Gå til innhold

Kastrerte katter - fôrendring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i dag kastrert begge kattene; en hunnkatt og en hannkatt. Spesielt hannkatten var allerede litt overvektig.. De er 6 mnd og late innekatter som sover veldig mye (hellig birma). Av tørrfôr så får de nå Royal Canin Kitten og Carnilove Salmon & Turkey for kittens. Vi har ikke hatt noen kostholdsrestriksjoner frem til nå, men skjønner jo at vi må det fra nå av. Kattene veier nå hhv 2,7 kg (jenta) og 3,2 kg (gutten)... 

Men kan vi bruke opp det tørrfôret vi har (vi har igjen ca 5 kg), før vi kjøper inn tørrfôr for steriliserte katter? Det var ikke jeg som var med kattene når de ble kastrerte, ellers hadde jeg naturligvis spurt veterinæren om det. Det handler vel om mengde med Magnesium i fôret, for å unngå nyrestein? 

Anonymkode: bb194...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk opp det dere har, å så bytter dere (bare husk å gjøre det over tid). 

Anonymkode: bcd9f...386

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi har i dag kastrert begge kattene; en hunnkatt og en hannkatt. Spesielt hannkatten var allerede litt overvektig.. De er 6 mnd og late innekatter som sover veldig mye (hellig birma). Av tørrfôr så får de nå Royal Canin Kitten og Carnilove Salmon & Turkey for kittens. Vi har ikke hatt noen kostholdsrestriksjoner frem til nå, men skjønner jo at vi må det fra nå av. Kattene veier nå hhv 2,7 kg (jenta) og 3,2 kg (gutten)... 

Men kan vi bruke opp det tørrfôret vi har (vi har igjen ca 5 kg), før vi kjøper inn tørrfôr for steriliserte katter? Det var ikke jeg som var med kattene når de ble kastrerte, ellers hadde jeg naturligvis spurt veterinæren om det. Det handler vel om mengde med Magnesium i fôret, for å unngå nyrestein? 

Bare å bruke opp, og heller ingen stor krise om de spiser noe annet noen i blandt, i løpet av et helt liv... Men som grunnfor de neste 15-20 årene katten lever bør den få for tilpasset kastrerte. 

Men herlighet, om du så bruker annet for det neste året så utgjør ikke det noen forskjell.

Anonymkode: 737cf...ced

• Nyttig 2
Skrevet

Tusen takk begge to 🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...