Brunello Skrevet 11. november 2022 #21 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du kan flyttes til dagvakt, men du skal ha din nattevaktslønn. Anonymkode: e3926...3bb Hva er hjemmelen for det?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #22 Skrevet 11. november 2022 Her kommer KG-moralistene fort på banen, ser jeg. Problemet er neppe at TS er mørkeredd, har liksomangst eller ikke synes det er ålreit å bidra der hun kan, men derimot at tilleggene på natten utgjør en stor del av lønnen. Det er faktisk ikke alle som bare kan miste mange tusen i måneden uten at det svir. (Regner med at noen snart kommer med at dette burde hun ha tenkt på før og bygget seg en buffer.) Anonymkode: 1d694...399 3 1
Sofakona Skrevet 11. november 2022 #23 Skrevet 11. november 2022 Men blir du ikke sykemeldt en periode? Si 7 dager? Da skal du jo ikke jobbe. Du har vel ikke blitt sykemeldt til nattevakter?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #24 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her kommer KG-moralistene fort på banen, ser jeg. Problemet er neppe at TS er mørkeredd, har liksomangst eller ikke synes det er ålreit å bidra der hun kan, men derimot at tilleggene på natten utgjør en stor del av lønnen. Det er faktisk ikke alle som bare kan miste mange tusen i måneden uten at det svir. (Regner med at noen snart kommer med at dette burde hun ha tenkt på før og bygget seg en buffer.) Anonymkode: 1d694...399 Sånn er det. Man kan ikke basere seg på at fellesskapet skal sponse alle mulige valg. TS kan jobbe - bare ikke om natta. Anonymkode: bb18b...5e5 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #25 Skrevet 11. november 2022 https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/diagnosespesifikke-anbefalinger-for-sykmelding/svangerskap-fodsel-og-familieplanlegging-w/generelt-om-sykmelding-ved-graviditet Anonymkode: bb18b...5e5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #26 Skrevet 11. november 2022 Er du 100% sykemeldt skal du ikke jobbe, er du sykemeldt i si 50% så skal det tilrettelegges om du ikke kan jobbe natt. Men der jeg jobber så har vi en samtale sammen og setter meg opp og tilrettelegger. Og du beholder lønnen fra natt dersom dere har tillegg. Anonymkode: 92f17...568 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #27 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du kan flyttes til dagvakt, men du skal ha din nattevaktslønn. Anonymkode: e3926...3bb Nei. Anonymkode: f1911...780
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #28 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei. Anonymkode: f1911...780 Jo, det skal man. Det har jeg. Jeg er omplassert fra natt til dag for at det er tilrettelagt. Jeg mistet ikke lønnen min. Alternativet er sykemelding eller svangerskapspenger. Man skal ikke tape penger på å bli omplassert og tilrettelagt for. Nå jobber jeg som sykepleier, mulig det er andre regler i utelivsbransjen. Anonymkode: 92f17...568 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #29 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, det skal man. Det har jeg. Jeg er omplassert fra natt til dag for at det er tilrettelagt. Jeg mistet ikke lønnen min. Alternativet er sykemelding eller svangerskapspenger. Man skal ikke tape penger på å bli omplassert og tilrettelagt for. Nå jobber jeg som sykepleier, mulig det er andre regler i utelivsbransjen. Anonymkode: 92f17...568 Dette er nok tariffregulert. Anonymkode: 7ced5...f68 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #30 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er nok tariffregulert. Anonymkode: 7ced5...f68 Det stemmer. Noen fagforeninger har dette i tariffen som en fremforhandlet gode under svangerskap. Nattarbeid kompenseres pga faktisk ugunstig arbeidstid og dette faller fra når man ikke lengre jobber denne ugunstige arbeidstiden. Å beholde tillegg pga tilrettelegging er ikke et krav man har i utgangspunktet. Anonymkode: f1911...780 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #31 Skrevet 11. november 2022 Arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge hvis de kan. Og det har de gjort her. Og hurra for det. Er ikke alle plasser de gjør det Anonymkode: 80d89...ae7 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #32 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei. Anonymkode: f1911...780 Selvfølgelig skal hun det. Jeg hadde pleiepenger en periode, jobber turnus. Jeg jobbet noen timer når barnet var på skolen. Men, de dagene jeg hadde senvakt kunne jeg ha jobbet på dagen. Da hadde det blitt omregnet til dag stilling, og jeg hadde tapt mye. Løsningen ble å være hjemme de dagene. Tullete system. Anonymkode: 1ab3d...a19
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #33 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selvfølgelig skal hun det. Jeg hadde pleiepenger en periode, jobber turnus. Jeg jobbet noen timer når barnet var på skolen. Men, de dagene jeg hadde senvakt kunne jeg ha jobbet på dagen. Da hadde det blitt omregnet til dag stilling, og jeg hadde tapt mye. Løsningen ble å være hjemme de dagene. Tullete system. Anonymkode: 1ab3d...a19 Les det som har blitt skrevet tidligere. Nei, å bli kompensert for uteblivelse av tillegg ved tilrettelegging er ingen rettighet eller noe man "skal" ha fordi tillegget er en direkte kompensasjon for ubekvem arbeidstid som da ikke lengre foreligger. Om man får dette så er det fordi det en del av tariffen hvor man jobber, altså en gode fremforhandlet av forbundet. Det har ingenting med rettigheter å gjøre, det er en heldig fordel noen plasser. Du vet ikke hvilken tariff TS tilhører. Anonymkode: f1911...780 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #34 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. Jeg jobber som nattevakt og servitør og har blitt sykemeldt på natt pga graviditet og angst. Har opprinnelig nattevakt til uken og ser at den er blitt byttet til dagvakt. Er det lov? Er jo annen lønn på natt enn dag. Og jeg er jo sykemeldt.. står at jeg kan jobbe dagtid på sykemeldingen- men legen sa at jeg kun kan jobbe de vaktene jeg allerede er satt opp. Er tilkallingsvikar og har ca 60%… Noen som vet? Får ikke ringt og hørt før mandagen 😅 Anonymkode: cab67...160 Det virker som om arbeidsgiveren din tar sitt ansvar på alvor. Om du ikke kan jobbe natt, men kan jobbe dag (som du sier det står i sykmeldingen), er jo arbeidsgivers løsning helt i tråd med legens sykmelding. Men arbeidsgiver kan jo ikke sette deg opp på vakter som gjør at du må jobbe mer enn sykmeldingsgraden din tilsier - og det virker ikke som om dét har skjedd her? Anonymkode: 5d5be...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #35 Skrevet 12. november 2022 Dette skjønner jeg ingenting av. Har kollegaer på natt som stadig er sykemeldte, men ingen av dem har noensinne måttet jobbe på dag. Har aldri hørt om lignende! Anonymkode: f697c...c57
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #36 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette skjønner jeg ingenting av. Har kollegaer på natt som stadig er sykemeldte, men ingen av dem har noensinne måttet jobbe på dag. Har aldri hørt om lignende! Anonymkode: f697c...c57 Kalles tilrettelegging. Er man ikke sykmeldt for noe annet enn fra nattarbeid grunnet graviditet er det flott og riktig å få dagvakter i stedet. Anonymkode: bb18b...5e5 5
Majer Skrevet 12. november 2022 #37 Skrevet 12. november 2022 Du skal få lønn for natt fram til dere avtaler at du heller skal gå over til dag. Her må du kreve nattevaktene dine.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #38 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette skjønner jeg ingenting av. Har kollegaer på natt som stadig er sykemeldte, men ingen av dem har noensinne måttet jobbe på dag. Har aldri hørt om lignende! Anonymkode: f697c...c57 Det er vel fordi de er sykemeldte av andre årsaker enn ts. Anonymkode: 48551...125 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå