AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Må bare lufte noe, om jeg er helt på jordet eller.. Har mann og barn + mann har barn fra før. Helt siden vi ble kjærester for 10 år siden, har jeg ordet til farsdag for ham. Første året ble han veldig rørt, fordi ingen hadde gjort stas på ham før. Da hadde jeg fått barna til å lage tegninger, skrev et fint kort, og han fikk frokost på sengen. De gangene stebarna ikke har vært hjemme på farsdagen, har jeg snakket med dem om hva vi skal kjøpe til ham på forhånd, fått dem til å skrive på kort, sendt bilde av hva jeg har kjøpt osv. Etter vi fikk barn sammen, har jeg gjort det samme, bare med flere navn på kortet, bakt noe, ekstra god middag ect. Men, i fjor, hadde plutselig svigermor tatt med seg bare de eldste, og handlet gave og kort til far. Gaven var bare fra de eldste, og på kortet sto det bare navnene til de eldste (mine stebarn) Jeg visste ingenting om dette, så far fikk jo et til kort, fra alle barna, og gave fra alle barna. Jeg stusset veldig på dette, og tok det opp med mannen min, men han bare avfeide meg, og sa at moren hans er bare snill og mener bare godt. Men jeg forstår ingenting.. Og når jeg spurte barna hva vi skulle ordne til farsdagen i år, sa de eldste at det hadde de allerede ordnet med farmor - men bare fra de eldste, ikke de yngste (jeg spurte spesifikt) Det jeg ikke skjønner er hvorfor gjør hun dette? Hvorfor har hun begynt med det etter 8 år der det jeg ordnet til var godt nok?? Jeg kommer til å ende opp med å måtte spørre henne, men vet at hun kommer til å gå rett i forsvar og si at hun er bare snill. Hva i all verden skal jeg skrive til henne? Og hvorfor tror dere hun har begynt med dette? Jeg føler at det jeg gjør ikke er godt nok.. Anonymkode: 97e2e...4ae 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Og hun er klar over at dere har gjort stas på han disse tidligere åtte årene? Anonymkode: 9966c...e2d
Mooza Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 Er det et problem at de eldste kjøper gaver til far for seg selv? Det gjør vel ingenting? Det hindrer vel ikke deg å lage til farsdag at ikke ALLE gaver er ordnet av deg? Det er farsdag, og ikke du som skal diktere gaver osv... Hva er det du ikke forstår her? At farmor gjør noe med bare de eldste? De er eldst, og de trenger vel kanskje en shoppingtur med farmor mer enn småungene dine trenger det? Skjerp deg. 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 Hun har nok bare forstått at farsdag er en greie Ville bare satt pris på at hun gjorde noe hyggelig for en person jeg var glad i. Og hun tråkker jo heller ikke inn på "ditt" område, som er felles barn. Anonymkode: a0b93...1b7 4 2
Musis Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 Så trist når du har pleid å ordne noe fra alle søsknene. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 Hun fikk sikkert bare et innfall om at hun hadde lyst å sette pris på sønnen sin sammen med barnebarna. Ikke lag noe drama ut av dette. Far er fornøyd og glad, og det er det som betyr noe Anonymkode: d173e...570 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 Ikke skriv no, ta der ansikt til ansikt. Sms/messenger blir fort misforstått. Og ikke tenk at hun tenker at du ikke har gjort der godt nok. Kanskje hun plutselig kom på at hun får lite kvalitetstid med barnebarna siden det er delt samvær, også var dette en hyggelig greie de kunne gjøre sammen sidens det er unaturlig at barnas biologiske mor gjør det. Kanskje hun ikke har fått med seg at dere tidligere har gjort stas på far, og hun ikke ville at de første barna han skulle føle seg utenfor nå som det er felles barn i bilde..? Anonymkode: 9966c...e2d 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 Ts her Svigermor vet at jeg gjør en greie ut av farsdagen. Jeg har ofte ordnet noe til svigerfar også (fra barna) Noe koselig, og invitert på kake Jeg prøver ikke å diktere noe.. Syns bare det er så rart at hun plutselig skal begynne, og bare fra noen av barna. Er det fordi jeg er den onde slemme stemor blitt? Jeg skal snakke med henne.. Fordi jeg føler virkelig at det jeg gjør ikke er godt nok.. Anonymkode: 97e2e...4ae
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 Mooza skrev (28 minutter siden): Er det et problem at de eldste kjøper gaver til far for seg selv? Det gjør vel ingenting? Det hindrer vel ikke deg å lage til farsdag at ikke ALLE gaver er ordnet av deg? Det er farsdag, og ikke du som skal diktere gaver osv... Hva er det du ikke forstår her? At farmor gjør noe med bare de eldste? De er eldst, og de trenger vel kanskje en shoppingtur med farmor mer enn småungene dine trenger det? Skjerp deg. Skjerp deg selv... Anonymkode: 97e2e...4ae 1
BobbySocks Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 Snakk om å overtolke... Hvorfor i faen skal du være den "slemme stemoren" bare fordi hun kjøper gaver med to av barna? Kanskje hun bare plutselig har skjønt at farsdag er en greie og har lyst å handle med de store fordi hun vet du fikser for de små? Sånn helt uten sinnsyke baktanker? 2 3
Mooza Skrevet 11. november 2022 #11 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjerp deg selv... Anonymkode: 97e2e...4ae Det er ikke jeg som er usikker og kontrollerende her. Det er du. Du gjør en fin jobb med å lage farsdag til mannen din. Fint det. De største ungene hans handler nå inn gave med svigermor. Du sier selv at du kjøper til svigerfar. Betyr det at hun er en dårlig kone? Hvorfor handler dette om deg? Kanskje hun gjør det nå fordi hun vil ha mer tid med de eldste barna? Det er jo ikke enkelt å være barn med to hjem. Det kan vel være at hun vil ta seg litt spesielt av dem? Det kan også være at de er så store nå, og at det er vanskelig å bare komme og henge med dem, som hun kanskje mer kan gjøre med de små. Uansett så synes jeg det er rimelig spesielt at du skal kalle svigermor inn på teppet for å handle farsgaver med de eldste barna. så ja...Du ser ikke det selv? 3
Mooza Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det fordi jeg er den onde slemme stemor blitt? Jeg skal snakke med henne.. Fordi jeg føler virkelig at det jeg gjør ikke er godt nok.. Jeg vil jo tro at det er mer enn denne farsgaven som utløser denne mistanken din? Det er sikkert lurt å snakke med henne om det er noe hun reagerer på, eller om det er noe ungene savner som hun vet. Det er ikke lett å være stemor, og vite om man gjør det bra nok i andre sine øyne.. Spesielt ikke når ungene blir ungdommer. Men jeg ville ikke gått i stå over gavene. De er en bagatell.....men det er kanskje den berømte siste dråpen? Du kjenner gjerne svigermor så godt at du føler at hun legger noe mer inn i dette enn vi leser utfra det du skriver? Kanskje du heller skal snakke med de eldste barna hvis det er forholdet mellom dere som egentlig bekymrer deg... Endret 11. november 2022 av Mooza 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Skrevet 11. november 2022 Mooza skrev (52 minutter siden): Er det et problem at de eldste kjøper gaver til far for seg selv? Det gjør vel ingenting? Det hindrer vel ikke deg å lage til farsdag at ikke ALLE gaver er ordnet av deg? Det er farsdag, og ikke du som skal diktere gaver osv... Hva er det du ikke forstår her? At farmor gjør noe med bare de eldste? De er eldst, og de trenger vel kanskje en shoppingtur med farmor mer enn småungene dine trenger det? Skjerp deg. Det er snålt å utelate barn fra kortet ja. Hun kunne jo skrevet alles navn? Anonymkode: ba75f...55b 1
Mooza Skrevet 11. november 2022 #14 Skrevet 11. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er snålt å utelate barn fra kortet ja. Hun kunne jo skrevet alles navn? Anonymkode: ba75f...55b Hun vet jo at far får fra de små. Kanskje de eldste vil gi noe bare fra dem? De vil kanskje skille seg ut med sin spesielle gave? Han var deres far før han ble de små sin far. Det er faktisk lov å ville gi noe som bare er fra deg- dem i dette tilfellet. Men hvorfor er dette en ting? Skulle jeg reagerer på at stedatteren min kjøper egne gaver til faren sin, og ikke sammen med mine barn? Jeg bare synes det er veldig detaljstyrt. Endret 11. november 2022 av Mooza 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #15 Skrevet 11. november 2022 Så koselig! Ikke noe å lage greier av det der. Far blir feiret, er ikke det poenget med dagen? Anonymkode: 5c106...294 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #16 Skrevet 11. november 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er snålt å utelate barn fra kortet ja. Hun kunne jo skrevet alles navn? Anonymkode: ba75f...55b Er det fra alle barna da? Hvis det ikke er det, så er det jo ikke naturlig å skrive de på kortet.. Synes dette høres helt greit ut, å lage "bråk" av det er bare tullete og smålig. Anonymkode: 5c106...294 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #17 Skrevet 11. november 2022 Hvorfor gjøre et poeng ut av noe som garantert er utelukkende hyggelig for de eldste og for far og sikkert for farmor også? Det handler ikke om deg eller at du ikke er bra nok. Hvis du i det hele tatt skal si noe til farmor bør det være en hyggelig kommentar om at det er snilt at hun tar seg det bryet. Alt annet vil få deg til å virke smålig og kontrollerende. Anonymkode: acdf3...736 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #18 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ts her Svigermor vet at jeg gjør en greie ut av farsdagen. Jeg har ofte ordnet noe til svigerfar også (fra barna) Noe koselig, og invitert på kake Jeg prøver ikke å diktere noe.. Syns bare det er så rart at hun plutselig skal begynne, og bare fra noen av barna. Er det fordi jeg er den onde slemme stemor blitt? Jeg skal snakke med henne.. Fordi jeg føler virkelig at det jeg gjør ikke er godt nok.. Anonymkode: 97e2e...4ae Oi. Den var ekstremt invaderende. Det er jo en mann som ikke har markert farsdag på mulig 40 år som far... Og så skal du komme og vise hvordan de bør gjøre ting i forhold til egne barn. Du er jo gal. Eller troll. Begge deler er egentlig like patetisk en fredags kveld. Anonymkode: a0b93...1b7 1 2
Bokdamen Skrevet 11. november 2022 #19 Skrevet 11. november 2022 Er det andre sammenhenger der svigermor lager et skille mellom de du er mor til og de to eldste? Hvordan er samarbeidet med moren, trenge er litt ekstra oppmerksomhet som noen kommenterte? Hvor gammel er de to eldste vs de to minste? Hvis de minste ikke får det med seg, kan det bare være hun vil gjøre noe kjekt med sine eldste barnebarn. Men hvis hun forskjellsbehandler mellom barna med ulik mor, må dere snakke om det 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #20 Skrevet 11. november 2022 Hei, jeg fikk vite at du har kjøpt farsdag gave til mannen bare fra de eldste barna. Vi har en tradisjon der vi kjøper gave fra alle barna sammen. Så lurer på hva gjør vi nå. Blir jo litt kluss i våre tradisjoner og litt forvirring for barna her. Anonymkode: 54281...de0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå