AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Hei, I 2018 da jeg var 16 tok jeg øreoperasjon (øreplastikk), hvor man pinner tilbake ører som stikker ut eller er store. Denne operasjonen gikk fint helt til to tre måneder etterpå hvor de gikk tilbake som før. Jeg bestemte meg for å ikke gjøre den operasjonen mer da den er svært ubehagelig, spesielt de to første ukene med bandasje og pannebånd surret over hodet. I Juni ble jeg tilkalt til sykehuset igjen for at de skulle se på det. Han sa til meg da at jeg kan gjøre det igjen og de skal gå inn med et litt annerledes inngrep og at det skal gå fint. Jeg bestemte meg for å gjøre det da han fortalte at dette inngrepet skulle gjøre resultatet bedre og at de skulle gjøre det litt annerledes denne gangen. Nå etter fem måneder begynner de å gå tilbake til sin forrige form igjen. Jeg blir utrolig oppgitt da dette er en usikkerhet jeg har hatt lenge, og nå har operert to ganger og resultatet har blitt dårlig. I tillegg til dette så er operasjonen utrolig ubehagelig og vond. Jeg skal ringe på Mandag til de, men lurte på om det er noen som har opplevd noe liknende. Har jeg krav på erstatning? Jeg er klar over at alle plastiske inngrep har en risiko for å ikke få det resultatet man vil, men det har skjedd med meg to ganger nå hvor ørene har gått helt tilbake til hvordan de alltid har vært og jeg fikk beskjed om at det skulle gjøres annerledes inngrep andre gangen og at det skulle gå fint. Takk for svar. Anonymkode: 9b6c2...073
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 https://www.npe.no/no/Erstatningssoker/Soke-erstatning/Hva-skal-til-for-aa-faa-erstatning-pasientskade/ Siden den ikke skyldes svikt i behandling, får du nok ikke erstatning. Anonymkode: a8171...60b 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 Nei, du får ingen erstatning. Anonymkode: 28f8e...6f5 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 Erstatning for hva? Anonymkode: 4d437...ef9 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 Selvsagt har du ikke krav på pasientskadeerstatning. Det ligger jo i ordet hva som skal til for at man eventuelt skulle ha hatt krav på det Anonymkode: 71978...f9c 2 1
Purple_Pixiedust Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 Erstatning får man vel kun hvor det er gjort feilbehandling som har ført til tap av inntekt? 1
Blueberrymuffin Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 Nei, mine skattepenger skal ikke gå til operasjon fordi du ikke er fornøyd med ørene du er født med. Du burde jobbe med psyken og selvbilde, det fikses ikke av operasjoner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå