Gjest the1andonly Skrevet 11. november 2022 #1 Del Skrevet 11. november 2022 Mannen jobber borte annenhver uka. 1,5 time unna men han bor på anlegget og ikke mulig å pendle. Han var hjemme med ungen i 1 dag i friuka og 2 sykt barn dager. Så han har vært hjemme. Nå har jeg vært hjemme i 2 syke barn dager. Men jeg synes det er ekstremt slitsomt og krevende å være hjemme med en syk unge som bare skriker og skal sitte på fanget og bli bært. No kommet helga og da blir det lange dager. Han kommer hjem onsdag. Ho som er syk er 1,5 år og har en storebror på 4 år i tillegg. Er det liksom meningen at man skal sitte alene med to så små hvor den ene er veldig syk ? Jeg klarer ikke dette alene. Har ikke sovet noe særlig siden hun begynte å bli syk. Og har en 4-åring som ender i senga med meg og ho minste som er mye våken, syk og skriker. Spydde et par netter og. Forskjellig leggetid og minste skriker så mye, hele dagen. Null tid til å koble av ila en hel uke 😵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Del Skrevet 11. november 2022 Ja, det er meningen. Det er slitsomt å være forelder, du har min fulle sympati. Men folk håndterer situasjonen din, hver dag, over hele kloden. Anonymkode: b7795...df6 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Del Skrevet 11. november 2022 the1andonly skrev (3 minutter siden): Mannen jobber borte annenhver uka. 1,5 time unna men han bor på anlegget og ikke mulig å pendle. Han var hjemme med ungen i 1 dag i friuka og 2 sykt barn dager. Så han har vært hjemme. Nå har jeg vært hjemme i 2 syke barn dager. Men jeg synes det er ekstremt slitsomt og krevende å være hjemme med en syk unge som bare skriker og skal sitte på fanget og bli bært. No kommet helga og da blir det lange dager. Han kommer hjem onsdag. Ho som er syk er 1,5 år og har en storebror på 4 år i tillegg. Er det liksom meningen at man skal sitte alene med to så små hvor den ene er veldig syk ? Jeg klarer ikke dette alene. Har ikke sovet noe særlig siden hun begynte å bli syk. Og har en 4-åring som ender i senga med meg og ho minste som er mye våken, syk og skriker. Spydde et par netter og. Forskjellig leggetid og minste skriker så mye, hele dagen. Null tid til å koble av ila en hel uke 😵 Under 2 år mellom mine. Mann jobber 2uker eller mer offshore. Ingen familie eller hjelp. Så alt gjør jeg selv! I tilegg ble jeg selv syk med både kraftig omgangsyke og influensa. Alene med små barn. Du er frisk, pust og kom deg igjennom det. Det går over! Bruk skjerm eller andre ting om det blir for krevende! Eller få mannen hjem om du går under for det er for mye for deg! Anonymkode: 8ae6d...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #4 Del Skrevet 11. november 2022 Syke barn er unntakstilstand. Men, hvorfor har dere ikke snakket om hvordan dere skal løse dette? At mannen jobber turnus og ikke kan pendle kommer vel ikke så brått på. En uke uten å kunne koble av må man bare tåle, det vil ikke være sykdom for alltid, så da gjør man det man må for å overleve. Tv, sove i foreldrenes seng, enkel mat osv. brått er det over og man går videre. Anonymkode: 8c4f0...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Del Skrevet 11. november 2022 Det er en del av det å være forelder. Et valg jeg går ut i fra at du har tatt selv, vel vitende om at mannen din ikke er tilstede hele tiden og at du vil måtte håndtere sykdomsperioder alene. Anonymkode: 4d857...6b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the1andonly Skrevet 11. november 2022 #6 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er meningen. Det er slitsomt å være forelder, du har min fulle sympati. Men folk håndterer situasjonen din, hver dag, over hele kloden. Anonymkode: b7795...df6 Ja det er helt sprøtt! Jeg har ikke akkurat satt meg i den beste situasjonen. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Under 2 år mellom mine. Mann jobber 2uker eller mer offshore. Ingen familie eller hjelp. Så alt gjør jeg selv! I tilegg ble jeg selv syk med både kraftig omgangsyke og influensa. Alene med små barn. Du er frisk, pust og kom deg igjennom det. Det går over! Bruk skjerm eller andre ting om det blir for krevende! Eller få mannen hjem om du går under for det er for mye for deg! Anonymkode: 8ae6d...e8c Det går helt fint vanligvis altså. Og har hatt mange sykdomsperioder hvor jeg og barna har vært syke. Men akkurat nå fungerer ikke engang skjerm eller godteri. Ho er mer syk enn vanlig. Når ho var baby måtte han i en periode være hjemme fordi det var for mye for meg. No har det gått bedre. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Syke barn er unntakstilstand. Men, hvorfor har dere ikke snakket om hvordan dere skal løse dette? At mannen jobber turnus og ikke kan pendle kommer vel ikke så brått på. En uke uten å kunne koble av må man bare tåle, det vil ikke være sykdom for alltid, så da gjør man det man må for å overleve. Tv, sove i foreldrenes seng, enkel mat osv. brått er det over og man går videre. Anonymkode: 8c4f0...0e9 Tv, enkel mat osv er standard når jeg er alene. Vi har hatt sykdomsperioder mange gang altså. Men det føles som det er for mye for meg alene. Visste ikke at livet med to barn alene skulle være så heftig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Del Skrevet 11. november 2022 Hvorfor kan dere ikke begge ha «sykt barn/barnepasser dager» ? Om dere har så tyngende omsorgsoppgaver grunnet sykdom, så kan dere jo begge være hjemme. Anonymkode: 042a8...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the1andonly Skrevet 11. november 2022 #8 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en del av det å være forelder. Et valg jeg går ut i fra at du har tatt selv, vel vitende om at mannen din ikke er tilstede hele tiden og at du vil måtte håndtere sykdomsperioder alene. Anonymkode: 4d857...6b2 Ja tok valget selv UVITEN, men hadde jeg visst hvordan det ble hadde jeg ikke tatt samme valg. Visste ikke at jeg skulle være så mye alene og føle meg så alene om barna når han har fri. Hadde vært enklere å vært skilt for da hadde jeg ihvertfall fått litt pause annenhver uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the1andonly Skrevet 11. november 2022 #9 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan dere ikke begge ha «sykt barn/barnepasser dager» ? Om dere har så tyngende omsorgsoppgaver grunnet sykdom, så kan dere jo begge være hjemme. Anonymkode: 042a8...626 Jeg tar jo ikke sykt barn dag i helga siden jeg ikke jobber i helgene. Kan man ta sykt barn dag når den andre forelderen ikke har jobb?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Del Skrevet 11. november 2022 the1andonly skrev (8 minutter siden): Ja tok valget selv UVITEN, men hadde jeg visst hvordan det ble hadde jeg ikke tatt samme valg. Visste ikke at jeg skulle være så mye alene og føle meg så alene om barna når han har fri. Hadde vært enklere å vært skilt for da hadde jeg ihvertfall fått litt pause annenhver uke Tenk på de som er 100 % alene med barn, så blir du kanskje mer takknemlig for tiden dere har annenhver uke. 😊 Anonymkode: b7795...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #11 Del Skrevet 11. november 2022 the1andonly skrev (7 minutter siden): Jeg tar jo ikke sykt barn dag i helga siden jeg ikke jobber i helgene. Kan man ta sykt barn dag når den andre forelderen ikke har jobb?? Nei, sykt barn får man for nødvendig tilsyn med sykt barn. I nødvendighetsbegrepet ligger naturlig nok at man ikke har annen forelder hjemme. Anonymkode: b7795...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the1andonly Skrevet 11. november 2022 #12 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei, sykt barn får man for nødvendig tilsyn med sykt barn. I nødvendighetsbegrepet ligger naturlig nok at man ikke har annen forelder hjemme. Anonymkode: b7795...df6 Ja det jeg tenkte. Han har vært hjemme når jeg har vært syk pga graviditeten eneste. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tenk på de som er 100 % alene med barn, så blir du kanskje mer takknemlig for tiden dere har annenhver uke. 😊 Anonymkode: b7795...df6 Tiden med mannen eller barna? 😆 Burde sikkert komme meg ut av huset litt så jeg savner dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Del Skrevet 11. november 2022 the1andonly skrev (53 minutter siden): Jeg tar jo ikke sykt barn dag i helga siden jeg ikke jobber i helgene. Kan man ta sykt barn dag når den andre forelderen ikke har jobb?? Man kan «ta sykt barn dag» selv om den andre forelderen er hjemme. Kommer jo an på hvor tyngende omsorgsbehovet er. Har man en baby og et sykt barn som krever tett oppfølging, så må man være begge foreldrene. Anonymkode: 042a8...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #14 Del Skrevet 11. november 2022 the1andonly skrev (1 time siden): Ja tok valget selv UVITEN, men hadde jeg visst hvordan det ble hadde jeg ikke tatt samme valg. Visste ikke at jeg skulle være så mye alene og føle meg så alene om barna når han har fri. Hadde vært enklere å vært skilt for da hadde jeg ihvertfall fått litt pause annenhver uke Når han har fri så får han vær så god å ta i et tak. da får andre ting vente. Anonymkode: 8c4f0...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #15 Del Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei, sykt barn får man for nødvendig tilsyn med sykt barn. I nødvendighetsbegrepet ligger naturlig nok at man ikke har annen forelder hjemme. Anonymkode: b7795...df6 Om man har en baby og et sykt barn i tillegg som krever oppfølging, så kan begge foreldrene være hjemme. Anonymkode: 042a8...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå