Gå til innhold

Behandlingsvarighet på dps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mer vanlig nå for tiden at man kun får et visst antall timer på dps og så er det ut enten til kommunen eller ingenting? Før for noen år siden så vet jeg man fikk gjerne gå der i årevis 4+ år. Så vet noen om ting har endret seg de siste årene? 

Mener forresten ikke slike gruppeterapier da siden de jo har et visst antall år som de holder på i kurset.. 

Anonymkode: 2734c...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det mer vanlig nå for tiden at man kun får et visst antall timer på dps og så er det ut enten til kommunen eller ingenting? Før for noen år siden så vet jeg man fikk gjerne gå der i årevis 4+ år. Så vet noen om ting har endret seg de siste årene? 

Mener forresten ikke slike gruppeterapier da siden de jo har et visst antall år som de holder på i kurset.. 

Innleggelser: 3-7 dager.
"Behandling" (mere som å flå deg økonomisk for bullshit): Aner ikke. Jeg gikk der i 6 måneder pga NAV tvingte meg så fant de ut at jeg hadde ikke noe grunn til å gå der og at Nazistische Arbeits Vorvaltung var full av piss (og det er de)

Skrevet

Ja det er ca et år nå 

Anonymkode: 3fdbf...f1b

Skrevet

Kommer bo an på hva som er problemet. Er du full av alvorlige traumer og får en ptsd diagnose må du kanskje belage deg på å gå der i flere år. 
Kommer an på fungering. 

Anonymkode: be645...190

Skrevet

Dette er veldig bioing individuelt. Selv har jeg vært tilknyttet Dps så og si siden jeg var 19 år fyller nå 40. Og før det var jeg tilknyttet barn og ungdomspsykiatrien

Anonymkode: 8b947...a37

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri opplevd å få et begrenset antall timer. Jeg tror egentlig det kommer an på alvorlighetsgrad og utsikter til bedring, vilje til å delta, og mer til.

I denne omgangen har jeg gått på DPS i to år, men håper og tror jeg snart er ferdig. Har blitt vesentlig bedre, noe som reflekteres i hvor mye jeg klarer å jobbe, blant annet. Jobber nå 100%, og er veldig fornøyd med behandlingen.

Anonymkode: d8fe1...6c9

• Liker 1
Skrevet

Det er individuelt. Jeg har gått til DPS i flere omganger i nesten 10 år. Har alltid fått høre at jeg kan få gå så lenge jeg vil og trenger det.

Anonymkode: b2883...45a

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette er veldig bioing individuelt. Selv har jeg vært tilknyttet Dps så og si siden jeg var 19 år fyller nå 40. Og før det var jeg tilknyttet barn og ungdomspsykiatrien

Hva mener du med "tilknyttet dps"? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva mener du med "tilknyttet dps"? 

Mener akkurat det jeg sier at jeg har gått til Dps så og si siden jeg var 19

• Nyttig 1
Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (3 timer siden):

Innleggelser: 3-7 dager.
"Behandling" (mere som å flå deg økonomisk for bullshit): Aner ikke. Jeg gikk der i 6 måneder pga NAV tvingte meg så fant de ut at jeg hadde ikke noe grunn til å gå der og at Nazistische Arbeits Vorvaltung var full av piss (og det er de)

DPS tilbyr lengre innleggelser enn 3-7 dager. 

Skrevet
1 hour ago, Purple_Pixiedust said:

DPS tilbyr lengre innleggelser enn 3-7 dager. 

Aldri opplevd

Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (3 minutter siden):

Aldri opplevd

Har hatt tre innleggelser på DPS, de har henholdsvis vært på 4, 3 og 2,5 uker. Det varierer etter behov. Akutte innleggelser er ofte kortere.

Skrevet (endret)
Heydayotheinterweb skrev (13 timer siden):

Aldri opplevd

Neinei, men det betyr ikke at det ikke skjer. Jeg har aldri vært mindre enn to uker, og max har vært 6. Bortsett fra da jeg hadde brukerstyrt seng der. Da var det 5 dager, og jeg ringte bare inn og spurte om å komme når det passet meg. 

Det er ulike tilbud til ulike problemstillinger. På mitt DPS går det ikke å overføres fra akuttpsykiatrien til DPS. Det er alltid fullt der. Så en må hjem og vente i mellomtiden. Men vet at andre steder så har DPS akuttplasser og da kan det gjerne bare bli noen dager. Hvis det er for å håndtere en akutt forverring feks.

Endret av Purple_Pixiedust
Skrevet

Jeg gikk i ca. 12 måneder, var fornøyd med det selv. Mitt inntrykk etter å ha lest på KG er at det er store forskjeller rundt om i landet.

Når det gjelder lengde på innleggelse så var min venninne nylig innlagt i 6 uker.

Anonymkode: a4ba5...fcc

Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (17 timer siden):

Aldri opplevd

Jeg har aldri opplevd benbrudd så da kan ikke det eksistere…

Skrevet

Ryddet for brukerangrep. 

_popcorn_, adm

Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (20 timer siden):

Aldri opplevd

Første gang jeg var innlagt varte det i fem måneder. Så har jeg hatt innleggelser alt fra et par måneder ned til et par dager.

Jeg har gått til poliklinisk behandling i fem år. I begynnelsen var det samtaleterapi to ganger i uken. Nå er det samtaleterapi hver tredje uke, musikkterapi hver uke og gruppeterapi (over fire måneder) en gang i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...