Gå til innhold

Burde menn ha stemmerett i saker som angår kvinnehelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne saken er fra mellomvalget i USA. Den viser jo hvor lite menn faktisk vet om kvinner. Så går de likevel rundt og bestemmer over ting som angår kvinnehelse og kvinners kropper. Burde menn ha lov til det?

Anonymkode: 988cf...2ae

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel hakket bedre seksualundervisning i Norge? Håper jeg da😅

Men tja... mange menn har jo stor interesse av at kvinner skal ha tilgang til trygg abort.

Og mange menn bryr seg om at kvinner de er glade i skal få behandling for sine sykdommer og plager. For eksempel er det et pluss for min mann om jeg får skikkelig oppfølging av mine fødselsskader, ellers er han dømt til dårlig sex så lenge han er sammen med meg. 

Anonymkode: b324d...bae

• Liker 4
Skrevet

De må jo ha filtrert ut de dummeste svarene her. Tror ikke de fleste menn virkelig tror at de knuller damer i det hullet de tisser ut av. Eller at de tror damer føder med hullet de tisser ut av. Og de fleste menn vet selvfølgelig at damer bruker mer enn en tampong i løpet av mensperioden.

Anonymkode: 7d61a...575

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De må jo ha filtrert ut de dummeste svarene her. Tror ikke de fleste menn virkelig tror at de knuller damer i det hullet de tisser ut av. Eller at de tror damer føder med hullet de tisser ut av. Og de fleste menn vet selvfølgelig at damer bruker mer enn en tampong i løpet av mensperioden.

Jeg spurte mannen i går 🙈 han har doktorgrad og er intelligent vil jeg si. 

Han var usikker på om kvinner kunne tisse med tampong men falt på at de kunne det om de flyttet tråden.

Han trodde tanpong størrelse kom av forskjellige størrelser på underlivet 🤣

Han trodde kvinner brukte 4 til 5 tamponger i løpet av en menstruasjon. 

Anonymkode: a8783...8d4

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Mange menn bryr seg jo om sine ufødte barn,  eller simpelthen mener at å ta livet av fostre ikke handler om helse, men om diskriminering av en ytterligere svak gruppe. Jeg ser ikke noen grunn til at de skal nektes en stemme. Er kvinne selv 

• Liker 1
Skrevet
Topsi skrev (8 minutter siden):

Mange menn bryr seg jo om sine ufødte barn,  eller simpelthen mener at å ta livet av fostre ikke handler om helse, men om diskriminering av en ytterligere svak gruppe. Jeg ser ikke noen grunn til at de skal nektes en stemme. Er kvinne selv 

Det var poenget mitt ja, mange menn ønsker å forby abort.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange kvinner også

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ingen burde bestemme over andres kropper.

Anonymkode: ddb4e...e04

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor ikke? Dere skal jo legge der oppe i alt vi gjør så....

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men tja... mange menn har jo stor interesse av at kvinner skal ha tilgang til trygg abort.

Ja, sånn at de kan fortsette å «hoppe av i svingen» og bruke abort som prevensjon hvis nødvendig.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Noe som omhandler og påvirker hele samfunnet, da må menn også kunne si vår mening om det. Mange kvinner er jo også imot abort.

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ingen burde bestemme over andres kropper.

Anonymkode: ddb4e...e04

Enig, derfor bør ikke kvinner kunne ta livet av fosteret når de ikke gidder ansvaret de har påtatt seg og bruke abort som ekstra prevensjon slik 90% av abortene skyldes.

Anonymkode: cb345...6d0

• Liker 1
Skrevet

Nei. Går de på p-piller, skal de fø har de cyster på eggstokker ? 

Alexthecool skrev (På 2.11.2022 den 15.07):

Hei hei

Jeg prøver meg her. Ser at du beskrev deg selv som kinky. Så lurte på om du hadde lyst på en uforpliktende voksen diskusjon om parforhold, sex og fantasier? Helst med meg :)

om du synes at tilbudet er upassende, beklager jeg det og ønsker jeg deg en fin dag videre.

håper uansett at du blir interessert:)

kort om meg selv: 37 år. Mann. 

hilsen

Hei. Åpen for diskusjon?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, derfor bør ikke kvinner kunne ta livet av fosteret når de ikke gidder ansvaret de har påtatt seg og bruke abort som ekstra prevensjon slik 90% av abortene skyldes.

Tror ikke du har riktig data på dette. Jeg mener å ha lest at 50% av abortene skyldes at det ikke har vært brukt prevensjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne Norge og USA på dette området. Husk at deler av USA underviser "abstinence only", det fungerer ikke særlig godt for å forebygge uønskede graviditeter og dermed aborter.

Anonymkode: b324d...bae

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så tøff i trynet. Det er nok av feige menn som stikker av etter å ha gjort ei dame gravid. Skal menn bestemme at kvinner ikke skal få ta abort, så skal kvinner bestemme at menn skal ta ansvar!

• Liker 16
Skrevet

Nei menn bør ikke ha stemmerett over kvinners kropper 

Anonymkode: 39b73...90d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så tøff i trynet. Det er nok av feige menn som stikker av etter å ha gjort ei dame gravid. Skal menn bestemme at kvinner ikke skal få ta abort, så skal kvinner bestemme at menn skal ta ansvar!

Det hadde vært helt supert 😊 nå var det ikke meg du svarte, men JA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...