AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Hva gir man til 60-70 åringer som virkelig har alt? Pappa og samboeren har alt de trenger og jeg føler jeg har gitt alt før. Såper, spekepølser, bøker, skjerf, hansker, gensere, kaffe, godterier, vaser. Vil helst ikke gi for mer enn 300 kroner da de også får ting som barna har lagd og vi har brukt penger på. Noen forslag? Anonymkode: a5f0c...617
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Flakslodd og konfekt Anonymkode: 33bc1...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva gir man til 60-70 åringer som virkelig har alt? Pappa og samboeren har alt de trenger og jeg føler jeg har gitt alt før. Såper, spekepølser, bøker, skjerf, hansker, gensere, kaffe, godterier, vaser. Vil helst ikke gi for mer enn 300 kroner da de også får ting som barna har lagd og vi har brukt penger på. Noen forslag? Anonymkode: a5f0c...617 Jeg lager spiselige gaver Eks: Urtesalt Knekkebrød Syltet rødløk Tapenade Chutney Anonymkode: 670fb...55c
Rumle Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 (endret) Kinobilletter eller biletter til andre kulturarrangement de interesserer seg for? Et par flasker god vin? Endret 11. november 2022 av Rumle 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 Sånn gavepakke med kaffe&sjokolade / olivenolje&salt? Anonymkode: 1f26e...599 1
Kinder Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 Kommer helt an på hva de liker/interesser de har. Liker de feks å lage mat/kose seg med mat kan en god olivenolje eller smakstilsatte oljer, gode eddiker eller noen spesielle krydderblandinger være en fin gave. Liker de å gå tur, kan du gi en god termos, fine sitteunderlag eller ligende. Liker de å lese bøker, kan leselys være en god ide osv. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 Det er helt greit å få det samme hver jul. Kaffe, ullsokker, flaxlodd, sjokolade Anonymkode: 773ec...a82 2
Blåttvann Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 (endret) Har sluttet å gi gaver til voksne. Avtaler på forhånd, koser oss sammen i hverandres selskap og ser på at barna får gaver. De barna får gave av får hjemmelagde gaver av barna som de har laget i barnehagen eller på juleverksted hjemme. Dette kastes vel sikkert når de kommer hjem, men jeg synes det er viktig å lære barna at man skal gi og få. Dessverre er svigerfamilien min slike som bare må gi gaver og det er så mye tull og fjas. Må jo gi tull og fjas tilbake, men det er da hvertfall billetter til operaen eller andre teaterstykker, kinogavekort hvor det også er penger til å bruke i kinokiosken, gavekort til aktiviteter sammen, bøker, spill, mat og drikke, hjemmelagd mat, hjemmestrikkede votter, turutstyr, osv brukernes greier. Men jeg har fått så uendelig mye tulleting. De gir bort ting de selv synes er artige, men som jeg ikke forstår hvordan jeg skal få brukt. F.eks. trekk til å ha på grytelokkene slik at de ser ut som frosker, men som ikke kan være på lokkene når de er varme... Når skal de brukes? Når lokket ligger i skuffen? Hadde vel neppe brukt de om de kunne brukes på varme lokk heller... Det er uendelig med nips og "pynt". Gruer meg hver jul til å åpne gavene foran dem. Men jeg er veldig glad for alt annet av stemning og kos de tar med seg inn i jula. De tar jula mer seriøst enn jeg er oppvokst med. ❤️ Endret 11. november 2022 av Blåttvann 2
Mardina Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 Spiselige gaver. Spekepølser f.eks. I fjor laget jeg chilliolje til min far, som har passert 70 år og har alt. Flaxlodd og andre forbruksvarer er alltid en slager her 😊
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 Jeg er i den aldersgruppa selv. Vi får julegaver bare av våre egne voksne barn, resten har vi kuttet ut. Det jeg ønsker meg nesten hvert år, er følgende: - te i løsvekt - oblater til fornyelse av kaffeavtalen (vi har Circle K-kopper, sjekk om mottaker har fra før - evt. kjøp kopper fra en bensinstasjon de bruker, hvis det er første gang - man kan hente kaffe uten å handle eller fylle drivstoff) - pocketbøker (jeg lager liste, men gavekort fra bokhandel funker også) - gavekort fra hagesenter eller kaffebar Til en jevnaldrende svigerinne som har bursdag før jul, har jeg ofte gitt gavepose fra Kitch'n med julekaffe og litt godteri i luksusklassen. Sånt kan man få selv om man har fått det før. Generelt er det lurt å gi noe som spises / drikkes / brennes opp. Ang. det siste tenker jeg på litt fancy stearinlys, f.eks. formet som figurer. Anonymkode: fa93c...60f 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 Jeg er 58 og her er ting jeg ønsker meg: - god olivenolje - uvanlige kryddere, gjerne kjøpt på spesialbutikk eller i utlandet - linservietter - vin - eksklusive dusjsåper - bøker til Kindle (etter ønskeliste) - hjemmestrikkede raggsokker - ullundertøy - teaterbilletter - duftlys - gavekort på interiørbutikk (Illums) - gavekort på sykkelbutikk - putetrekk i silke (til sengepute) - fine reflekser - eksklusiv juletrepynt Anonymkode: 8161d...e51 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 Little Da Vinci billedramme. Ramme med plass til 50 ark, slik at man enkelt kan både lagre og vise frem tegninger fra barna og barnebarna. Anonymkode: b8dca...efc 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 Fotobok med bilder av dem og barnebarna Anonymkode: 43762...a0a
Turtellure12 Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 Spiselig julegaver er en fin gave. Hvis du vil kjøpe til hver av dem kan du gi gavekort til enten frisør, fotpleie eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 Hvis det er noen som liker å bake, så kan du jo lage vaniljeessens (og gi til neste år eller om to år). Sånn skikkelig vaniljeessens. Kjøp noen små flasker, noen vaniljestenger og en god vodka (ikke absolutt, kalinka eller noe sånt skvip). La det stå i vinduskarmen ett år eller to. Rist på flaskene av og til. Hjemmelaget likør. Eggelikør, baileys, eplelikør, plommelikør. Frukt/bær-likør: Fyll en glasskrukke med oppskåret frukt/bær. Fyll den så med sukker. Fyll den så med 60% vodka, den alkoholen du foretrekker (for eksempel rom til plommelikør blir bra). La den stå noen måneder og snu den opp-ned eller rett eller rist den litt av og til. Hjemmelaget sennep. Dette holder seg faktisk i åresvis i kjøleskapet (pga eddiken) og blir nesten bare bedre. Veldig enkelt å lage er det også. Hjemmeblandet krydderblandinger. Jeg har gitt tacokrydder i små krukker. Så utrolig enkelt. Jeg bestilte halvkilospakker med spisskummen, paprika, løk og hvitløk i dag faktisk fordi jeg tenkte å gjøre dette igjen. Hjemmelagede julekaker. Dette ønsker moren min seg. Hun vil gjerne ha hjemmelagede julekaker (og helst minst sju typer), men orker ikke å lage så mange selv. Hjemmestrikk Gavekort på frisørsalong / barbersalong Konsertbilletter eller noen andre Vinflaske Annen kjøpt alkohol som de liker. Faren min liker godt akevitt og southern comfort for eksempel. Anonymkode: b18dd...8a4
Anki- Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 Gavekort på spisested? Ost og kjeks med vin til?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 Kanskje de trenger en ny stekepanne eller en ny kjele? Mamma får blant annet en ny eltekrok til jul da jeg har sett at den hun har er helt rusten 😬 Anonymkode: 9e307...2f2
tussi680 Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 Gavekort på et senter, kaffe om de liker det, sammen med noe annet koselig du vet de liker. Elsker selv gavekort.
Embla Othea Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 Gavekort, kjøkkenutstyr eller mat og drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå