Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby 5 mnd sover relativt godt. Hun har vanligvis våknet en gang for mat ila en natt, men i det siste har det vært to. Vi legger oss mellom 21-22 og hun våkner første gang typisk kl 23. Neste gang mellom 2-3. så selv om baby våkner relativt få ganger, føler vi at søvnen vår likevel er ganske oppstykket. Jeg har lest om å gi mat til baby mens vedk. sover. Er det noen som har erfaring med dette? Det vil si at vi gir henne en flaske i søvne når vi legger oss mellom 21 og 22, i håp om å kanskje slippe 23-måltidet? Er det noen ulemper ved å gjøre dette? Funker det? Noen som har opplevd å vekke baby ved å gjøre det?

Anonymkode: 89e46...997

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det med våre barn. De tok natta sånn ca 1930-2000 fra de bare var noen uker, og selv om de sov når jeg da la meg sånn i 22 tiden så ga jeg de mat som det siste før jeg la meg. Om jeg ikke gjorde det fikk jeg kanskje 1-2 timer søvn for de uansett våknet for mat. Om jeg ga de mat når jeg la meg sov de videre i ca 5 timer til rundt 03 tiden før de ville ha mat igjen. De våknet ikke noe av matingen i 22 tiden, bare spiste i «søvne». Gjorde dette til de var litt over året, selve nattmaten sluttet de med rundt 10 måneder av seg selv. Om jeg glemte å gi mat i 22 tiden så våknet de riktignok på natten, selv om de egentlig hadde avvent seg selv, og var sultne, så de trengte det påfyllet i 22 tiden for å sove godt. 

Anonymkode: ed8e3...23c

Skrevet

Jeg gir fortsatt mat i søvne til baby på 10 mnd når jeg legger meg. Da sover hun til 7-8 om morgenen 🤩 Vi kuttet det ut en periode og hun sov natten gjennom likevel, men etter noen uker begynte hun å våkne på natten igjen for mat, så da gjeninnførte vi flaske når jeg legger meg i 23-tiden. Det hender jo at hun våkner mens hun spiser, men det er veldig sjeldent og uansett sovner hun fort igjen. Vi er veldig enige i vår husholdning at alle får mest søvn om den som legger seg sist gir ei flaske i søvne i stedet for at noen må opp midt på natta for å gi mat. 

Skader ikke å prøve det ut i alle fall :) Her funker det fjell!

Anonymkode: b2c60...39e

Skrevet

Takk for gode svar! Lurer på om vi skal teste…. Tenk hvis hun hadde hoppet over 23-måltidet sitt 🥹Tar dere baby opp for å mate eller mater dere mens de ligger i sengen? 

Anonymkode: 89e46...997

Skrevet

På min hadde det ingen spesiell effekt. Eneste var at om jeg feks la meg 23 og ammet da så våknet iallfall ikke baby 30 minutter etter jeg la meg for å spise. Men min våkner ikke til faste tider og våkner mye oftere enn din (og har gjort det i noen måneder). Men fikk ikke alltid til å mate henne i søvne da, hun våknet nok litt. Jeg ammer, gir ikke flaske. 

Anonymkode: a15d5...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...