Gå til innhold

Særeie og stor lottogevinst -dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har særeie med ektepakt utarbeidet av advokat.

Kom til å tenke på dette med lottogevinst, for jeg tipper. Han investerer i aksjer og deler følgelig ikke dem med meg.

Vi har en fin hverdagsøkonimi og er rause med hverandre.

Men, er det forventet at jeg skal dele en lottogevinst med ham? Han deler som nevnt ikke sine aksjer med meg og de har økt med millionbeløp siden vi ble sammen. Tenker selvfølgelig at jeg ville delt opplevelser, ting vi ønsket til huset osv, men ser vel ikke for meg å gi ham millionbeløp?🤔

Vi har begge særkullsbarn og arver ikke hverandre så barna får alt.

Anonymkode: 556ab...820

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men, er det forventet at jeg skal dele en lottogevinst med ham?

Selvfølgelig ikke. Det hadde du ikke måttet gjøre selv om dere ikke hadde ektepakt.

Anonymkode: 1e259...169

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Han deler ikke sin gevinst med deg, og hvorfor skal du gi bort penger til en mann med millioner på bok, og hans barn, når pengene heller kunne ha kommet dine barn og barnebarn til gode? :klo:

Mannen din har millioner i aksjeverdier som barna hans vil arve dersom han ikke bruker de opp før den tid. Dine barn er kanskje ikke like godt stilt? 🤷‍♀️

Anonymkode: bb7f3...876

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har særeie med ektepakt utarbeidet av advokat.

Kom til å tenke på dette med lottogevinst, for jeg tipper. Han investerer i aksjer og deler følgelig ikke dem med meg.

Vi har en fin hverdagsøkonimi og er rause med hverandre.

Men, er det forventet at jeg skal dele en lottogevinst med ham? Han deler som nevnt ikke sine aksjer med meg og de har økt med millionbeløp siden vi ble sammen. Tenker selvfølgelig at jeg ville delt opplevelser, ting vi ønsket til huset osv, men ser vel ikke for meg å gi ham millionbeløp?🤔

Vi har begge særkullsbarn og arver ikke hverandre så barna får alt.

Anonymkode: 556ab...820

Tror ikke du skal bekymre deg for dette. Det er ekstremt lav sannsynlighet for å vinne i lotto i løpet av et liv.

Hvorfor investerer ikke du i aksjer når du har et eksempel rett foran øynene dine på at man kan tjene millioner?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke i den situasjonen nei, jeg hadde heller ikke gjort det. Jeg og mannen har helt felles økonomi og bare felles barn, og her er det en selvfølge at hvis en av oss vinner noe (som da selvsagt er spilt med felles penger), så tilhører det begge. Men det blir jo en helt annen situasjon.

Anonymkode: 908db...907

Skrevet

Bruk pengene du tipper for, i aksjer. Tror det er mer lønnsomt for deg. 

Anonymkode: 07f0e...ad6

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke delt, nei. Er jo en grunn at man valgte særeie.

Den som skriver at man ikke trenger dele med ektefelle når man har felleseie. Det stemmer mens man er gift, men ved skillsmisse kan man ikke kreve lottogevinsten skjevdelt (som man kan gjøre ved arv). Så da vil eksen få halvparten av millionene likevel.

Anonymkode: 4e0c4...cf2

Skrevet

Forventet av hvem? Du burde heller spørre mannen din.

Anonymkode: 87e11...d3c

Skrevet

Nei, du må ikke dele.

Men slapp av, du vinner jo ikke uansett. Han vinner, da han investerer i noe som faktisk gir avkastning. 

Anonymkode: 00a7b...c85

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...