AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Jeg er alltid tidlig ute når jeg inviterer, f eks til barnas selskap. Likevel skjer det gjentatte ganger at folk svarer "vi kan ikke svare enda, vi må se om vi har planer". Jeg blir veldig såret av sånne svar, og føler ikke mine barn er viktige. Dette er barnas tanter og onkler. Denne uka har jeg bedt til selskap i en annen anledning. De har sagt de kommer. Nå får jeg melding om at det ikke passer likevel, fordi de skal på hyttetur. En av gjestene skal også bli med på denne hytten, så da blir det enda færre som kommer. Jeg opplever også at voksne i familien inviterer til selskap samme dag som vi feirer for våre barn, og det setter oss i skviss. Skal jeg bare sette hardt mot hardt å si at de som kommer får komme?? Anonymkode: e198e...b61 2 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 11. november 2022 Selvsagt skal du sette grenser. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å svare på om man kan komme lang tid i forveien. Noen har jobber hvor de ikke får vite vaktene sine så lang tid i forveien. Noen har andre ting som de må prioritere foran barnebesøk i slekten, som de ikke helt vet når er ennå, osv. Men: om man har sagt man kan komme, og avlyser for en hyttetur..? Nei vettu hva. Da er de uhøflige, og har ikke noe ønske om å komme. Så da ville jeg bare sagt ok, og hatt selskapet uten dem. Aldri i livet om jeg hadde giddet styre med å legge besøket til et tidspunkt det passer folk som viser null respekt for min tid, og null ønske om å faktisk komme. Anonymkode: 1b384...67b 63 2 20
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt skal du sette grenser. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å svare på om man kan komme lang tid i forveien. Noen har jobber hvor de ikke får vite vaktene sine så lang tid i forveien. Noen har andre ting som de må prioritere foran barnebesøk i slekten, som de ikke helt vet når er ennå, osv. Men: om man har sagt man kan komme, og avlyser for en hyttetur..? Nei vettu hva. Da er de uhøflige, og har ikke noe ønske om å komme. Så da ville jeg bare sagt ok, og hatt selskapet uten dem. Aldri i livet om jeg hadde giddet styre med å legge besøket til et tidspunkt det passer folk som viser null respekt for min tid, og null ønske om å faktisk komme. Anonymkode: 1b384...67b Og også tar med gjestene.... Anonymkode: e198e...b61 4 1
Sola de Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 Hold selskapet når du har tenkt. En hyttetur kan utsettes om de ønsker å være til stede. 22 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og også tar med gjestene.... Anonymkode: e198e...b61 De andre "gjestene" som blir med på hytteturen er jo akkurat like skyldige, så de kan bare drite og dra de også, tenker nå jeg. Man må sette grenser, ellers lærer folk seg at heyhey, her er det bare å kjøre over deg og utnytte at du lar deg overkjøre. Anonymkode: 1b384...67b 14 2
Snublefot62 Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 Jeg hadde svart noe sånn som dette: "Dette blir dato og tid når vi feirer NN sin gebursdag. Siden dere er invitert er det viktig for oss og NN at dere kommer og håper at dere kan prioritere denne dagen sammen med oss.". Passiv aggresiv? Absolutt. 19 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 Jeg kunne funnet på å svare at jeg ikke vet enda om jeg kan. Men da er det fordi jeg allerede har planer rundt de tiden men som ikke har fått fastsatt dato enda, ikke fordi jeg venter på om det dukker opp noe bedre. Personlig tenker jeg det er litt rart å måtte droppe en hyttetur for å delta på barnebursdag til niese/nevø. Men det kommer litt an på omstendighetene. Men det å invitere samme dag som dere har invitert er ganske absurd. Kan dere ikke bare sette et tidspunkt og så kommer de som kan? Det pleier vi å gjøre, noen ganger kommer alle og noen ganger få. Sånn er det bare. Og mulig dere pleier å invitere på dager som ofte er vanskelig? Anonymkode: 66261...9e4 10
Toyah Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 Vi inviterer til en dag, og de som kommer de kommer. Vi flytter ikke bursdager. Er det noen som ikke kommer, feirer vi uten. En må nesten godta av man ser på det med bursdager ulikt. Jeg forstår at det er viktig for deg, men for andre er det kanskje ikke like viktig. Det får bli deres tap. 37 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De andre "gjestene" som blir med på hytteturen er jo akkurat like skyldige, så de kan bare drite og dra de også, tenker nå jeg. Man må sette grenser, ellers lærer folk seg at heyhey, her er det bare å kjøre over deg og utnytte at du lar deg overkjøre. Anonymkode: 1b384...67b I tillegg gledet barnet seg, og denne ene gjesten skulle lakke neglene til barnet og har sendt bilder av ulike farger. Så blir det ikke noe.... Anonymkode: e198e...b61 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kunne funnet på å svare at jeg ikke vet enda om jeg kan. Men da er det fordi jeg allerede har planer rundt de tiden men som ikke har fått fastsatt dato enda, ikke fordi jeg venter på om det dukker opp noe bedre. Personlig tenker jeg det er litt rart å måtte droppe en hyttetur for å delta på barnebursdag til niese/nevø. Men det kommer litt an på omstendighetene. Men det å invitere samme dag som dere har invitert er ganske absurd. Kan dere ikke bare sette et tidspunkt og så kommer de som kan? Det pleier vi å gjøre, noen ganger kommer alle og noen ganger få. Sånn er det bare. Og mulig dere pleier å invitere på dager som ofte er vanskelig? Anonymkode: 66261...9e4 De sa ja og sendte bilder av ulike neglelakk, fordi denne gjestene skulle lakke neglene til barna der osv. Nå kommer de ikke og tar med ene gjesten. De sa ja tidligere i uka. Anonymkode: e198e...b61 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #11 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De sa ja og sendte bilder av ulike neglelakk, fordi denne gjestene skulle lakke neglene til barna der osv. Nå kommer de ikke og tar med ene gjesten. De sa ja tidligere i uka. Anonymkode: e198e...b61 Det er jo litt spesielt. Men det virker ikke som de er så interessert, og det må de jo nesten få lov til? Ville enten invitert og tatt det som en bonus hvis de kommer, eller sluttet å invitere. Det er lov å si ifra at dere blir skuffet også, kanskje de ikke har tenkt over det. Anonymkode: 66261...9e4 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 Det er vel ikke alle som kan møte i et familieselskap alltid? Sett en dato og invitér. Blir det mange avbud så utsett det , men om en eller to ikke kommer så er det helt normalt. Og sånn blir det vel fremover Anonymkode: 4fde8...004 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Skrevet 11. november 2022 Synes dette virker merkelig. Har du et godt forhold ellers til disse familiemedlemmene? Jeg ville vurdert å snakket med dem om dette for å forstå hvorfor de gjør som de gjør. Anonymkode: 8f5d7...799 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #14 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I tillegg gledet barnet seg, og denne ene gjesten skulle lakke neglene til barnet og har sendt bilder av ulike farger. Så blir det ikke noe.... Anonymkode: e198e...b61 Det er ganske trist, egentlig AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er vel ikke alle som kan møte i et familieselskap alltid? Sett en dato og invitér. Blir det mange avbud så utsett det , men om en eller to ikke kommer så er det helt normalt. Og sånn blir det vel fremover Anonymkode: 4fde8...004 Nei, at ikke alle kan møte er jo en ting.... Men å love å møte og skape forventninger for så å droppe det, er jo en annen ting.... Anonymkode: 530a3...08e 6 2
Gjest ti10 Skrevet 11. november 2022 #15 Skrevet 11. november 2022 Hvis det faktisk er barnas bursdag det er snakk om, synes jeg det er spesielt. Hvis du driver og inviterer til andre typer selskaper (ofte), skjønner jeg gjestene. Men disse som nedprioriterer pga. hytteturer og sånt, er det sånne typisk unge, single, barnløse tanter og onkler i 20-årene? Hvis ja er det jo ikke greit om disse nedprioriterer tanteungenes bursdag, men det er jo helt ikke uvanlig i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #16 Skrevet 11. november 2022 Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å avlyse avtaler du allerede har lagt fordi det dukker opp noe du heller vil. Og jeg hadde passet på å si det også, noe alà «nå blir NN skuffet, hun hadde gledet seg skikkelig til XX skulle lakke neglene hennes. Synes det er dårlig gjort å avlyse bursdagen hennes bare fordi dere er bedt på hyttetur». Har forøvrig gjort det også, da i forbindelse med dåpen til min yngste. Vi satte en dato, sendte ut invitasjoner og fikk svar fra svigermor at hun ikke turte å si ja - fordi hvis været er pent den dagen, ville hun bruke den dagen på båttur (de eier egen båt, og er i båten stort sett hele sommeren), og ikke innendørs i selskap. Sendte henne melding tilbake om at hvis båttur var viktigere enn barnebarnet sitt, så fikk hun bare gjøre det. Hun takket ja til invitasjonen rett etterpå, og spurte om vi trengte hjelp til å gjøre i stand også. Anonymkode: f974b...7e9 6 2 3
Gjest theTitanic Skrevet 11. november 2022 #17 Skrevet 11. november 2022 Snublefot62 skrev (57 minutter siden): Jeg hadde svart noe sånn som dette: "Dette blir dato og tid når vi feirer NN sin gebursdag. Siden dere er invitert er det viktig for oss og NN at dere kommer og håper at dere kan prioritere denne dagen sammen med oss.". Passiv aggresiv? Absolutt. Gjester får ikke lyst til å komme om du skriver passiv aggressive meldinger. Jeg hadde ikke kommet hadde jeg fått en slik melding.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #18 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg kunne funnet på å svare at jeg ikke vet enda om jeg kan. Men da er det fordi jeg allerede har planer rundt de tiden men som ikke har fått fastsatt dato enda, ikke fordi jeg venter på om det dukker opp noe bedre. Personlig tenker jeg det er litt rart å måtte droppe en hyttetur for å delta på barnebursdag til niese/nevø. Men det kommer litt an på omstendighetene. Men det å invitere samme dag som dere har invitert er ganske absurd. Kan dere ikke bare sette et tidspunkt og så kommer de som kan? Det pleier vi å gjøre, noen ganger kommer alle og noen ganger få. Sånn er det bare. Og mulig dere pleier å invitere på dager som ofte er vanskelig? Anonymkode: 66261...9e4 Det er faktisk kjedelig å måtte droppe en hel hyttetur for en barnebursdag. Jeg hadde ikke hatt lyst til det. Det er også ufint å invitere mer enn to uker i forveien. Enkelte ting som er viktige dukker opp. Anonymkode: 4b812...3d0 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #19 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er faktisk kjedelig å måtte droppe en hel hyttetur for en barnebursdag. Jeg hadde ikke hatt lyst til det. Det er også ufint å invitere mer enn to uker i forveien. Enkelte ting som er viktige dukker opp. Anonymkode: 4b812...3d0 Okeei. Anonymkode: e198e...b61 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #20 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er faktisk kjedelig å måtte droppe en hel hyttetur for en barnebursdag. Jeg hadde ikke hatt lyst til det. Det er også ufint å invitere mer enn to uker i forveien. Enkelte ting som er viktige dukker opp. Anonymkode: 4b812...3d0 Men en hyttetur er ikke noe som bare dukker opp. Her sa de at de kom, så avlyste de. Det vil jo si at de planla denne hytteturen oppå planene de allerede hadde sagt ja til. Det er sånt som er ufint, ser ikke hva som skal være galt med å si fra tidlig om datoen for en bursdag. Anonymkode: 8f5d7...799 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå