Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får babyer under ett år mme i barnehagen?

Anonymkode: b87a9...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil det ja. Ellers så kan de jo drikke melk

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Om du vil det ja. Ellers så kan de jo drikke melk

Barn under ett år skal ikke drikke kumelk. 

ts: hør med din bhg, hva de har for rutiner. De fleste barn som er gamle nok til bhg, spiser nok fast føde til at de ikke trenger mme i løpet av de timene de er i bhg. På samme måte som de som ikke får mme - de får jo ikke pupp av de ansatte ;)

Anonymkode: 05536...075

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barn under ett år skal ikke drikke kumelk. 

ts: hør med din bhg, hva de har for rutiner. De fleste barn som er gamle nok til bhg, spiser nok fast føde til at de ikke trenger mme i løpet av de timene de er i bhg. På samme måte som de som ikke får mme - de får jo ikke pupp av de ansatte ;)

Anonymkode: 05536...075

Min baby fikk pupp av de ansatte!

Anonymkode: 6638c...460

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min baby fikk pupp av de ansatte!

Anonymkode: 6638c...460

Seriøst? Lurer oppriktig.

Anonymkode: 3a051...50b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst? Lurer oppriktig.

Anonymkode: 3a051...50b

Nei.

Barn under ett år får sjeldent opptak, men de som gjør det vil jo få mme om de ikke spiser nok vanlig føde. Da ville jeg sørget for ferdige kartonger. 

Anonymkode: c8def...213

• Liker 1
Skrevet

Vi gir mme i barnehagen der jeg jobber ved behov. Men det er noe foreldrene må koste selv. Hos oss får ikke barna begynne før den måneden de fyller 1 år. Så de dom får mme, får gjerne en flaske til soving. Dette er ikke et ernæringsmessig behov, men en trygghet og vane. 

Anonymkode: 151b7...ef5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi gir mme i barnehagen der jeg jobber ved behov. Men det er noe foreldrene må koste selv. Hos oss får ikke barna begynne før den måneden de fyller 1 år. Så de dom får mme, får gjerne en flaske til soving. Dette er ikke et ernæringsmessig behov, men en trygghet og vane. 

Anonymkode: 151b7...ef5

Samme der jeg jobber. Her får de begynne når de er 10 mnd om vi har plass og foreldrene har behov. (Det anbefaler jeg selvfølgelig ikke, men det er en annen diskusjon)

Anonymkode: 72118...246

• Liker 1
Skrevet

Spurte mamma hva som er/har vært rutine i barnehagene hun jobber/har jobbet i. MME har aldri vært noe problem i noen av barnehagene. Foreldrene tar med MME og flasker, også vasker barnehagen flaskene etter bruk. I noen av barnehagene har de også kokt dem etter bruk, mens i andre har foreldrene måttet stå for koking selv.

Morsmelk på flaske har det vært verre med. Barnehagen hun jobber i nå er helt OK med å gi flasker med morsmelk. Er ikke ofte de har barn som får morsmelk på flaske, men det skjer innimellom. Men ingen av barnehagene hun har jobbet i tidligere har godtatt det. Barnehagene har skyldt på hygiene.

Anonymkode: 6b9f8...aa7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spurte mamma hva som er/har vært rutine i barnehagene hun jobber/har jobbet i. MME har aldri vært noe problem i noen av barnehagene. Foreldrene tar med MME og flasker, også vasker barnehagen flaskene etter bruk. I noen av barnehagene har de også kokt dem etter bruk, mens i andre har foreldrene måttet stå for koking selv.

Morsmelk på flaske har det vært verre med. Barnehagen hun jobber i nå er helt OK med å gi flasker med morsmelk. Er ikke ofte de har barn som får morsmelk på flaske, men det skjer innimellom. Men ingen av barnehagene hun har jobbet i tidligere har godtatt det. Barnehagene har skyldt på hygiene.

Hvilken grunn mener de at hygiene ikke gjør at de kan tillate morsmelk? Den er i en lukket flaske, som har lokk, og så gjerne er i en liten brød pose. 

Har hørt flere bhg har samme regler, men aldri forstått hvorfor. 

Hos oss gir vi MME, morsmelk og grøt til de som trenger det. Foreldrene har med selv. 

Anonymkode: cda50...c8a

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvilken grunn mener de at hygiene ikke gjør at de kan tillate morsmelk? Den er i en lukket flaske, som har lokk, og så gjerne er i en liten brød pose. 

Har hørt flere bhg har samme regler, men aldri forstått hvorfor. 

Hos oss gir vi MME, morsmelk og grøt til de som trenger det. Foreldrene har med selv. 

Mamma har aldri vært enig i morsmelk-forbudet i disse barnehagene og forstår heller ikke hvorfor hygiene skal være et problem der. Hun har heller aldri fått noen god forklaring på hvorfor. I barnehagen hun jobber i nå kommer foreldrene med morsmelken i lukkede flasker med brødpose utenpå, også har barnet sin egen boks med lokk på i kjøleskapet som flaskene står oppi.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mamma har aldri vært enig i morsmelk-forbudet i disse barnehagene og forstår heller ikke hvorfor hygiene skal være et problem der. Hun har heller aldri fått noen god forklaring på hvorfor. I barnehagen hun jobber i nå kommer foreldrene med morsmelken i lukkede flasker med brødpose utenpå, også har barnet sin egen boks med lokk på i kjøleskapet som flaskene står oppi.

Nei det tror jeg ingen har fått noe svar på faktisk 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...