AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Hei. Lurer på om det er normalt at et barn på 3,5 år vil sitte på fanget når den spiser og vil bare bli bært rundt. Hvis barnet ikke får viljen sin så hylgriner og får omtrent sinneanfall. Dette er barnet til ei venninne. Jeg har to barn selv og aldri hatt dette problemet, men mulig det er vanlig utfordringer? Jeg føler at det er mangel på grensesetting. Anonymkode: a8401...eac
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Tja… Her sier du jo ingenting om det er sånn hele tiden eller bare innimellom. 3-åringen her har også dager hun vil sitte på fanget og spise, og vil bli båret opp trappa feks. Gjerne dager hun er ekstra sliten/sår. Men vil ikke si det er «normalt» om det er sånn hele tiden. Selv om det ikke behøver bety at det er noe galt med oppdragelsen for det. Anonymkode: 0d0fd...95e 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja… Her sier du jo ingenting om det er sånn hele tiden eller bare innimellom. 3-åringen her har også dager hun vil sitte på fanget og spise, og vil bli båret opp trappa feks. Gjerne dager hun er ekstra sliten/sår. Men vil ikke si det er «normalt» om det er sånn hele tiden. Selv om det ikke behøver bety at det er noe galt med oppdragelsen for det. Anonymkode: 0d0fd...95e Det er sånn hele tiden. Uansett om de er hjemme eller ikke. Anonymkode: a8401...eac
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er sånn hele tiden. Uansett om de er hjemme eller ikke. Anonymkode: a8401...eac Du er med de hele tiden? Anonymkode: 83bdd...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er sånn hele tiden. Uansett om de er hjemme eller ikke. Anonymkode: a8401...eac Så dere bor sammen? Anonymkode: 59038...132
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 Hva vet du egentlig om dette? Eller er det snakk om ditt barn, men du er redd for å få kritikk? Hvis ikke så syns jeg det er rart at du må skrive på et forum om din venninnes barn som du ser av å til sitte på fanget til moren sin og får raserianfall. Ikke bland deg. Anonymkode: 9cb18...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 Høres normalt yt Anonymkode: 949cd...152 1
Crazydoglady Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Lurer på om det er normalt at et barn på 3,5 år vil sitte på fanget når den spiser og vil bare bli bært rundt. Hvis barnet ikke får viljen sin så hylgriner og får omtrent sinneanfall. Dette er barnet til ei venninne. Jeg har to barn selv og aldri hatt dette problemet, men mulig det er vanlig utfordringer? Jeg føler at det er mangel på grensesetting. Anonymkode: a8401...eac Nå er jo ikke alle barn like. Mange blir helt utslitt av lange dager i bhg feks, mens andre tåler det fint. Eller savn etter forelder/dre etter lange dager borte fra dem. Og samme hva grunnen er så kan man jo alltids "lære" barna å holde seg for seg selv, bare å ignorere deres tegn på at livet er vanskelig det. Viss man aldri får respons på følelsene sine så slutter man å prøve, men følelsene er jo der like fullt. En 3.5 åring må få lov til å ha følelser å behov for trøst /nærhet uten at det skal handle om grensesetting. Er de fleste 3.5 åringer sånn hele tiden, nei, tvilsomt. Men de er individer, Ikke alle 3.5 åringers dager/liv er like, alle har forskjellige terskler, Ikke alle er like gode sosialt og blir mer sliten av det, noen er mer sensitive. Før alt vi vet kan det jo hende barnet sliter med noe og ikke er "helt normal" heller, hva nå enn det er. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 Hvis min 3,5-åring hadde fått velge så hadde han nok sittet på fanget mitt gjennom samtlige måltider 😅 Hvertfall middag/kveldsmat, da er han sliten og vil ha kos og trygghet. Men han aksepterer at vi må spise maten vår først så kan vi kose etterpå, ingen sinneanfall. Det kan jo være mange grunner til at dette barnet TS nevner reagerer som det gjør. For alt vi vet kan TS være dritskummel og barnet trenger trygghet når de omgås.. Anonymkode: 1a209...ce3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå