AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Har en følelse av at jeg er andre prioritet hos mange og jeg har virkelig prøvd å skaffe meg nye venner både gjennom hey girl, nabolag, og kollegaer, men det blir bare med det liksom.. Aner ikke hvorfor fordi jeg ser på meg selv som ganske oppegående og har både hus, barn, mann, utdanning, jobb, humor og er veldig grei mot folk ikke minst. Jeg har alt man kan drømme om og lever er godt liv😊❤️ Men ingen orker å møte meg føler jeg.. Er veldig utadvendt og ikke redd for å prate, så kanskje noen synes jeg er for direkte men har prøvd å være litt mindre utadvendt også for å se om det kan hjelpe men det hjelper ikke. Skal sies at jeg ikke har kontakt med barndomsvenner lengre da vi har ingenting tilfelles, da jeg med flere barn og hektisk hverdag har lite tilfelles med de uten barn og alt som hører med. Har ingenting imot de, men vi er alt for forskjellige. Alle stakk da moren min døde og ingen pratet med meg lengre. Prøver å tenke positivt med at jeg har verdens flotteste samboer, og verdens snilleste og søteste barn. Men tanken om hvorfor ingen orker å møte meg kommer stadig vekk opp? Har også opplevd at folk jeg har prøvd å få kontakt med gjennom andre instanser bare blir med det liksom, så jeg har på en måte godtatt det å har lært meg å trives med det fordi jeg liker mitt eget selskap. Har dog en kollega på jobb jeg møter en gang i ny og ned, og det betyr mye for meg. Men ellers er det veldig lite sosialt. Anonymkode: 551c9...efe 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Det er vel fordi alle andre også har en hektisk hverdag..? Dette er det mange tråder her... Jeg har også småbarn, og en hektisk hverdag, og jeg orker rett og slett ikke bruke den lille egentiden jeg har på å være sosial. Jeg er introvert, og blir sliten av å være sosial, selv med gode venner jeg er glad i. Så for meg er det ganske uaktuelt å bruke den lille egentiden jeg har på noe jeg blir ENDA mer sliten av. Anonymkode: d858e...fab 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 Har du venner da, som du prater med på SoMe? Jeg drar svært sjelden på besøk til folk, men er veldig sosial på SoMe og skriver, sender talemeldinger og oppdater meg på hva som skjer med både foreldre, venner og søsken der. Bruker en god del tid på dette hver kveld faktisk, og er fornøyd med det. Mye mindre stress enn å dra ut, eller få besøk. Så møter jeg folk som jeg trener sammen med eller hvis det er bursdag etc. Hvis alle disse folkene forsvant fra livet mitt ville jeg nok blitt veldig ensom, men jeg har faktisk ikke så mye behov for å besøke dem, ha besøk av dem eller finne på ting med dem. Anonymkode: bedf5...27a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 En årsak kan være at du kun snakker om deg selv og barna dine. Jeg har hatt nye bekjentskaper som har gjort det, og da blir det fort utfasing. Jeg vet ikke om dette gjelder deg, men hvis; vis interesse for den andre parten, still spørsmål, vis at du bryr deg. Slutt å fortelle «morsomme» historier om kidsaz Husk at det kun er familie og de nærmeste vennene dine som er interessert i å høre om barna dine. Anonymkode: 4002d...942 4
lillevill Skrevet 13. november 2022 #5 Skrevet 13. november 2022 Ja vi med barn er nok veldig sliten etter jobb og boligen trenger rydding. Da vil man Kansje ikke ut å henge. Er selv 40 og har det sånn. Synes menn på samme alder er flinkere sosialt da.
Aureka Skrevet 13. november 2022 #6 Skrevet 13. november 2022 Du er helt sikkert en ålreit person. Noen ganger er man bare litt uheldig med folk man møter og at det ikke oppstår noen match. Forøvrig så er god regel i relasjoner at man lytter og prater omtrent like mye. Noen perioder i et vennskap deler den andre mer, men over tid så foretrekker jeg at det er balanse. For meg er det essensielt at man er interessert og bryr seg om hva den andre føler og tenker. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Du må vel bare finne «de rette» som matcher din personlighet. Jeg selv går best med de som er som meg; spontan og utadvendt, rastløs og morsom. Anonymkode: 3027f...89e 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 0.16): En årsak kan være at du kun snakker om deg selv og barna dine. Jeg har hatt nye bekjentskaper som har gjort det, og da blir det fort utfasing. Jeg vet ikke om dette gjelder deg, men hvis; vis interesse for den andre parten, still spørsmål, vis at du bryr deg. Slutt å fortelle «morsomme» historier om kidsaz Husk at det kun er familie og de nærmeste vennene dine som er interessert i å høre om barna dine. Anonymkode: 4002d...942 Forteller aldri om kidsa så det kan ikke være det, synes selv at folk som gjør det kan være litt plagsomme. Så aner ikke, men kan jo være at mange tenker St jeg er kjedelig etter jeg fikk barn. Ikke vet jeg, men jeg har ikke mange venner med barn heller.. Kommer liksom ikke sånn skikkelig overens med noen føler jeg. Har samboer, barna og kollegaer så for meg er det «nok», men å ha en skikkelig god venn det savner jeg. Anonymkode: 551c9...efe
Gjest ChadMcChadson Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 Ble skikkelig lei meg da jeg leste overskriften. Ser det er tøft å føle at ingen vil være sosial med deg. Det er nå slik at livet endrer seg og man ofte glir fra vennene sine. Det som er det fine er at man ofte finner nye venner. Jeg fant nye gjennom fellesinteresser. Alle kompisene mine fra barndommen har nå fått kone, barn og lever hektiske liv. Mens jeg er singel og lever et annet liv. Vil anbefale deg å bare prøve nye områder å finne deg venner på. Gjennom en felles aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #10 Skrevet 14. november 2022 Du er litt firkantet...ønsker ikke henge med folk uten barn fordi dere har såååå ulike liv? Da er du nok litt for opptatt av deg selv og dine barn, og blir kjedelig... Anonymkode: 8bdb8...70b 1
c_buk Skrevet 14. november 2022 #11 Skrevet 14. november 2022 Kan være mange er litt som meg. Har nok med vennene jeg har, så jeg kan virke litt avvisende mot bekjentskaper som prøver å danne vennskap. Er ikke noe "galt" med dem. Men jeg har ikke tid eller ork til å opprettholde flere vennskap. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Kjenner meg igjen i alt du skriver. Hvor i landet bor du? Anonymkode: 3a2d2...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå