Gå til innhold

Hjemmesykepleien eller skjermet avdeling sykehjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du valgt og hvorfor?

Anonymkode: 380d0...09b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke orket skjermet avdeling ihvertfall, med roping, utagering osv dagen lang. Det passer ikke meg, jeg er ikke tålmodig nok. Da er det mye mer variert i hjemmetjenesten. 

Anonymkode: 40c99...668

• Liker 2
Skrevet

Sykehjem.

Har aldri trivdes med hjemmesykepleie. Å jobbe på skjermet kan være veldig givende og interessant. Jeg var i praksis på skjermet en gang, lærte så utrolig mye om miljøarbeid. Måten de jobbet på har lært meg enormt mye, som jeg fortsatt bruker idag. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hjemmesykepleie er fint fordi du kommer deg ut og det er koselig å komme hjem til folk. Minus er selvsagt fulle lister og liten tid….men det er det jo i alle jobber😉

Anonymkode: 4c126...a01

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lang erfaring fra hjemmesykepleie, og noe fra sykehjem. Hadde valgt sykehjem/demens. Hjemmesykepleien er helt vanvittig stressende. 

Anonymkode: c9b32...89c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber på demensavdeling. Jeg trives godt, det er roligere enn i hjemmesykepleien, og man blir mer kjent med pasientene. Tror jeg hadde blitt utslitt av hjemmesykepleien 

• Liker 1
Skrevet

Sykehjem.

Anonymkode: 78c11...ad4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykehjem.

Altså med mindre du faktisk liker å bokstavelig talt løpe rundt, og måtte dokumentere all tidsbruk på minuttet. 

• Liker 2
Skrevet

Hjemmesykepleien. Har erfaring fra begge, og trivdes mye bedre i hjspl. Ja, d er mye å gjøre, men når du har pause, så har du pause. 

Anonymkode: 783bb...722

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hjemmesykepleien. Har erfaring fra begge, og trivdes mye bedre i hjspl. Ja, d er mye å gjøre, men når du har pause, så har du pause. 

Ja, hvis ikke du har vakttelefonen, da… 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken pause? 

Anonymkode: c9b32...89c

Skrevet

Kan bare drømme om pause på skjermet avdeling på sykehjem..

Vel, foruten når man arbeider 12,5 timers-vakter da...

Anonymkode: 1acd5...ab4

Skrevet

Tenker det handler mye om hvor veldrevet sykehjemsavdelingen er, og også hjemmesykepleiedistriktet. Hvis det er litt kjøring er den store fordelen med hjemmesykepleien at du får litt mental pause mellom hver bruker i bilen. Men i veldig tettbygde strøk er det så kort mellom hver bruker at det blir mer stress enn mental pause. 

Anonymkode: d45cf...cff

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde valgt hjemmesykepleien pga at det gir allsidig erfaring og dagene går veldig fort

• Nyttig 1
Skrevet

Ville valgt hjemmesykepleien uten tvil. Her jeg bor er det ikke SÅ travelt, og jeg liker at man bare har en bruker eller et ektepar å forholde seg til om gangen. Liker også at det ikke er så mye "støy" rundt å forholde seg til, man er alene og kan få en liten pustepause i bilen.

Anonymkode: 43306...e3c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...