Hadde spot så gjorde de om. Jeg klarte ikke å henge med i dette. Anonymkode: 3acc8...489
Maskinfører Skrevet 19. november 2022 Forfatter #74 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er godt ment: er mye lettere å lese postene dine om du har komma eller punktum. Har familie med dysleksi, så ser du antagelig også har det💗 En grei huskeregel: putt på komma der du føler det er en fullstendig setning. Eller les setningen som du skulle snakket, og sett komma der du trenger et pusterom. Anonymkode: 5856a...a67 Har dessverre ingen skolegang gikk på en avdeling der barn satt i rullestol og ikke en gang kunne snakke barnevernet var ikke så intrissert i at jeg skulle gå i vanlig klasse takk for at du sier fra skal snart slette kvinneguiden du er ikke den eneste som sier dette ikke kan jeg engelsk heller for å smøre det ekstra inn 1
shab Skrevet 19. november 2022 #75 Skrevet 19. november 2022 Jeg skiftet til fjordkraft i sommer for å få trumf-bonus. HAha. Men bor på vestlandet så strømmen er vel ok pris her.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #76 Skrevet 20. november 2022 Maskinfører skrev (På 19.11.2022 den 19.04): Har dessverre ingen skolegang gikk på en avdeling der barn satt i rullestol og ikke en gang kunne snakke barnevernet var ikke så intrissert i at jeg skulle gå i vanlig klasse takk for at du sier fra skal snart slette kvinneguiden du er ikke den eneste som sier dette ikke kan jeg engelsk heller for å smøre det ekstra inn Drit langt F*** i hva folk her inne sier. Vær deg selv og skriv som du gjør! Aldri slutt å uttale seg om ting, bare fordi folk har problemer med skrivefeil. Det er deres problem, og aldeles ikke ditt. Anonymkode: ff39c...55b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #77 Skrevet 20. november 2022 Maskinfører skrev (På 19.11.2022 den 19.04): Har dessverre ingen skolegang gikk på en avdeling der barn satt i rullestol og ikke en gang kunne snakke barnevernet var ikke så intrissert i at jeg skulle gå i vanlig klasse takk for at du sier fra skal snart slette kvinneguiden du er ikke den eneste som sier dette ikke kan jeg engelsk heller for å smøre det ekstra inn Hvis det er sånn å forstå at du er selvlært, vil jeg faktisk si du har gjort en god jobb. Det har neppe vært lett å være sin egen lærer. Å lære seg engelsk blir lystbetont om du lærer gjennom dataspill. Nå vet ikke jeg hvilke interesser du har, men jeg tar meg friheten til å foreslå dette. Jeg spilte det mye da jeg var yngre. Det fantes/finnes kanskje fortsatt verdener hvor snakkefunksjonen var avslått også, perfekt dersom man bare vil trene ferdigheter uten å prate med andre spillere. (Nei, det er ikke et søtt lek og lær-spill) https://play.runescape.com Anonymkode: d3c33...5aa
Gjest Adobyen Skrevet 20. november 2022 #78 Skrevet 20. november 2022 Maskinfører skrev (På 19.11.2022 den 19.04): Har dessverre ingen skolegang gikk på en avdeling der barn satt i rullestol og ikke en gang kunne snakke barnevernet var ikke så intrissert i at jeg skulle gå i vanlig klasse takk for at du sier fra skal snart slette kvinneguiden du er ikke den eneste som sier dette ikke kan jeg engelsk heller for å smøre det ekstra inn Nei, nei!! Du må være her. Drit i de som kritiserer alt og alle. Det er mye verre at de blander inn engelske ord over alt, og snakker stygt, enn at det mangler et komma her og der. Du er høflig og ordentlig og oppfører deg fint mot andre 💙. Det kan man dessverre ikke si om alle. AB-trollene er ofte verst. De finner alltid noe galt med alle andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå