Gå til innhold

Flere her som har fått dyr strømregning fra Fjordkraft ?

Maskinfører

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 22.07):

Det er vel før strømstøtte også....

Anonymkode: d9460...38b

Har ikke strømstøtte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dyreste strømregningen jeg har fått noensinne var på nesten 1700.- totalt. Jeg eier hus på 136 kvm og varmekabler på bad, kjøkken og gang. Stort sett ligger regningene mine på 6-800.- totalt hver mnd. Den på nesten 1700.- var for Desember med mye baking, julebelysning og det som hører med til middager i jula.

Anonymkode: f056d...be2

aa..eller du har en lav fastpris-avtale fra før prisene økte?

Anonymkode: dc993...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Høres veldig høyt ut. Her har vi brukt rundt 2500 kwh i oktober, og fikk regning på 3800.-

Anonymkode: bdb10...50d

Hei ja veldig høyt forbruket i septeber-Oktober var på  450 kwt og Fakturaen var på 1 276,- så en tredobling må det ha vært 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis man bestrider en faktura og tilbakeholder en betaling (eller kun betaler det beløpet man anser som "riktig") mens en sak behandles, hvor lenge kan man bestride uten at den kan tas til inkasso eller tillegges renter og slikt? Hvis saken ender med at jeg likevel må betale hele, er det noe risiko for at de kan kreve ekstra omkostninger?

Anonymkode: 7a2c3...d64

Ikke sikker men evt forbrukerrådet el klagenemda er vel noe som kan benyttes men det heter seg jo de at man skal betale deretter klage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maskinfører said:

Min pris var på mellom 575-649 øre pr kwt bor i N02 strømstøtte bryr jeg meg ikke om er muting av folket i Norge for å slippe og ta tak i de virkelige problemene innfør litt støtte så går det seg til alt rakner når den forsvinner 

Hæ?

Anonymkode: 2427f...a44

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Maskinfører said:

Har ikke lest noe avtale  de har flyttet meg over på denne uten samtykke  bestilte spotpris igår 

Du har garantert samtykket eller så har du ikke gitt tilbakemelding at du ikke ønsket en slik avtale, viktig å lese det man får fra strømleverandører enten man får det pr post eller e-post

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har garantert samtykket eller så har du ikke gitt tilbakemelding at du ikke ønsket en slik avtale, viktig å lese det man får fra strømleverandører enten man får det pr post eller e-post

Pappa tegnet et Flytende strøm avtale en gang i tiden Skagerak Energi/Fjordkraft han ble kunde i 1996 da Tønsberg Energiverk ble nedlagt hvorfor Flytende Strøm er erstattet med Variabel vet vi ikke har skiftet nå til spot 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (8 minutter siden):

Jaggu godt man har skrudd av varmepumpa :) blir snart vedfyring :) 

Får du veden gratis, eller svinbillig? Hvis du kjøper ved til normal pris så er det billigere å bruke varmepumpe. Med mindre strømprisene spretter opp rett til værs igjen.
Sånn veldig omtrentlig så kan man si at hvis strømprisen er under 140 øre (inkl. nettleie+skatt), så lønner det seg ikke å bruke kjøpt ved.
(Mange faktorer påvirker det så klart, som om man bruker panelovn eller varmepumpe, hvor god peis man har, hvor mye man betalte for veden, hva slags ved osv.)
I dag vil prisen i NO2 ligge stort sett på omtrent 80 øre inkludert nettleie og skatt.

Strømprisen i Tønsberg – Se dagens strømpriser i din kommune (vg.no)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får du veden gratis, eller svinbillig? Hvis du kjøper ved til normal pris så er det billigere å bruke varmepumpe. Med mindre strømprisene spretter opp rett til værs igjen.
Sånn veldig omtrentlig så kan man si at hvis strømprisen er under 140 øre (inkl. nettleie+skatt), så lønner det seg ikke å bruke kjøpt ved.
(Mange faktorer påvirker det så klart, som om man bruker panelovn eller varmepumpe, hvor god peis man har, hvor mye man betalte for veden, hva slags ved osv.)
I dag vil prisen i NO2 ligge stort sett på omtrent 80 øre inkludert nettleie og skatt.

Strømprisen i Tønsberg – Se dagens strømpriser i din kommune (vg.no)

Dette er så klart hvis man har spotpris. Din avtale har kanskje ikke endret seg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/11/2022 at 7:46 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke svindel. Det er ikke noen strømstøtte hvis gjennomsnittsprisen i regionen du bor i er under et vist nivå. Har du da en fastprisavtale som er høy så blir jo regningen høy også. Si opp avtalen asap. 

Anonymkode: 239b6...c88

Og strømselskapene har jo spekulert voldsomt på dette. Pga av hvordan strømstøtten er utformet var det lien oppside og stor nedside for forbrukeren å inngå en fastprisavtale på over 5 kr. Fjordkraft var den profesjonelle part her og burde ha fra rådet kundene slike avtaler.

Anonymkode: 07482...cf0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

aa..eller du har en lav fastpris-avtale fra før prisene økte?

Jeg har alltid hatt spotpris. Fikk tilbud om å binde meg til nesten 6 kroner K/w i November og Desember. Kommer aldri til å binde meg på noen som helst strømpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har alltid hatt spotpris. Fikk tilbud om å binde meg til nesten 6 kroner K/w i November og Desember. Kommer aldri til å binde meg på noen som helst strømpris.

Selv ikke  40 øre?

Anonymkode: ec142...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere som har denne variabelavtalen på strømpris, står det ikke underveis i appen hva kostnaden kommer på etterhvert som måneden går? Eller er det bare spotpris som har det tilbudet? 

Anonymkode: 015e6...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 11.11.2022 den 18.23):

Var dyr strømregning denne måneden 3 823,25,-  for 578 kwh 

Samme Faktura av dato 06.11.2015 forbruk 840 kwh  Beløp 839,44,-

Så her svindles vi folkens ved neste valg bør folket stemme i kategorien andre 

Ja, og det var nå etter at vi byttet til fast pris for første gang. Jeg skal betale den, men med det samme jeg oppdaget det, leste jeg litt rundt omkring ang. dette og det endte med at vi nå har spot pris hos de igjen. Nå har de så lave strømpriser at det er en drøm! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, tussi680 said:

Ja, og det var nå etter at vi byttet til fast pris for første gang. Jeg skal betale den, men med det samme jeg oppdaget det, leste jeg litt rundt omkring ang. dette og det endte med at vi nå har spot pris hos de igjen. Nå har de så lave strømpriser at det er en drøm! 

Aldri bind verken strømprisen eller renten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri bind verken strømprisen eller renten

Nei, er ikke i mine tanker engang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Fjordkraft. Fikk regning på 1683,- for 1067kWh, inkl. alt (nettleie, strømstøtte osv.). Har avtalen "spot med forvaltning". Anbefaler deg å ringe til de for å bytte til den avtalen isteden.

Endret av -jk-
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

dere som har denne variabelavtalen på strømpris, står det ikke underveis i appen hva kostnaden kommer på etterhvert som måneden går? Eller er det bare spotpris som har det tilbudet? 

Anonymkode: 015e6...e41

Jo da, foreløpig kostnad står i appen også ved variabel pris.

Men jeg tror at det var mange som trodde at strømstøtten skulle bli større, og dermed dekke nettleien + del av forbruket (slik som før, da prisen var høyere).

Anonymkode: 6350a...991

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi680 skrev (5 timer siden):

Hei Tussi86 :) skal betale den jeg også har nå skiftet over til spotpris ja de er ganske lave ser av Fjordkraft App så har jeg brukt strøm mellom 01.11-12.11 for 1 793 kroner avtalen trer ikke i kraft før om 14 dager står at jeg har brukt 308 kwh måler sier 243 så noe er galt hos dem 

Spot ligger nå på 0,46   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...